„A legnépszerűbb online videóplatform egyértelműen a YouTube, szinte minden online videófogyasztó felkeresi. Ezt jelentős lemaradással követik a hazai platformok (Indavideo, Videa), míg a televíziócsatornák online felületein csupán az online nézők 25%-a fordul meg. Érdekesség, hogy utóbbiak körében felülreprezentált a 40 feletti korosztály és a hölgyek, míg a többi csatorna a fiatalabbak és a férfiak körében népszerűbb. A lineáris tévéműsorok online követése is meglehetősen alacsony arányban fordul elő hazánkban: csupán az online videózók 27%-ára jellemző, míg a CEEMEA régió átlaga 52%, és az egyes országok értéke is ritkán alacsonyabb 40-50%-nál – beleértve régiónk államait is.
Aki különösen szofisztikált tervezésre vágyik, még várakozhat kicsit. eGRP-t és hozzáadott nézettséget még a tévécsatornák online szakemberei sem tudnak adni, amíg a közönségmérést ki nem terjesztik ezekre az eszközökre. A Nielsen első körben az időben eltolt televíziózást tervezi hozzáadni a meglévő méréshez, ezt követi majd a fix eszközös online videó, és csak még később a mobileszközök. Addig is néhány, szolgáltatói és ügynökségi saját kutatásból származó adattal gazdálkodhatunk. A YouTube által mért incremental reach kampánytól függően 4-14% között szóródik, és kb. 450 ezer fős az a csoport, akik nem néznek legalább heti rendszerességgel televíziót, de online mozgóképes tartalmakat fogyasztanak.”