„A Google kommunikációja persze arról szól, hogy ők csak a felhasználóknak akartak segíteni, hiszen a postaláda hírlevelekkel és egyebekkel való túlterhelése – a gyakran emlegetett »inbox overload« – megnehezíti mindenki életét. (Ennek ugyan némileg ellentmondanak azok a kutatások, amik szerint egy átlagos felhasználó legfeljebb napi 4-6 kereskedelmi emailt kap, de a túlterhelése réme sokkal jobban bevésődött az agyakba.) A Google valós szándéka egészen más. Nem szeretné, ha az általa létrehozott és működtetett infrastruktúrán mások élősködnének. Aki »marketingelni« akar, használja az AdWords hirdetési rendszert (és fizessen érte), aki meg nem fizet, az vegye tudomásul hogy üzenetei egy elkülönült mappába kerülnek.
Megértem az email marketingesek bánatát, de a mostani hiszti erősen túlzott. Nem az Elveszett Paradicsomot (inbox) kell siratni, hanem meg kell tanulni együtt élni az új helyzettel. Nem lehet az egyetlen érvényes stratégia a kereskedelmi üzenetek belekeverése a »rendes« levelek közé. Azok a marketingesek, akik valóban értékes, hasznos, a felhasználók számára releváns üzeneteket küldenek, a Promóciók fül alatt is el fogják érni közönségüket. Akik pedig a hírlevelekre, vagy a legfrissebb akciókra kíváncsiak, ezentúl egyetlen helyen, könnyen megtalálják azokat. Mi is akkor a baj?”