Tizennyolc évvel a Mielőtt felkel a nap és kilenc évvel a Mielőtt lemegy a nap után megszületett Richard Linklater trilógiájának befejező része, a Mielőtt éjfélt üt az óra. Bár abban, hogy több epizód nem fog készülni, nem lehetünk biztosak, mégis: most érezzük a leginkább lekerekítettnek, befejezettnek a sztorit. Míg az első két film nyitva hagyta a kérdést, vajon együtt marad-e Jesse és Celine, most a zárlat nem igazán hagy minket kétségek közt őrlődni.
1995-ben találkozott először a páros a bécsi vonaton, kilenc évvel később pedig Párizsban bukkantak újra egymás nyomára. Bár megbeszéltek egy találkozót az első rész végén, sejthették: mivel kontinensek választják el őket egymástól, hosszú távon nem lesz könnyű tartani egymással a kapcsolatot. Míg az első rész báját az adta, hogy egyetlen éjszakára szólt az egész, addig a második epizód középpontjában már az emlékek felelevenítése, az elvesztett évek megidézése és a kettejük közti vibrálás egyértelművé válása állt. Ethan Hawke és Julie Delpy összeszokott párossá vált, amit elősegített az is, hogy szerepüket is együtt írták Linklaterrel; karakterüket nagyban magukról mintázták meg.
A Mielőtt-trilógia mindhárom része úgy kelti a teljes spontaneitás érzetét, hogy a jelenetek, a párbeszédek nagyon precízen ki vannak dolgozva, meg vannak konstruálva. A filmek mindegyikére a történetnélküliség jellemző: egy-egy napon keresztül figyelhetjük a szerelmespár évődését, előbb tartózkodó, majd frivol és szenvedélyes szópárbaját. Míg az előző részekben azonban ki tudták magukat szakítani az idő sodrásából, addig a harmadik részben már kevéssé mutatkozik mód az életükből való menekülésre.
Huszonévesen, illetve a harmincas éveik elején még ki tudtak lépni történetükből, hogy aztán felépítsenek maguknak egy csak kettejük által alakítható világot. A Mielőtt éjfélt üt az órának azonban már kettejük közös története a kiindulópontja: így pedig azóta megszületett ikerlányaikon túl újabb szereplők is bevonásra kerülnek a történetbe. A görögországi nyaralásuk utolsó napját töltő Jesse és Celine más párok társaságában tölti késődélutáni óráit. A néző már félni is kezd, hogy rossz döntés volt kiragadni a főszereplőket kettejük világából, mire kiderül: máshogy nem is történhetett volna, másként nem is léphettek volna egy újabb életszakaszba.