Elakadt kamionok, kimaradó járatok, járhatatlan utak: beköszönt a tél Magyarországra
Reggelig a legtöbb hó a Pest vármegyei Pilisszentkereszten esett, itt 22 centimétert mértek.
Összerogyna a rendszer? Ugyan.
„Összerogyna a rendszer? Ugyan. Tallinnban sem történt semmi, csak több a mosolygós arc a buszokon. Tíz százalékkal nőtt az utasforgalom, tizenöttel csökkent az autók száma az utakon. Pedig az észtek nem voltak olyan bátrak, hogy univerzálisan eltöröljék a lyukasztást, csak a helyi lakosoknak díjmentes a szolgáltatás. Az igazi áttörés a teljes ingyenesség lenne.
Nem kényszerülne többé senki sem arra, hogy ellenőrként kitegye magát a közutálatnak. Nem kellenének új automaták, nem lenne perpatvar az első ajtós beszállás körül, sőt, az évek óta halogatott, költséges zárt rendszer kiépítését is megspórolhatná a BKV. A pótdíjbehajtással sem kellene bajlódni. Nyilván nem fedezné mindez a bevételkiesést, de ezek milliárdos tételek, amikre nem kellene költeni.
Akárhogy is nézzük, a BKV-t jelenleg nagyrészt az állam finanszírozza. Vagyis mi, adófizetők. 2011-ben éppen 56 milliárdot toltunk bele együtt a budapesti tömegközlekedésbe, debreceni programozók, szegedi asztalosok, mindenki. Ha a jegybevételből kieső 50 milliárdot kicsit igazságosabban, a Budapesten és vonzáskörzetében élő 2,5 millió emberre osztanánk szét, havi kétezer forintnál kisebb összegről beszélnénk. Amennyiben budapesti tömegközlekedés teljes költségét a budapestiekre hárítanánk, még az is kijönne havi ötezerből. Nem kevés, de végeredményben mindenki használná.”