Nemzeti konzultáció: arról lehet dönteni, hogyan tovább a magyar gazdaságban
A Fidesz mindenkit arra kér, hogy töltse ki a nemzeti konzultációt.
Obama Amerikája nagy és messze van Bajnai Magyarországától, egyértelmű stratégiai hiba lenne lemásolni az amerikai elnök kampánykommunikációs módszereit.
„Hope
Bajnai személye a Fidesz reakcióit és a jobboldali újságírás odafordulását tekintve valós veszélyként tűnik fel a jobbközépen. Amit viszont Bajnai kezdeményező sajtója mutat, az legalább olyan mértékben túlértékelt önkép, mint amennyire a kormányzó pártok reakciói szoktak lenni – s nem véletlenül. A Fidesz érdeke, hogy démonizálja azt a szereplőt, akinek a motivációit a legkevésbé ismeri, s Bajnai és pártszövetsége érdeke, hogy ez így is maradjon. De csak akkor volna a Fidesznek félnivalója, ha nem egy évvel, hanem legalább hárommal volnánk a választások előtt. A »Hope« jelszó mögött így egy bukott válságpolitikust kell csak legyőzni, aki egy Gyurcsány nevű kétes alak köpönyegéből bújt ki. De mi köze ennek az egésznek Obamához?
A nem létező Tengely
Válasz a kérdésre: semmi. Bajnai főtanácsadójának, vagy ahogy nevezik arrafelé, van egy víziója: Obama győztes kampánystratégiáját akarja leképezni, s a pártválasztók körében 11-ről 7 százalékosra csökkent pártocskaként terepen megverni a 48-ról 49 százalékra javító Fideszt. Obama stratégiája valóban arra épült, ami az E2014 eddigi teljesítményéből szinte teljes mértékben hiányzik: a mozgósítás elsöprő erejére, s arra, hogy stábja soha nem látott mértékű forrást és agyat pumpált a kampány közösségimédia-birodalmába. Obama csapata megtehette azt, hogy potom ötmillió dollárt költ egy alkalmazásra, aminek segítségével bizonytalanok tömegeit állíthatta maga mellé. El tudta érni, hogy a kampányfőnöke az Apple, a Facebook, a Zynga, a Google és a DreamWorks topmenedzsereivel ül le tanácskozni. Bajnaiéknál az a helyzet, hogy sem a kellő mennyiségű pénzt, sem az agyat, sem pedig a bizalmat nem tudják szállítani.
Obama Amerikája olyan nagy és annyira messze van Bajnai és Szigetvári Magyarországától, hogy egyértelmű stratégiai hiba egy számukra megfoghatatlan és elérhetetlen, amúgy egyszeri és megismételhetetlen gyakorlatra támaszkodniuk. S amíg a Fidesz szisztematikusan viszi sikerre a politikai kommunikációt Bajnai-ügyben, biztos kudarc vár rájuk.”