„[A]z általában hagyományos és unalmas dolgok mellett a vásárló azért nem találkozhat olyan újabb és újabb, érdekesebbnél érdekesebb, különleges termékekkel, mert a termelőkkel szemben kizárólag egyetlen elvárás van: hogy minél olcsóbban adja el nekik a termékét.
Kimondható, hogy a kereskedelmi láncok gyakorlata termelőellenes, mert kizsigereli és tönkreteszi a zsarolásnak ellenálló vagy az azt gazdasági okok miatt elviselni nem képes beszállítókat. Fogyasztóellenes, mert amellett, hogy meglopja a vásárlóit, korlátozza az áruk sokféleségét, a minőségi termékek megjelenését. És versenyellenes, amit az EU-ban ugyan szent tehénként kezelnek, ám a boltjaikban fellelhető termékek kínálatából kizárja a gasztronómia szempontjainak érvényesülését, amivel megakadályozza a valóban a fogyasztók igényeit, ízlését és érdekeit szolgáló ellátást.
Ez nem piac. Ez a magyarországi piac, amelyben a jelző fosztóképzőt jelent. A feketekereskedelem pedig nemcsak az élelmiszereket sújtott magas áfa miatt virágzik idehaza, hanem amiatt, mert abban legalább érvényesülnek piaci szempontok.”