Kiderült a tanulmányból: így zárkózhat fel Budapest egy fontos ágazatban Bécshez
Bécsben hatezernél is több konferenciát rendeznek egy évben, míg hazánk fővárosában nyolcszázat sem. Mit tud Bécs, miben fejlődhet Budapest? Utánajártunk.
Mit várhatunk 2013-ban? Mit hoz a jövő? Milyen idők elé nézünk az alacsony vízállással „kecsegtető” szezon közeledtével?
„A siófoki sétányon többnyire reménytelen kerékpározni. A tekerést lassítja, hogy állandóan meg kell állni vasúti nyomvonal és a főút kereszteződéseinél, derékszögű, beláthatatlan kanyaroknál, alárendelt útkereszteződéseknél Az aligai üdülő területén nem lehet áthajtani, 4-5 másik helyen is nehézség, hogy fel kell kapaszkodniuk kikerülhető dombokra, magasfalakra. Több helyen keskeny, ütközéseket hozhat a kerékpárút és ez keseríti meg az örömszerzést. És még sorolhatnám a problémákat. Készült-e ezekről problématérkép?
Beszélik, a kormány által elfogadott, 2013-14-re ígért útfelújítás csúszik, vagy elmarad. Nem sokat hallani ennek ellenkezőjéről, jó lenne, megnyugtatni a kedélyeket. A szintén tavaly bejelentett Budapest-Balaton kerékpárút elkészülte, amellyel a Balaton bringán is megközelíthető lenne (ma nem az) mikorra várható? Megjegyzem egy ekkora beruházás, alig indokolható, ha a Budapesti agglomerációból elérni kívánt célterületen a fent jelzett problémák, még akkorra is fennállnak!
A Magyar Turizmus Zrt. megjelentette, az aktív turizmust segítő térkép, nyár közepére elfogyott… És sorolhatnám tovább? Pár bringás túra, és a nagy kerülések, egy megkezdett átfogó honlap, szervezkedni látszó szolgáltatók éltetik a reményt, és a meg-megnyíló új bringás szállások, meg a tavasz közeledte? Mindent összevetve az állami részvétel úgy tűnik továbbra is hiányzik – illetve csak nyomokban lelhető fel – a balatoni kerékpáros turizmus megsegítésénél. Márpedig a rövid szezon, a helyzet és a bizonytalanságok miatt annyi vállalkozó egy jó darabig nem lesz, akinek meg is érné ebbe belefektetnie.”