Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Nem azzal van a baj, hogy a műsor csupán szórakoztatni akarja a hét végére agyzsibbadt nézőt, hanem azzal: kreativitása kimerül az újrahasznosítható celebek újrahasznosításában.
„Csöppet sem tartanám indokoltnak, ha a Barcelona futballistáinak néptánc párbaját – kivételt képez a Messi–Xavi csúcsrangadó – vagy a regionális ketrecharc verseny elődöntőseinek szavalóvetélkedőjét tűzné műsorra valamelyik televíziós csatorna. Ultraortodox feltételezésem szerint a labdarúgók akkor szórakoztatják a célcsoportot, ha a tiki-takával bűvölnek, a gladiátorok pedig akkor, ha letépik az ellenfél fejét.
Ezzel a teóriával aligha értenek egyet a Super TV2 illetékesei, amennyiben a két évvel ezelőtt az anyacsatornán debütáló A nagy duett című produkciót ismét a képernyőre küldték. Ennek keretében a »hazai popsztárvilág« prominensei úgynevezett celebekkel párban énekelnek.
(…)
És nem azzal van a baj, hogy a műsor csupán szórakoztatni akarja a hét végére agyzsibbadt nézőt, hanem azzal: kreativitása kimerül az újrahasznosítható celebek újrahasznosításában. Márpedig akadnak a műfajban olyan vetélytársak, amelyek eredetiek, ötletesek vagy csak hangulatosak (a részletekért lásd például az Éden Hotelt). Hogy a népnevelő romantikát se nélkülözzük, azt azért megjegyeznénk, hogy éppen tombol a kultúrkampf. Okosmaskarába öltözött udvari bolondok osztják az észt, s még csak a levegőbe sem csapnak örömükben, hogy ma még Vidnyánszkyt ültethetik Alföldi helyére. Pedig ha az illetékesek hasonlóan sikeresen reagálnak a kor kihívásaira, mint eddig, akkor hamarosan VV Éva és BB Pongó közül választhatják ki a Nemzeti Színház új direktorát.
És csöppet sem kell meglepődniük, ha csak esemesben voksolhatnak majd. Darabja bruttó 330 forint.”