Bayer Zsolt, Gyömrő 18%, és a mindig ugyanúgy

2013. január 08. 09:36

Biztos oké-e az, ha egy hivatalos párt Facebook-csoportról nem zárják ki azokat, akik Orbánt Orsósnak írják? Miért határolódna el a jobboldali saját párttagjától, ha a baloldal sem teszi ezt meg saját hálójában?

2013. január 08. 09:36
Böcskei Balázs
Parameter.sk

„Nincs az rendben, ha naponta kapok egy antifasiszta tüntetésre szóló meghívást, mondom, naponta, miközben egyre másra jelennek meg a bayerzsoltok írásai. Valakik itt valamit rosszul csinálnak.

Ehhez képest »a Fidesz 5. számú tagkönyve tulajdonosa« által tudatosan és modorosan idézett Erdős Virág versei például majd jóval többet érnek, mint egy petíció. És az sem ártana, ha a szakma is elhagyná azokat a mondatokat: »a rendszerváltás óta a romákat folyamatosan elhanyagolta a politika, egyformán mindenki.« Ara-Kovács Attila nem szociálpolitikus, mégis képes ezt cáfolni, hiszen nem tesz mást, mint a tényekre szorítkozik. Azokat olvasva, illetve erre rákattintva már élesedik a kép: nem hagyta el mindenki egyformán a romákat, bár be kell látni: a rendszerváltás utáni romapolitika nem sikertörténet.

De az antifasiszta mozgalmakat »csinálók« helyében nagyon elgondolkodnék, hogy csak »a« politika lenne-e a felelős a Jobbikért, a mélyszegénységért, a gyűlöletbeszéd közbeszéddé válásáért, Bayer Zsolt írásaiért, stb. Biztos jól van-e az, biztos jó helyen vannak-e azok, akik képtelenek pillanatok alatt demonstrációt megszervezni? Biztos, nem hiányzik-e belőlük, belőlünk valami? Biztos szerencsés-e az, ha két antifasiszta képes azon összeveszni, hogy ki a nagyobb ellenálló? Biztos oké-e az, ha egy hivatalos párt Facebook-csoportról nem zárják ki azokat, akik Orbánt Orsósnak írják? Miért határolódna el a jobboldali saját párttagjától, ha a baloldal sem teszi ezt meg saját hálójában (lám, nem csak a miskolci rendőrkapitány). Nem csak Fábry Sándor szokott úgy beszélni, ahogyan szerinte a romák beszélnek, hanem számos baloldalinak tartott humorista is előszeretettel húzza el a magánhangzókat, ha szerinte ezzel vicces lesz. Jót tesz-e az egy antifasiszta mozgalomnak, ha a Szálasi-kultusz ellen fellép, de azokkal is zászlót bont és fog, akik Kádárnak akarnak szobrot, akik szerint Biszkunak már nincs miért színt vallania? Biztos előrevisz az, ha a liberális politikus romapolitikája és Balog Zoltán közé egyenlőségjelet teszünk?”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 45 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
József42
2013. január 08. 20:24
"A cigányságról A cigány népesség eredetéről több középkori legenda született, és érdekes módon sok párhuzamot mutat egy másik népességgel, a Krisztus utáni zsidósággal a szimbolikus-mitologikus történetük. Egyesek szerint – mivel „vályogvetők” voltak Egyiptomban – a cigányság a „tizenharmadik zsidó törzs”, illetve „Sába királynőjének és Salamonnak” frigyéből származó száműzött népség. Ezért volt sok helyen „Egyiptom hercege” stb. címe az egyes cigány vezetőknek, sőt innét ered az angol „gypsy” elnevezés is. A népek szimbolikus történetében a letelepedettség és a vándorlás sajátos jelentménnyel bír – gondoljunk csak Káin és Ábel történetére. A vándorláson belül a „kóborlás” (a célt tévesztett száműzetés: kainiták, rabbinikus judaizmus, cigányság) a büntetéssel függ össze, míg a kiszakítás és a processzió a célra irányítottsággal (Ábrahám meghívása, Árpád honfoglalása stb.). A cigányok „szent állata” a varjú. Egy dögevő vészmadár, ami jól kifejezi nemzetkarakterüket. Szét kellett szóródni a varjúfiókáknak a cigány népmonda szerint, mert Istent megbántották. Hasonló ez a „kóbor zsidó” legendájához, aki a Krisztust káromolta a kereszten. Amíg meg nem tér hozzá, addig bolyongania kell a népek között, és nyugalmat sehol sem talál. A cigányok egyes néptörzsei magukat „kale”-nak hívják. Ez „feketét” jelent az ind nyelvekben. Összefügg Káli istennő személyével, aki a pusztítás, halál, dögvész istennője. Van egy pária (kaszton kívüli) népcsoport Indiában, amely kóborol, az asszonyaikat már gyermekkorban prostitúcióra adják, vérfertőzésben élnek, varázslással, meg kisegítő, vásári kézművességgel (pl. rézműves) foglalatoskodnak, dögevők stb. Őket is így hívják. Megjelenésük baljós előjel ott. A „varna” szó maga színt jelent szanszkrit nyelven. Ezt nevezték el a portugálok kasztnak (osztálynak). A magasabb varnáknak világosabb szín felel meg. A négy varnán (brahmin – pap; ksatrya – harcos; vaisnava – polgár; surda – szolga) kívül vannak a „kaszton kívüliek”, akik tisztátalanok, érintkezni velük tilos. Ők a páriák. A varnákon belül több ezer hivatás szerinti „dzsáti” van. A görög „asztignoi” kifejezés, érinthetetlent, törvényen kívülit jelent. Ebből ered a „cigány” kifejezés. Van egy sajátos cigány folklór Franciaországban, a legnagyobb, kizárólagosan cigány búcsújáróhelyen. Ez a Rhone deltájában van. Marie-sur-Mar (Tengeri Mária) a hely neve. Három ereklye van ott. Mária Salome, Mária Magdaléna és Szent Sára. Szent Sára a cigányok szerint egyiptomi szolgálóleány, azaz cigány volt, akikkel együtt jött a két Mária az evangéliumot hirdetni Galliába, Szent Polikárp püspök tanítványának, Lyoni Szent Iréneusznak segedelmére. A nyári napfordulókor, amikor sötétbe vált a világosság, van egy sajátos szokásuk. A Kale Maria (Fekete Mária) szobrot feldíszítik, ilyenkor esküvőket, keresztelőket is tartanak. A szobrot megmerítik a deltában, és rituális mosakodást csinálnak itt. Hasonlóan, ahogy a hinduk a Gangesz deltájában. A szimbolikus népkarakterológián kívül a cigányság a beltenyészet, a biológiai analógiával élve 90%-ban parazita létmódot folytató tevékenységével, és az ezzel együtt járó nemi, párválasztási szelekció („ki a menő csávó”, „ki a sukár a csaj”) évszázados hatása révén mint „népfaj” sajátos amalgám-ötvözetté alakult. Ez nem jelenti azt, hogy egyénileg nincsenek kivételek közöttük, de a szenttamási „ut in pluribus” (ahogy lenni szokott) elv szerint a cigányság parazita létmódja szerint nem élhet együtt a magyarsággal tartósan mint cigány. (Az egyéni kitérés lehetősége adott, mert az ember egyediség és személyiség is, túl a népiségi-kultúrális, vagy biologikumi-rasszbeli szövétnekén.) Maga a „cigánykodik”, „cigányútra megy” kifejezés is megjelöli, hogy ez életmódot kifejező szó lett, amely több (szinti, roma), indiai eredetű népcsoport gyűjtőneve lett Európában, akik önmagukat szigorúan elkülönítik egymástól. Nem-cigányra is mondják, hogy cigány. Ez olyan gyűjtőnév lett, mint ahogy régen a „vlach” nomád havasi pásztort jelölt, és a balkano-latin népcsoportokon (arumének, rumánok-románok, macedo-vlachok stb) kívül ezt délszláv, ruszin, sőt magyar, székely csoportokra is használták az oklevelek. (Emlékeztetőül: vlach => blach => venét, vend, windisch => white => havasi, hegyi. Havasalföld => Wallachia) Így lett a „cigány” megnevezés alapvetően életmód jelzője, mely életmód az antiszociális mélyrétegeket jelöli. Így a „cigányság” nem integrálható, csak egyes cigány származású emberek. Hogy ez mennyire nem csupán neveltetés, életkörülmény, szocializáció kérdése, mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy 100 mélyszegénységben élő magyar közül 30-40 fog antiszociálisan élni, míg eközben cigány 90. Ez pedig csakis az átöröklődő genetikai hajlamosítások (diszpozíciók) által magyarázható, amely egyes népcsoportokban szignifikánsan magasabb. Mindezt egyedül az arisztotelészi-szenttamási emberkép tudja helyesen értelmezni. A gazdag ill értelmiségi pályára állott cigányok többsége is vagy csencseléssel, sefteléssel (leánykereskedelem, lopás, színesfémtolvajlás) lett gazdag, vagy pedig ingyenélő, nemzetellenes tevékenységet (szociológus, „közíró”, romológus) folytat. A kivétel erősíti a szabályt. Itt most nem a zenész romungrikra kell gondolni, amely külön dzsáti a cigányságon belül, még rasszjegyeik is szignifikánsan eltérnek."
öszödibeszéd
2013. január 08. 16:55
Ez a fasisztoid Ron Werber kis akciója. A "23 millió román munkavállaló beözönlése" az persze nem volt fasisztoid. Undorító társaság, náluk a cigányozás szitokszó, most meg játsszák az agyukat.
csend
2013. január 08. 15:45
És ennek a legegyszerűbb evidenciának a belátására a Felvidék távlataiból kell figyelni a magyar politikai mocsárra...
laci0011
2013. január 08. 13:56
Nem értem az összefüggést,remélem nem kap ezért pénzt Balázs.Mi köze van politikai aljasságnak,amit csurka kezdett anno,ehhez a slota címeres barom zsoltihoz,akinek rendszeresen elmennek otthonról és állatként viselkedik.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!