Közelebb Jézushoz, közelebb az egységhez

2013. január 16. 10:15

Hívő emberként keresünk kell keresztény testvéreinkkel, mi az, amiben egyet tudunk érteni, amit közösen tudunk képviselni.

2013. január 16. 10:15
Bábel Balázs
Magyar Kurír

Milyen üzenetet fogalmaz meg az ökumenikus imahét ebben az évben?

Ezúttal Mikeás próféta alakja áll a középpontban. Mit kíván tőlünk az Úr? – teszi fel az imahét mottója a kérdést. »Csak azt, hogy élj törvény szerint, törekedj szeretetre, és légy alázatos Isteneddel szemben«  fogalmaz a próféta, és nekünk, erre törekedve kell keresnünk az egységet és a közös tanúságtétel lehetőségét. A központi ünnepség Budapesten, a fasori evangélikus templomban kezdődik január 20-án; vidéken megegyezés szerint.

Milyen feladatokra kell odafigyelnie a Katolikus Egyháznak az egységtörekvésben?

Más a hívek és más a teológusok, papok feladata. Hívő emberként keresünk kell keresztény testvéreinkkel, mi az, amiben egyet tudunk érteni, amit közösen tudunk képviselni. Az életvédelem, a teremetett környezet védelme, a társadalmi szolidaritásból kibontakozó karitász szép példái az összefogásnak. Papként és teológusként azt érzem fontosnak, hogy megismerjem a másik hitvallását, mégpedig mélységében. Ez lehet a párbeszéd alapja. Nem hivatkozhatunk hallomásból ismert tételekre. Egy evangélikus iskolában tartott előadást követően megszólított az egyik résztvevő. Senki nem beszélt még így Máriáról. Így közel áll hozzám is – mondta. Figyelnünk kell, hogy ne sértsük meg egymást. Így például fájdalmas számunkra, hogy a Református Zsinat a csonkítatlan Heidelbergi Káté új fordításával kárhozatos bálványimádásnak nevezi a misét, amit a többség újra jóváhagyott. Azt gondolom, ilyesmire kifejezetten vigyáznunk kell. Törekedjünk egymás értékeinek kölcsönös megismerésére!

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 107 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
acido domingo
2013. január 27. 02:19
'Lehet, hogy mégis létezik egy ilyen láthatatlan szervezet, de az tuti nem az RKE tanítóhivatala! Inkább a Biblia üzenetét napi szinten megélő újjászületett hívők kollektív bölcsessége.' Akkor már csak azt kell eldönteni, hogy éppen ki tartozik a 'a Biblia üzenetét napi szinten megélő újjászületett hívők' közé. És különben is: a Bibliát azok értelmezzék, akik szerinte élnek. De hogy döntjük el, hogy valaki a Biblia szerint él, míg nem értelmeztük azt? Ez igazából csak akkor tehető meg, ha a Biblia üzenete nem szorul értelmezésre. Az azonban erősen szubjektív, hogy kinek mi a magától értetődő.
kgyula
2013. január 25. 22:49
"Sajnos az összes felekezetesdit játszó felekezetnél kialakult ilyen "szent"hagyomány. :-(" Lehet - a mai közfelfogás szerint illendően, sőt "kötelezően" - korrektkedni az efféle megállapításokkal, csak nem érdemes. Mert maga a korrektkedés egy liberális hülyeség.
kgyula
2013. január 25. 22:44
Hát ezért hafgyatkozz a Szentírásra, és ne vélelmezz semmit, ami Jézussal kapcsolatos; akkor nem kell a hozzám hasonlók "épületes szamárságaival" szembenézned, kedves Atyámfia. :)
acido domingo
2013. január 25. 22:12
'Ja, a katolikusok azzal, hogy a "Szenthagyomány"-t a Bibliával azonos fontosságúvá teszik, mindegy "továbbírják" a Bibliát. ' A Szentírás és a Hagyomány viszonya nem ilyen. Maga az Egyház döntötte el, hogy mely iratokat tart hitelesnek. A döntés alapja pedig végső soron a közösség hagyománya volt. Történelmi léptékkel nézve a Szentírás pillanatfelvétel. Sok dolog nem szerepel benne, a közösség hagyománya viszont őrzi ezeket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!