Szépek és demagógok

2012. december 22. 16:21

A balos szocio- és egyéb lógusok civilként sokkal hatékonyabban tolják a diákokat a kártékony álomvilág felé, mint azt bármely balos politikai párt tehetné.

2012. december 22. 16:21
Seres László
Seres László
Új Szó

„A tüntető diákok ugyan kikérték maguknak, hogy politikai pártok úgymond rájuk telepedjenek, az ellen azonban semmi kifogásuk nem volt, hogy »a kultúra, az oktatás, a szociális és egészségügyi ellátás területén dolgozók« által működtetett Humán Platform nevű civil szerveződés szinte naponta adja ki szocialisztikus szellemiségű deklarációit a »lakhatáshoz való jogról«, »a szociális szolgáltatások csökkenő állami támogatásáról«, a »progresszív adórendszer visszaállításáról«, ilyenekről.

»Kifogásoljuk az állami szerepvállalás elvékonyodását a felsőoktatás finanszírozásában, ami az oktatás és a kutatás minőségét súlyosan veszélyezteti!« – írják például a balos szocio- és egyéb lógusok, akik civilként sokkal hatékonyabban tolják a diákokat az államilag finanszírozott alanyi jogok kártékony álomvilága felé, mint azt bármely balos politikai párt tehetné. Nem lennénk azonban igazságosak, ha nem emelnénk ki pozitív példaként azt a néhány fiatalt, akik netes gerillamarketing útján menedzselik nem demagóg, nem populista üzenetüket a forradalmi ifjúság felé.

A Hosszúlépés blog videóján a fiatalok bizony ilyeneket mondanak: »Akarom, hogy legyen rászorultsági és tanulmányi ösztöndíj, akarom, hogy mindenki, aki tehetséges, bejuthasson az egyetemre. Azt akarom, hogy a tandíjat igazítsák a magyar keresetekhez és az oktatás színvonalához. (…) Egy elfogadható tandíjat hajlandó vagyok kifizetni az egyetemért, mert tudom, hogy így követelhetek majd minőséget. Azt akarom, hogy számon kérhessem az egyetemet, ahogy az egyetem számon kér engem. Legyen valódi verseny, mert így nő folyamatosan a képzés színvonala. Egyetemista vagyok, szívesen fizetek tandíjat, ha látom értelmét.« A világnak akkor lenne vége, ha nem ez a szemlélet győzne.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Agricola
2012. december 23. 11:28
1. »Kifogásoljuk az állami szerepvállalás elvékonyodását a felsőoktatás finanszírozásában, ami az oktatás és a kutatás minőségét súlyosan veszélyezteti!« Ők azt szeretnék, hogy ahelyett, hogy az állami szerepvállalás elvékonyodna, az állami szerepvállalás legyen olyan vastag,mint a mamut ürülék. 2. A Hosszúlépés blog sem fogalmaz világosan. „Egy elfogadható tandíjat hajlandó vagyok kifizetni az egyetemért, mert tudom, hogy így követelhetek majd minőséget.” Kinek a pap, kinek a papné! A tandíj ne függjön egyáltalán a képzés költségeitől, hanem csak a magyar keresetekhez igazodjon? 3. Mi az elfogadható minőség? „Fejkvóta-rendszer van: A felvett diákok számához kötik a kar és a szak támogatottságát. Tehát ha egy szakra jelentkezik 100 fő, akkor minden ember után kap támogatást az szak. Ha viszont ezek elkezdenek fogyni, nyilván kevesebb lesz a pénz. Ez azt eredményezte, hogy sok tanár már inkább kettest ad, nehogy tömeges bukás legyen. Ezenkívül ha kevesebb a jelentkező, a pénz is kevesebb. A felvett hallgatók "minősége" évről évre romlik. Ez az általános- és középiskolai oktatás kudarcának róható fel: tanári tekintély megkérdőjelezése, érettségi egyre silányabbá válása. A ponthatárok persze úgy lettek ehhez megszabva, hogy egy adott mennyiségű hallgató, bármennyire rossz eredményük is legyen mindig bejusson (lásd: fejkvóta). Tehát ha 80% egyre ostobább, akkor is bejutnak, mert az egyetemnek kell a pénz „ (Flak, Vastagbőr)
Agnieszka
2012. december 22. 23:14
Fölösleges a 2006-os népszvazáson lovagolni, akkor a pannon pumában látta a vezetés a jövőt, most meg minden megváltozott, legalábbis fél Európa méretű válság van, ami nálunk a tanulatlanok nagy száma, a devizában való eladósodottság és a felszámolt, kiárusított magyar ipar miatt még súlyosabb, mint máshol. A tanulatlanok nagy számára nem a kommunikáció szakos, pszichologus, filozófus, stb. képzésekben részt vevők nagyobb száma, hanem egy a jelenleginél sokkal jobb általános iskolai oktatás jelenthetne megoldást. Az általános iskolában nagyjából eldől, kik lesznek képesek reál tárgyakból megfelelő pontszámot szerezve bejutni a Műegyetemre maximális célként, de egy jó ácsnak, kőművesnek, is nagyon kell tudni a geometriát, számtant.Filozófusoknak sem árt. Valahol itt, az általános iskolai reál tárgy és nyelvoktatás terén kellene kezdeni a rendcsinálást.
gross
2012. december 22. 19:13
Piaci struktúrák elemzésénél, vállalatstratégiában szinte alaptételnek számít, hogy egy ágazaton belül a kínálat és a verseny szofisztikáltsága arányos a keresleti oldal igényességével. Ez teljesen igaz a felsőoktatásra. Ha a diákok tényleg szeretnnének jó képzést kapni, ha tandíjuk fejében elvárják a minőséget. Ha fő céljuk nem a bulizás, ha nem a könnyen szerezhető ötöst keresik, ha nem annak örülnek, ha elmarad egy óra, vagy ha nem kell év közben is dolgozni... - akkor lesz csak esély arra, hogy a felsőoktatás jó legyen.
korona
2012. december 22. 18:52
jav: hordozó=hordozói; vezére=vezérei
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!