Amennyiben a frakció megtiltja képviselője számára a szakmai meggyőződése és lelkiismerete szerinti álláspont kialakítását és képviseletét, úgy éppen a népképviseletet kérdőjelezi meg.
„Határozott véleményem az, hogy amennyiben a frakció megtiltja képviselője számára a legjobb szakmai meggyőződése és lelkiismerete szerinti álláspont kialakítását és képviseletét, úgy éppen a szó szoros értelmében vett népképviseletet, illetve végső soron saját működésének jogalapját, azaz az Alaptörvényt kérdőjelezi meg.
Szeretnék ugyanakkor arra is rámutatni, hogy a Fidesz - Magyar Polgári Szövetség Képviselőcsoport Alapszabálya 4. § (5) bekezdésének f) pontja - meglátásom szerint Alaptörvényünk betűjével és szellemével összhangban - rendelkezik arról az eshetőségről, (és ezzel mintegy elismeri annak létjogosultságát,) amelyben a Frakció képviselője valamely határozathozatal során a Szövetség, a Képviselőcsoport, vagy a Frakcióvezetés döntésével ellentétesen kíván szavazni. Az Alapszabály szerint ilyen helyzetben a képviselőnek kötelessége erről a Frakcióvezetést előzetesen tájékoztatnia. Amint azt Ön is tudja, e feladatomnak maradéktalanul eleget tettem, hiszen:
Úgy gondolom tehát, hogy a fentiekkel a Frakcióvezetés tájékoztatásával kapcsolatos, Alapszabályban rögzített kötelességemnek teljes mértékben eleget tettem. Minderre való tekintettel kérem, hogy kerüljön sor a terhemre rótt cselekmény miatti elmarasztalás Alaptörvénnyel összeegyeztethető voltának alkotmányossági vizsgálatára.
Az ennek eredményei alapján kialakított frakcióvezetési álláspontról írásbeli tájékoztatást kérek. Megjegyzem továbbá, hogy miután a frakcióvezetés a döntéséről szóló levelet nekem, mint érintetnek csak jóval azt követően küldte meg, hogy annak tartalmáról és a büntetés mértékéről a sajtót informálta, a közvélemény tényszerű tájékoztatása érdekében jelen levelemet és az arra érkező remélt választ szükségképpen a nyilvánosság elé kell tárnom.”