Új utak, új bevételek

2012. november 07. 09:49

Mindenképpen szeretnénk hangsúlyt fektetni az új megjelenési formákra. Interjú.

2012. november 07. 09:49
Hídvégi Zoltán
Médiapiac

Hogyan sikerül az idei év számotokra?

Alapvetően nem panaszkodhatunk, nem veszítettünk ügyfeleket, sőt, nyertünk is néhányat. Nyilvánvalóan az ügynökségünk is érzi azt a negatív tendenciát, amit az egész piac, és nem bízhatunk abban, hogy túl nagy fellendülés lesz. Ugyanakkor a Branded Entertainment divízió révén új profitcentert indítottunk el. Ide tartozik a termékelhelyezés, a márkázott tartalom és minden non-szpot televíziós reklámmegjelenés. Első körben a televízióra koncentrálunk, de a jövőben ez bővülhet. A fókusz egyik oka, hogy a divíziót vezető Nagy László a TV2-től érkezett, és rengeteg olyan tapasztalattal, tudással rendelkezik, amely hozzásegített minket, hogy már az idei évben több ilyen projektet végre tudtunk hajtani.

Mondhatjuk, hogy ez a jövő útja? Vagy akár a jelené?

Nekünk mindenképpen, és mondhatom, hogy mostmár inkább a jelené. Mindenképpen szeretnénk hangsúlyt fektetni az új megjelenési formákra. Az, hogy mennyire lesz sikeres számunkra és más ügynökségek számára, mennyire tudják a hirdetők beilleszteni a kommunikációs tervekbe, az többek között a mérhetőségen múlik. Úgy érzem, mi ebben is élen járunk.

Mennyire igazak azok az állítások, amelyek egyes médiatípusok halálát vagy épp felfutását vizionálják? Árnyaljuk a médiapiaci képet.

A képet abszolút lehet árnyalni. A médiatípusoknál különböző típusú visszaesés prognosztizálható, de akad olyan is, amelynél kisebb növekedés is várható. Online területen idén is, jövőre is növekedés látható. Az MPG Havas Worldwide-dal közös leányvállalata a Havas Digital, amely - a bevételeikből most már jól látható - kifejezetten sikeres évet zár.

A televíziós piac sem szenved akkora veszteségeket, mint a rádió- vagy a sajtópiac. Az utóbbi kettőnél azt látom, hogy a következő 2-3 évben komoly gondokkal küzdenek majd, különböző okokból. A sajtó elsősorban az online miatt szenved, ez tudható. A rádió összetettebb kérdés: ezen a piacon annyi minden történt idén, hogy az komoly hatással volt a bevételeikre. Voltak rádió-megszűnések, új rádiók jöttek, a méréssel komoly gondok vannak. Emellett - ahogy a konferenciátokon is volt róla szó - a rádiós szpotok minősége is romlik, ami elveszi a hirdetők kedvét.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!