„A Mashable nemrég kitűnő összeállítás segítségével mutatta meg, hogy Twitter sokszor milliós követőtáborral büszkélkedő sztárjait valóban jóval kevesebben követik. Lady Gaga, Justin Biber, Barack Obama, de még maga a Twitter követői közül is átlagosan 30% a teljesen hamis (nem létező, kreált), nagyjából 40% az inaktív, vagyis csak 30% körüli a valós (értékes, bármire is használható) követő.
A téma persze egyáltalán nem új. Nekem is már a Mashable cikke előtt a »látókörömba került« (imádom a bűnügyi újságíróknak ezt a standard fordulatát) a Fakers alkalmazás. Kipróbáltam és megtudtam, hogy az én 2200+ követőm 84%-a valódi. (Ezek szerint jobb vagyok, mint Obama és Lady Gaga együtt:)
Idehaza kevesen használjuk a Twittert, a virtuális követőkkel foglalkozó hírek nem okoznak különösebb felzúdulást. Sokkal többeket érintett, amikor a Facebook elárulta, hogy a csaknem 1 milliárd felhasználójának 8,9 százaléka hamis. (A Facebook szerint ez csak átlagérték, a pontos arány régiónként változhat. Az óvatos becslésekkel ellentétben én azt gyanítom, hogy a rokkantigazolványtól a szlovák rendszámig mindennel ügyeskedő magyarok itt is átlagon felűliek.)
A 30% nem kevés, de szinte semmi ahhoz képest, hogy egyes szakértők szerint a Facebook hirdetéseire katintók 80%-a nem egyszerűen »virtuális személy«, hanem egyenesen robot. (Program, gép.)”