„Egyrészt várható lenne a hazai gazdaságban egyre jellemzőbb megoldás: a cégek felszámolása. A médiapiacon ez egyelőre kevésbé jellemző (bár a médium tartalomszolgáltatásának szüneteltetése nem azonos a cég felszámolásával). Konkrétan 2011-ben a korábban működő, médiavállalatnak tekinthető cégeknek alig több mint 2%-a (40 cég) szűnt meg, alakult át, vagy olvadt be más cégbe, stb.
Másrészt reagálhatna a piac a veszteséges médiumok szüneteltetésével (gyakoriság-, műsoridő-, információmennyiség-csökkentéssel). A Whitereport 2011. I. negyedéves adatai szerint azonban a médiumok száma nem csökken (sőt átlagosan 4%-kal nő). Kivételt képeznek el alól a rádiók, ahol 14%-kal kevesebb csatorna működött az első negyedévben, mint tavaly év végén.
Harmadrészt, a veszteséges – főleg hazai tulajdonú – médiavállalatok esetében a sokszor évek óta halmozódó veszteséget egyre nehezebb lehet finanszírozni, makroszinten egyértelműnek tűnik, hogy felvásárlások, egybeolvadások induljanak be a médiavállalatok közt. Ez jelentheti azt, hogy a kisebb vállalatok kezdeményeznek, de a nagyok részéről is lehet nyitottság minden irányba, hisz látható, hogy az ő eredményességük is szignifikánsan csökkent a válság kezdete óta. Kérdés persze, mi a benchmark, mely menedzsment, tulajdonos mivel elégedett az »új időkben«... (...)
És végül, de nem utolsósorban (és nyilván számos egyéb következtetés mellett): várható a horizontális és vertikális integrációs folyamatok erősödése (és kedvenc témám: remélhetőleg a sales téren csak nyomokban látható, nagyok és tematikusak integrációja is).”