Így ferdített a Magyar Péter-féle Kontroll.hu az Alkotmányvédelmi Tanácsról

Pokol Béla jogi mechanizmusa akkor léphetne működésbe, ha alkotmánysértő módon próbálnák megváltoztatni az alaptörvényt.

Ami korábban inkább egyes vállalatok szintjén érvényesülő stratégiai kérdésnek látszott, mára inkább kötelező gyakorlatnak és a sikeres túlélés zálogának tekinthető, hisz a reklámpiac csökkenése miatt a médiavállalatok kénytelenek más bevételi forrás után is nézni.
„Egyrészt várható lenne a hazai gazdaságban egyre jellemzőbb megoldás: a cégek felszámolása. A médiapiacon ez egyelőre kevésbé jellemző (bár a médium tartalomszolgáltatásának szüneteltetése nem azonos a cég felszámolásával). Konkrétan 2011-ben a korábban működő, médiavállalatnak tekinthető cégeknek alig több mint 2%-a (40 cég) szűnt meg, alakult át, vagy olvadt be más cégbe, stb.
Másrészt reagálhatna a piac a veszteséges médiumok szüneteltetésével (gyakoriság-, műsoridő-, információmennyiség-csökkentéssel). A Whitereport 2011. I. negyedéves adatai szerint azonban a médiumok száma nem csökken (sőt átlagosan 4%-kal nő). Kivételt képeznek el alól a rádiók, ahol 14%-kal kevesebb csatorna működött az első negyedévben, mint tavaly év végén.
Harmadrészt, a veszteséges – főleg hazai tulajdonú – médiavállalatok esetében a sokszor évek óta halmozódó veszteséget egyre nehezebb lehet finanszírozni, makroszinten egyértelműnek tűnik, hogy felvásárlások, egybeolvadások induljanak be a médiavállalatok közt. Ez jelentheti azt, hogy a kisebb vállalatok kezdeményeznek, de a nagyok részéről is lehet nyitottság minden irányba, hisz látható, hogy az ő eredményességük is szignifikánsan csökkent a válság kezdete óta. Kérdés persze, mi a benchmark, mely menedzsment, tulajdonos mivel elégedett az »új időkben«... (...)
És végül, de nem utolsósorban (és nyilván számos egyéb következtetés mellett): várható a horizontális és vertikális integrációs folyamatok erősödése (és kedvenc témám: remélhetőleg a sales téren csak nyomokban látható, nagyok és tematikusak integrációja is).”