Médiapiaci dinamikák

2012. szeptember 06. 13:26

Ami korábban inkább egyes vállalatok szintjén érvényesülő stratégiai kérdésnek látszott, mára inkább kötelező gyakorlatnak és a sikeres túlélés zálogának tekinthető, hisz a reklámpiac csökkenése miatt a médiavállalatok kénytelenek más bevételi forrás után is nézni.

2012. szeptember 06. 13:26
Incze Kinga
Médiapiac

„Egyrészt várható lenne a hazai gazdaságban egyre jellemzőbb megoldás: a cégek felszámolása. A médiapiacon ez egyelőre kevésbé jellemző (bár a médium tartalomszolgáltatásának szüneteltetése nem azonos a cég felszámolásával). Konkrétan 2011-ben a korábban működő, médiavállalatnak tekinthető cégeknek alig több mint 2%-a (40 cég) szűnt meg, alakult át, vagy olvadt be más cégbe, stb.

Másrészt reagálhatna a piac a veszteséges médiumok szüneteltetésével (gyakoriság-, műsoridő-, információmennyiség-csökkentéssel). A Whitereport 2011. I. negyedéves adatai szerint azonban a médiumok száma nem csökken (sőt átlagosan 4%-kal nő). Kivételt képeznek el alól a rádiók, ahol 14%-kal kevesebb csatorna működött az első negyedévben, mint tavaly év végén.

Harmadrészt, a veszteséges – főleg hazai tulajdonú – médiavállalatok esetében a sokszor évek óta halmozódó veszteséget egyre nehezebb lehet finanszírozni, makroszinten egyértelműnek tűnik, hogy felvásárlások, egybeolvadások induljanak be a médiavállalatok közt. Ez jelentheti azt, hogy a kisebb vállalatok kezdeményeznek, de a nagyok részéről is lehet nyitottság minden irányba, hisz látható, hogy az ő eredményességük is szignifikánsan csökkent a válság kezdete óta. Kérdés persze, mi a benchmark, mely menedzsment, tulajdonos mivel elégedett az »új időkben«... (...)

És végül, de nem utolsósorban (és nyilván számos egyéb következtetés mellett): várható a horizontális és vertikális integrációs folyamatok erősödése (és kedvenc témám: remélhetőleg a sales téren csak nyomokban látható, nagyok és tematikusak integrációja is).”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Karel Göth
2012. szeptember 08. 13:53
....sunáznám!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!