Az ország esik szét, a miniszterelnök meg sehol – kiakadt a brit lap
Keir Starmer szerintük a nemzetközi politika kaszása.
Tarthatatlan, hogy egyre rosszabb minőségű termékekkel, színvonallal találkozunk hazai üzlethálózatokban vagy a piacokon. A szezonális magyar termékek nem tudják kiszorítani a külföldi, rosszabb és olcsóbb termékeket.
„Nem akar a termelés beindulni sehogyan sem ,a mezőgazdaságban és az élelmiszeriparban főleg nem . 20 éves mélyrepülésben vagyunk és divatos módon nem foghatunk túl sok mindent az EU- ra sem , hiszen a legtöbb területen a kvóták töredékét sem használjuk ki. Azzal védekeznek a rossz döntéseket hozók vagy lusta vezetők, hogy nem volna piac a termékekre, kockázatos volna a termelés, stb. Ez úgy nem igaz tényszerűen, mint ahogyan alapjában téves szemléletű megközelítés.
Csökken az élelmiszer ipar termelése, annak belföldi értékesítési volumene, nő a behozatal , az élelmiszeripar jövedelmezősége összességében romlik stb . Tehát minden lehetséges rossz jelen van.
Ma termelni kell és a kész terméket bemutatni, megszerettetni és eladni. Ez a sorrend!Nem baj , hogy most úgymond válsághangulat van, biztos , hogy nemsokára nem az lesz és akkor nekünk ott kellene állnunk már a rajtvonalon.
Képtelenség, hogy terméktanácsnak, termelési szövetségeknek álcázott , sokszor ős kommunista kövületek ma is madzagon rángatják kormányt a demagógiájukkal és lobbi érdekeikkel miközben a kvóták nagy részét nem használjuk ki, nem termelünk.,Nem úgy más országok, pld Lengyelország, amely sokkal kedvezőtlenebb éghajlat ellenére is csúcsra járatja mezőgazdasági termelését és láss csodát el tudja adni a termékeit. Képtelenség, hogy még a hazai kolbász vagy szalámi gyártáshoz is külföldről kell sertés húst behozni, hogy nem tudunk a marhatenyésztés területén( a tavalyi pici emelkedést hozó kivételes egy évet leszámítva) előbbre jutni, hogy pld. csak paradicsomból az EU kvóta töredékét termeljük, a polcok meg tele vannak behozott(pld az említett Lengyelországból is), , sokszor csapnivaló minőségű termékekkel és közben mindenki úgy tesz, mintha minden rendben volna. Nem, semmi sincs rendben a mezőgazdaság és az élelmiszeripar területén, ahol van a szabotázst le kell verni, a termelést haladéktalanul be kell indítani. Mikor ha nem most, amikor van erre is 2/3?
Ha ez most nem történik meg akkor a mostani mélyrepülés garantáltan még tovább folytatódik a következő 20 évben, aminek a végére talán már a búzát is importálni fogjuk. ,
Folytatva a teljesség igénye nélkül,pld. az elmúlt évben 40-al csökkent a belföldön termelt és értékesített bor mennyisége és az import nőtt meg jelentősen az olcsóbb kategóriájú, de még minőségi borok piacán. Az import mértéke közelít a lélektani határhoz, ami felett zuhanórepülésbe mehet át a belföldi termelés.
Sokszor szóvá tettem már, most is megteszem: tarthatatlan, hogy egyre rosszabb minőségű termékekkel, színvonallal találkozunk hazai üzlethálózatokba vagy piacokon . Nő a külföldi , sokszor lejárt szavatosságú, vagy gyanús minőségű termékek száma, a szezonális magyar termékek nem tudják kiszorítani a külföldi, rosszabb és olcsóbb termékeket a szezonban sem.
Mindenki tudna példákat hozni , nekem csak annyi jut eszembe elsőre, hogy az általam földrajzi okok miatt kényszerből látogatott Sparban az elmúlt 2 évben majd felére csökkent a tőkehúsválaszték és a felvágottas pultban pedig évek óta reménytelenül ugyanazok a z ehetetlen, gusztustalan páclétől csöpögő sonkának nevezett pépek, préselt sűrítmények,ki tudja micsodák mutogatják magukat egyre több, elsősorban ehetetlen külföldi szalámi társaságában.
Érhetetlen az is pld, hogy egy turisztikailag igen-igen kiemelt középvárosunk piacán miért nem lehet normálisan minőségi termékekből(zöldség, gyümölcs) bevásárolni, hogy miért kell inkább Budapesten bevásárolni odalátogatóban. Úton-útfélen csak kisstílű lobbi érdekek, alacsony színvonal, a verseny hiánya, a termelés akadályoztatása, stb. Ez ma a magyar mezőgazdaság fő jellemzője és sajnos eminens részei ennek a rendszernek az úgynevezett hazai üzletláncok, termelési szövetségek, egyéb formációk.
Készülhetnek bármilyen nagy Tervek, világos, hogy csak a mezőgazdaság és az élelmiszeripar lehet a jövő Magyarországának az alapja és nem a gyógy turizmus vagy a logisztikai központok hálózata , még csak nem is a 4 autógyár stb. azzal együtt, hogy egyáltalán nem kívánom elhallgatni ez utóbbiak mégiscsak meglévő parciális szerepét.
Kb. a magyar mezőgazdaság és élelmiszer iparral párhuzamos volt a BKV elmúlt 20 éve is. Mélyrepülés, tehetetlenség, lobbi érdekek, korrupció, színvonalcsökkenés.
Jól tudjuk, hogy a BKV körüli enyhén szólva is negatív jelenségek jelentős mértékben járultak hozzá ahhoz, hogy a 2010-es választásokon a budapestiek nagy számban fordultak el az MSZP-től, SZDSZ-től. A BKV sorsa már csak ezért is fokozott figyelmet érdemelt volna politikailag. Ennek fényében nehezen érthető, hogy úgy telt el lassan 2 év, hogy bizton állíthatjuk ,érdemi dolog nem történt BKV-nál, hacsak annyi nem hogy megszaporodtak a busz leállások, kigyulladások egyéb beázások stb. és verik az ellenőröket, sofőröket. Van ennél még lejjebb?
Nemcsak megfelelő szervezeti átalakítások nem történtek, de a meglévő, vagy sebtiben létrehozott új szervezetek vezetői sem adták jelét annak, hogy értik, tudják, hol vannak, mi lenne dolguk?
Félreértés ne essék, nincsen szó rendkívüli feladatról, megoldandó ügyek vannak, amikkel foglalkozni kellene, amikhez érteni kellene, ahelyett, hogy kibicek gyűrűjében verítékezne a tehetségtelenség.
Néhány hónap alatt át lehet világítani egy ilyen vállalatot, utána meg lehet hozni a megfelelő vezetői döntéseket a szükséges szervezeti vagy egyéb tartalmi változtatásokról. Ehhez nem kell 2 év!
Az már csak slusszpoén, hogy a BKV-es team eddigi legkonkrétabb ötlete a dugódíj lett volna egy olyan városban ahol már nincs is dugó a csökkenő gépkocsi forgalom miatt. Még szerencse, hogy a Parlament kapcsolt és leszavazta ezt a szerencsétlen javaslatot.
Vannak ugye villamosok, buszok, menetrendek, forgalom, logisztika stb. Ezeket számba venni, optimalizálni, az esetleg műszaki cseréket beütemezni,végrehajtani stb. azért nem ördöngösség és a pénzhiány illetve a BKV örökölt adóssága sem lehet tartósan akadály. Az éves folyó működés költségeiről ugyanis nyilván évről –évre meg kell állapodni a kormánnyal, a 80 mrd adósság pedig adósságkezelő technikával, a kormány közreműködésével menedzselhető. Olyan logika nem létezhet, hogy azért mert adóssága van a BKV- nak, azért nem foglakozzunk vele, vagy hogy az adósság ténye mentsék lehetne a tétlenségre. Éppenséggel ellenkezőleg áll a dolog!
Hasonlatos a BKV vergődése a Magyar Posta vergődéséhez a 1990.- 2010-es időszak között, amikor is a millió lobbi érdek, a hozzá nem értés, az átláthatatlanságtól való félelem mind a mai napig konzerválta az évtizedekkel ezelőtti állapotokat a posta működésében és megakadályozott mindenfajta modernizációt.
A BKV által beindított t hajózás, látva hajók állapotát inkább tűnik egyenlőre pótcselekvésnek az alapfunkciók feljavítása helyett. Nem tudom pontosan mi áll a ferihegyi gyorsvasút legújabb verziójának munkálatai mögött, de én biztos nem Kínára bíztam volna ennek a csúcstechnikát igénylő dolognak a felépítését. Kína ugyanis nem a csúcstechnika hazája, azt ő is inkább drágán megveszi külföldről a stratégiai ágazataiba. Ha meg nem valami igazán modern dolgot képzeltünk el gyorsvasútként, akkor inkább hagyjuk az egészet! Szóval inkább csinálná egy német vagy francia cég ezt a gyorsvasutat, Kínának is ők csinálják.”