Magából kikelve üvöltözött egy tiszás tüntető a közmédia riporterével (VIDEÓ)
A férfi válaszok helyett hazaárulónak titulálta Császár Attilát.
A közszolgálati intézményekbe is megérkezett a misztikus nacionalizmus eszméje, és mert ott is ennek kell érvényesülnie.
„A magyar népművészetben, ugyanúgy, ahogyan minden nép művészetében, akad aranymetszést tükröző elrendezés vagy motívum is, de amit jellemzőnek lehet mondani, az inkább a szimmetria. És hát Fibonacci vagy Leonardo sem nevezhető a Magyar Népművészet Mesterének. Általában véve az aranymetszés alkalmazása sokkal kevésbé népi vagy nemzeti hagyomány, mint inkább a személyekhez kötött, autonóm művészet felségterülete.
Miért találta mégis fontosnak az MTVA úgy kiemelni az aranymetszést és a Fibonacci-sort, mintha az nemzeti specialitásunk és hagyományaink karakteres része lenne?
A válasz olyan egyszerű, hogy már szégyellem leírni: azért, mert a közszolgálati intézményekbe is megérkezett a misztikus nacionalizmus eszméje, és mert ott is ennek kell érvényesülnie.
Az aranymetszést ez az irányzat évek óta beszippantotta, és – akárcsak a többi, erre alkalmasnak vélt fogalmat – a magyarság eredendő, égi kiválasztottsága, küldetése és szupremáciája »tudományos« igazolására használja. Kötetek szólnak arról, hogy a Magyar Szent Korona »titkos erővel« rendelkezik, és hogy erről a rajta látható aranymetszés-arányok tanúskodnak. A rendszert el is nevezték szakrális geometriának, és lényege, hogy ahol a természettudomány az »így van«-ról – vagyis egy törvényszerűségről – beszél (és még véletlenül sem teszi föl a »miért« kérdését, mert az értelmetlen), oda ők mindig beteszik Istent. Még a koronán a kereszt történeti ferdeségének dőlésszögéről is kilométeres elemzések »bizonyítják«, hogy annak épp akkora volta mögött isteni üzenet áll.”