Magyar Péter minden újságírói kérdésre válaszol? Tényleg? Mesélj még! (VIDEÓ)
A Tisza Párt elnökét ezúttal Bohár Dániel szembesítette a valósággal.
Felvetődik tehát a kérdés, mindenekelőtt a TV2 esetében, hogy nincs-e itt az ideje az üzleti modell váltásnak, és nem éri-e meg feladni az egykor oly értékes analóg frekvenciát.
„Mára tehát megfordult a helyzet, a hirdetési bevételekből élő csatornáknak komoly nehézségekkel kell szembenézni, ugyanakkor a terjesztési bevételekre épülő csatornákon érezhetően kevésbé jelent problémát a gazdasági válság. Egy, a napokban publikált hír szerint a Magyar RTL Zrt. a 2011-es évet 2,3 milliárd forint eredménnyel zárta, 29,2 milliárd forint bevétel mellett (2008-ban, a válság előtt még 36,8 milliárd forint volt a bevétel 5,1 milliárdos eredménnyel). A TV2 üzemeltetőjénél, az MTM-SBS Televízió Zrt-nél sokkal súlyosabb a helyzet: 7,9 milliárd forint veszteség mellett (2008: 3,1 milliárd forintos eredmény) a bevétel 16,3 milliárd forintra csökkent (2008: 26 milliárd forint).
Felvetődik tehát a kérdés, mindenekelőtt a TV2 esetében, hogy nincs-e itt az ideje az üzleti modell váltásnak, és nem éri-e meg feladni az egykor oly értékes analóg frekvenciát. Ezáltal nem kellene az Antenna Hungáriának jelentős összegeket fizetni a műsorterjesztésért, sőt, megfordulna a pénzmozgás iránya és a kábeles, műholdas, IPTV szolgáltatók – rajtuk keresztül persze a nézők – fizetnének a csatornáért. Ugyanakkor tény, hogy így az analóg földfelszíni vétellel rendelkező háztartásokban elérhetetlenné válna a TV2 és ez gyengítené a reklámpiaci pozíciót. Korábban ez óriási árnak tűnt volna, ma már ez messze nem igaz, az NMHH Digitális Átállás Monitoringja szerint mindössze a háztartások 16 százalékáról van szó, jellemzően idősekről, vidékiekről, alacsony végzettségűekről. Ez a réteg közismerten kevésbé vonzó a hirdetők számára, tehát az ő elvesztésük a csatorna számára nem jelentene drámai visszaesést a hirdetési bevételekben. Kétségtelen persze, hogy a teljes népesség körében elért számok kevésbé lesznek impresszívek, mint eddig (bár a TV2 az utóbbi időszakban már egyre kevésbé van versenyben az RTL Klubbal), tehát ebből a szempontból látványos lehet a veszteség de a valós hatás nagyban függ attól, hogy a hirdetők, ügynökségek milyen számokat néznek. Azok számára, akik valamilyen jól megfogható célcsoportot próbálnak elérni és ez inkább a magasabb státuszú, városi, fiatal réteg, aligha jelent problémát az egészen más jellemzőkkel bíró analóg földfelszíni vétellel rendelkezők elvesztése. Azon hirdetők számára (pl. élelmiszerbolt láncok), amelyeknek fontos a teljes népesség elérése, valóban negatívan reagálhatnak az elérés csökkenésére, akár el is pártolhatnak a TV2-től.”