„Az erőszak egyidős az emberrel. A Biblia is ismeri a családon belüli erőszakot Támár történetében. Ez ma is jelen van nagyon sok családban. Van, ahol kiabálásban, esetleg egy-két »nyaklevesben« kimerül, máshol emberölésig fajul a dolog. Ez alól a keresztyén családok egy része sem kivétel. Hallottam lelkész kollégám személyes történetét arról, hogy szintén lelkész apja gyermekkorában hogyan terrorizálta hétköznap és beszélt a szeretetről vasárnap. Láttam gyülekezeti tagot, aki egy ideig nem jött templomba és mikor összefutottunk az utcán, a napszemüveg alól átsejlett a zúzódás zöldes-lilás színe. Azt gondoljuk, bennünket ez a probléma nem érint, és mivel az áldozatok nem mernek segítséget kérni, ezt el is hisszük. Egyrészt szeretnénk elhitetni magunkkal, hogy a gyülekezeteinkhez tartozó családok mind jól működnek és semmi gond nincs velük - a vallásos családkép ezt a látszatfenntartást meg is követeli tőlük. Másrészt annyira döbbenetes számunkra a családon belüli erőszak, hogyha tudomást szerzünk róla, nem is tudjuk, mit kellene tennünk. Ha pedig a saját családunkról van szó, mélyen hallgatunk.
A Szentírás egyértelműen beszél arról, hogy Isten elítéli az erőszakot. (...) Kereszt(y)én(y) emberként felelősségem kiállni az erőszakot elszenvedők mellett, és segíteni az erőszaktevőknek, hogy megtalálják a bocsánat és békesség útját. Ha hallgatok, ha elfordítom a fejem, cinkossá válok. Hasonló elvek alapján elindult egy nemzet- és felekezetközi keresztyén szervezet, a Restored mozgalma (bővebben magyarul). A férfiakat kérik, álljanak ki az áldozatok mellett, hallassák hangjukat, és mutassanak jó példát. Remélem, mi magyar reformátusok is felvállaljuk, akár szervezett egyházi formában is, a családon belüli erőszak elleni pozitív kampányt. Megmutatjuk, lehet máshogy is, lehet erőszak nélkül is házasságban, családban élni.”