„Először is vannak, akik egyáltalán nem szeretik, ha a egy program helyettük akar gondolkodni (ne akarja egy kereső megmondani, mit is keresek, lökje csak a listát, amiből válogathatok.) További félelem, hogy a szemantikus keresés a nagy tartalomgyártóknak kedvez, miközben a háttérbe szorítja a kicsiket. (A kulcsszavas keresés a »hosszú farok« végéből is fel tudott hozni találatokat.) Nem tudni azt sem, hogyan hat majd a szemantikus keresés bevezetése a Google kulcsszavas (AdWords/AdSense) hirdetéseire.
A weben (még hagyományos, nem szemantikus) kereséssel fellel információk szerint még csak (tervezett) kiszivárogtatásról van szó. Miközben Amit Singhal már a következő hónapokban bevezetésre kerülő újításokról beszél, hivatalos közleményről még szó sincs, a hivatalosságok a szemantikus keresésre vonatkozó kérdésekre nem válaszolnak.
Számomra az egész történet legfontosabb üzenete, hogy hosszú távon csak a minőségi tartalmon alapuló keresés lehet sikeres. A különböző trükkökkel a találati listák élére varázsolt, értéktelen oldalak csak átmenetileg kelthetik fel az emberek figyelmét.”