Mit kavar a Google?

2012. március 19. 10:47

A tartalomgyártás évek óta a Google kegyeinek a kereséséről szól. A tartalmi összefüggéseken alapuló szemantikus keresés kihúzza a szőnyeget a keresőoptimalizálók lába alól.

2012. március 19. 10:47

„Először is vannak, akik egyáltalán nem szeretik, ha a egy program helyettük akar gondolkodni (ne akarja egy kereső megmondani, mit is keresek, lökje csak a listát, amiből válogathatok.) További félelem, hogy a szemantikus keresés a nagy tartalomgyártóknak kedvez, miközben a háttérbe szorítja a kicsiket. (A kulcsszavas keresés a »hosszú farok« végéből is fel tudott hozni találatokat.) Nem tudni azt sem, hogyan hat majd a szemantikus keresés bevezetése a Google kulcsszavas (AdWords/AdSense) hirdetéseire.

A weben (még hagyományos, nem szemantikus) kereséssel fellel információk szerint még csak (tervezett) kiszivárogtatásról van szó. Miközben Amit Singhal már a következő hónapokban bevezetésre kerülő újításokról beszél, hivatalos közleményről még szó sincs, a hivatalosságok a szemantikus keresésre vonatkozó kérdésekre nem válaszolnak.

Számomra az egész történet legfontosabb üzenete, hogy hosszú távon csak a minőségi tartalmon alapuló keresés lehet sikeres. A különböző trükkökkel a találati listák élére varázsolt, értéktelen oldalak csak átmenetileg kelthetik fel az emberek figyelmét.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
heep
2012. március 19. 21:38
Az biztos, hogy a keresési módszertanon változtatni kellene már. Mire megyek akkor amikor kiírja a gugli, hogy a témában van mondjuk százezer találat, de amelyik tényleges és használható információt tartalmaz azt a 126-ik oldalon találnám csak meg, ha lenne erre türelmem. Most sokszor gyorsabban találok meg valamit egy könyvben mint az interneten.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!