Próbálom a Kreatívnál bevált szisztémát folytatni

2012. február 21. 20:04

Jelenleg nem látom az idejét és gazdasági helyét a lapindításnak, hacsak nem valamilyen platform részeként jelenik meg.

2012. február 21. 20:04
Somoskői Gábor
Kreatív Online

„Kinek az ötlete volt a Kreatív?

Egy kanadai-osztrák szaklapkiadóval volt együttműködésem, és az ő portfóliójukban volt egy marketingkommunikációs lap, onnan vettem az ötletet. Először a Vendéget és az Élelmiszert csináltuk meg, a Kreatív elindítását pedig az gyorsította fel, hogy megtudtam, a Cash Flow osztrák anyacége hasonló profilú lap kiadásában gondolkozik. Justyák Jánossal elhatároztuk, hogy megelőzzük őket, és három-négy hét alatt, 1992 novemberében előálltunk az akkor még kéthavi Kreatívval. Ez az indulás azért volt jó, mert a következő lapszámon már a második évfolyamot tüntettük fel. Az első lapszám létrejöttében közreműködött Vágó Ágnes [aki jelenleg a Vendég & Hotel magazin főszerkesztője. – A Szerk.], és az utána következő évfolyam számait szerkesztők – Justyák János és Németh Ildikó – jegyezték, tehát kinevezett főszerkesztője nem volt akkoriban a Kreatívnak. Az első A3-as méretű lap címlapján a Matáv telefonkártya-hirdetése volt. (...)

Azt mondják rólad, hogy utána látványosan visszavonultál, és már nem foglalkoztál úgy a Kreatívval, mint korábban.

Nem volt egyszerű a munka a Láng Holding elnökével, Erdős Ákossal, a személyisége miatt. Volt, hogy felhívott: miért nincs csinos nő a Kreatív címlapján? Mondtam, hogy azért, mert ez nem a Playboy. Ugyan a Láng Holdingtól pár százalékot vissza kellett vásárolnom, hogy érdekelt legyek az üzleti sikerben, de ez már nem ugyanaz volt, mint korábban. Aztán az a húzásom se jött be, hogy Gosztonyi Csabát neveztük ki főszerkesztőnek, ő akkor még túl fiatal volt ehhez a pozícióhoz. 2001 és 2006 között 24 lapért feleltem. Az erős tulajdonosi elvárás miatt az energiáimat azokra a lapokra fordítottam, amik nem a legjobban mentek. Az Élelmiszer, a Kreatív és az Adó-lapcsalád nem volt problémás, igaz ez utóbbit, ami a legprofitábilisabb volt, Erdős 2003-ban eladta.

Mi történt veled azután, hogy a Medical Tribune-nek – ami aztán Professional Publishing Hungary névre váltott – a Bor és Piac kivételével eladtátok a szaklapokat [Kreatív-lapcsoport, Élelmiszer, Vendég és Hotel, Turizmus Trend – A Szerk.]?

2006 után újra összeálltam a Geoholdinggal, alapítottunk néhány szaklapot, majd eladtuk őket. Aztán a várban egy étteremben voltam tulajdonos 2008-ig. Azóta is vezetem a Geopresst, ahol a Pesti Műsort és a Modern Iskola című oktatási szaklapot adjuk ki. Ez utóbbinál próbálom a Kreatívnál bevált szisztémát folytatni: az oktatási lapkiadás mellett mi szerveztük a Hundidac oktatási kiállítást. Jelenleg nem látom az idejét és gazdasági helyét a lapindításnak, hacsak nem valamilyen platform részeként jelenik meg.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!