Üzleti osztály a repülőn: nincs már igény az első osztályú jegyekre, a business viszont tör előre
Amerikában teljesen lemondtak róla, Európában még ragaszkodnak hozzá, csak az a kérdés, meddig.
A Malév olyan, mint Schmitt Pál. Repülnie kellene.
„Malév-mód földhözragadtan úgy tűnik, nemcsak a Malév (oda)fenntartása nem sikerült. Szerintünk erősen kétséges, hogy vagyona – valamilyen kurucos trükkel – átmenthető lenne, hiszen itt van az a fránya EU-tagság, és a minapi brüsszeli döntés után nehezen elképzelhető új állami mentőöv. Erre egyébként a kormányfő is utalt, amikor azt mondta, »a kormányt eltiltották a Malév fenntartásától és továbbműködtetésétől«.
Teljes a káosz. Hiába lett stratégiai vállalat, hiába helyezték gyámság alá, a lényeg, hogy a Malév nem repül. Ebben komoly szerepe van a korábbi politikának, a terhes örökség emlegetése részben jogos, de tény: az Orbán-kormány sem tudott érdemi eredményt felmutatni, ami különösen furcsa az állam=jó tulajdonos politikáját hirdető kabinettől.
A jelenlegi inkompetenciát fényesen jelzi a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Fehér Könyve, amely szerint Malév azért kell, mert a turista a gépen találkozik először magyaros vendégszeretettel. Ez ugyanolyan vicc, mint az, hogy mi a közös a köztársasági elnökben és a nemzeti légitársaságban. Mindkettőnek repülnie kellene.”