„Sok szerkesztőségi telefon csörög a hihetetlen blamázst hozó, államadósság-csökkentő szuperkoncert óta. Félretájékoztatott, barterben »kifizetett« énekesek menedzsere magyarázza, hogy nem erről volt szó. Nem mondták, hogy két sláger között a pap bácsi fog elmúltnyolcévezni, nem mondták, hogy ők itt most a Békemenet musical-verziójára vállalkoztak. Meg persze azt sem, hogy és alig pár tucat néző fog bolyongani a Budapest Sportarénában. Mégis, valakinek ez így is megérte.
A rendezők előzetesen tízezer nézővel számoltak - ha ez mind felnőtt (mert a gyerekektől adományt kértek jegy helyett) és fizető vendég (tehát nem tiszteletjegyes rokon vagy elvtárs), akkor bő húszmillió jött volna össze. Ez kevesebb, mint egymilliomod része az aktuális államadósságnak - arra tehát esély sem volt, hogy az államkassza hízik majd a bevételtől. A Vastagbőr részletesen összeszedte, hogy akkor mégis, kinek jövedelmezett ez a lötyögős rendezvény. Előre lelőve a poént: elsősorban olyan kormányközeli filmproducereknek, akik Szőcs Géza államtitkári kinevezése óta zsonganak a mézes csupor szájánál. Az állam (tudjuk, a Budai Gyulával hadba induló, mutyiellenes állam) vonatkozó költéseit ugyanis a kormányváltás óta úgy rendezte át, hogy gazemberekhez csatornázhasson át milliárdokat.
Bocsánat, mielőtt jön a sajtóper, a gazembert nem mi mondjuk, hanem a HírTV. A Célpont című műsorban, a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál kapcsán hangzott el az, hogy »Szőcs Gézának többen is arra hívták fel a figyelmét, hogy a főszervező egyesület két filmes producere, Barbalics Péter és Neményi Ádám gazember, kezdeményezésüket mégis támogatja az államtitkár«. Az Összefogás-koncerteket a BIFF Nonprofit Kft. szervezte, melynek a tulajdonosa a főszervező, Neményi Ádám filmproducer. Neményi egyébként csak az egyik a kasszába nyúló kezekből: elméletileg 231 milliós közpénzből, gyakorlatilag saját maga alvállalkozójaként 71 millió forintból készítette a Duna tévének a Gézengúzok című sorozatot (ne aggódjanak, mi sem láttuk még, de a 140 milliós különbözet miatt már nyomoz a rendőrség). Szintén milliárdos a költségvetése, és már monstre kültéri reklámkampány támogatja a Marslakók című köztévés szériát; Fábry Sándor pedig darabonként 18 millióból forgat egy olyan showműsort, amit felvétel közben hagy ott a közönség, és kicsit kevesebb nézője van kéthetente, mint mondjuk Kálmán Olgának az ATV-n naponta.”