Rágalomária

2012. január 30. 11:14

A narancs.hu munkatársa azzal vádol, hogy cégem túlszámlázta a projekteket. Nem fedi fel, honnan szerezte az értesüléseit, de azok valótlanok.

2012. január 30. 11:14
Mészáros Tamás
Magyar Narancs

„A narancs.hu munkatársa azzal vádol, hogy cégem túlszámlázta a projekteket. Nem fedi fel, honnan szerezte az értesüléseit, de azok valótlanok. Az Ahogy tetszik című kulturális magazin elkészítésénél örültünk, hogy egyáltalán sikerült kijönnünk a rendelkezésünkre álló keretből. Egy félórás műsort, három kamerával, HD minőségben, külső forgatásokkal 9OO ezer forintból legyártani nem tartozik a pénzlenyúlás tipikus esetei közé. Az Ahogy tetszik 6O adását kiváló szerkesztők, operatőrök, világosítók, rendező, hangmérnök, vágó és sminkes, vagyis felettébb népes stáb állította elő; a cikkíró súlyosan félrevezető, abszurd kijelentése, hogy ezt a munkát a harmadából is elvégezhettük volna.

Hasonlóképp alaptalanok a cikk többi pejoráló megállapításai. A narancs.hu fogalmazásmódja például arra enged következtetni, hogy a műsor örvén az ATV is pénzhez jutott. Csakhogy a csatorna a produkció gyártásában nem vett részt, sugárzásáért pedig nem kért egyetlen fillért sem.

A cikk ugyanilyen felelőtlen, légből kapott vádaskodásokat enged meg magának az archiválás egyes munkafázisainak árazását, és más, azokkal összefüggő technikai költségeket illetően is. Holott az archívum létrehozásához majd másfél évre kellett megteremtenünk a technikai és személyi infrastruktúrát. Persze, könnyű úgy vádaskodni, hogy a szerző olyan teljesítéseket kér számon, amelyekre nem szerződtünk; például az archiválásnak megfelelő néma mozgóképsorok nyilvánvalóan nem kerek kisfilmek igényével készültek.

A narancs.hu írása kétségbe vonja azt is, hogy a fotóarchívum képei megfelelő minőségűek, illetve alkalmasak másfajta felhasználásra, például albumokba, különféle kiadványokba. Az ellenőrizhető igazság viszont az, hogy ez a képanyag egyrészt minden tekintetben kielégíti a dokumentálás igényeit, másrészt olyan felbontásban készült, ami akár plakátméretű nagyítást is megenged. A fotós díjazásáról a cikkíró viszont azt állítja, hogy húszezer forintért készültek azok a képek, amelyekért aztán százezret kértünk. Nos, a hivatkozott munkatárs havonta 85, illetve 116 ezer forintot számlázott.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 162 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
andor.r
2012. január 31. 12:10
Érdekes adat az átlátszó.hu-ról: a legtöbbet a nyomtatott sajtó vitte, 209 milliót, úgy, hogy az elektronikus médiumokkal összevetve jóval kevesebb embert ért el. "Az átlátszó.hu szerint a Pécs, Európa Kulturális Fővárosa keretében a reklámra költött pénzből a nyomtatott sajtó kapta a legnagyobb, 209 milliós szeletet. Ez az összeg azért is érdekes, mert a nyomtatott sajtó jóval kevesebb megjelenést biztosított a megrendelőnek, mint a televíziós, rádiós, vagy online médiumok. Az átlátszó.hu szerint a nyomtatott orgánumokra összesen 209,006,373 millió forint közpénzt fordítottak a szervezők, a költségek túlnyomó hányadán az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) és a pécsi önkormányzat osztozott egy 2006-ban megkötött szerződés alapján, de a programköltségvetést a Nemzeti Kulturális Alap miniszteri keretéből is kiegészítették. Ebből a tételből a portál szerint a legnagyobb összeget az Est lapok (mintegy 46 millió forint) kapták. A listán többek között szerepel: a Heti Válasz (23,5 millió), a Magyar Nemzet (21,7 millió), a Népszabadság (18,3 millió), a Helyi Téma (12 millió), valamint a Magyar Narancs, amely több mint 2 milliót kapott egy egyszeri, négyoldalas mellékletért. Érdekes adat lehet az is, hogy mennyibe fájt az államnak egy-egy potenciális látogató elérése. A napilapok közül az átlátszó.hu statisztikája szerint a Blikk volt az egyik leggazdaságosabb felület: mindössze nettó 716 forintot kellett fizetni 1000 olvasó eléréséhez. A Népszabadság már költségesebb médium volt: itt több mint 28 ezer forint ment el ezer főre. A Metropol szintén a gazdaságosabbak lapok között említhető a 2971 forinttal, míg a Magyar Nemzet középutas: 11 és fél ezer forintot kellett befektetni ezer olvasóhoz. A magazinok között még nagyobb az olló, míg az Exitben csupán 5965 forintba került ezer fő elérése, addig a Magyar Narancsban több mint 63 ezer forintba, a Heti Válaszban pedig több mint 92 ezer forintba. A pálmát kétségkívül a Vasárnapi Blikk vitte el: itt már 1330 forintért elérhető volt ezer olvasó. A hirdetők közül az átlátszó.hu szerint az online felületek voltak a leggazdaságosabbak. Több mint másfél millió megjelenésre mintegy 49,7 millió forintot költött az állam. A szolgáltatások között képes ajánlókat, bannereket, tartalom elhelyezést, valamint logókat találunk. Akik pedig ezen osztoztak: Hír TV Online, Magyar Nemzet Online, Index.hu, Visitpecs.hu, Pecsinapilap.hu, Bama.hu, Pecsiujsag.hu, PécsiStop.hu, Origo.hu."
kalasnyikov
2012. január 31. 06:15
rábasztatok firkászok, a haverotok nem hajlandó finanszirozni tovább kisérleteiteket. Gyüjti a pénzt az emigrációra. http://atv.hu/videotar/20120130_merre_tovabb_dk
nyugi
2012. január 30. 23:41
Ne pofázz mellé ismét. Olyan HD dekóderről beszélj, amely akármilyen formában képes meghajtani egy Kékes TV-t. Mert ezt állítottad. Megvan a mai 100%-os beégésed, eszetlen.
Nick:Hornby
2012. január 30. 22:29
Ennek fényében ez a szegény Mészáros nagyon rosszul járt. A végén még kitalálod, hogy egy kis saját lóvét rakott az "üzletbe" és ő tulajdonképpen egy fillért sem kapott ezért a nagyszerű munkáért. A fideszről meg csak annyit, hogy nektek az ő lopásuk nem volt meglepetés, tudtátok róluk, hogy lenyúlósak, de most mit szólsz, hogy a tieid egymást köpködik és ők is lopják a pénzt! Tudsz aludni? :-))
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!