A szakértők szerint nincs más út: rendészeti megoldásra van szükség Budapesten
Ezt nem lehet szociális vagy egészségügyi kérdésként kezelni.
Miénk lesz a világ leglomhább és egyben legveszélyesebb metrója is.
„Az öreg orosz szerelvények szinte hetente elfüstöltek a 2-es és a 3-as metró vonalán, menet közben magától kinyílt többször az ajtó, egy kocsi pedig úgy kiégett, hogy nagy szerencsén múlott, hogy senkinek nem történt baja.
Emellett májusban leselejteztek 43 darab 40 évesnél öregebb metrókocsit, mert kritikus állapotban voltak. Keddtől sebességkorlátozást vezettek be a 3-as vonalán, mert a pálya úgy elkorrodálódott a beszivárgó víztől, hogy a sínek elmozognak vízszintes és függőleges irányba is, akkorákat ütve a kocsikon, hogy sorra repednek a forgóvázak.
Két vágányszakaszon olyan rossz a helyzet, hogy eleve nem lehet 40-nél többel átmenni felettük, ha nem változik semmi, elképzelhető, hogy hamarosan az egész 3-as vonalon így lesz. Miénk lesz a világ leglassabban épülő metrója mellett a világ leglomhább és egyben legveszélyesebb metrója is.”