Tetűnek nem jár piros pont

2011. augusztus 10. 14:00

Higgyék el, ha lassabban mennek, akkor sem kapnak piros pontot, és nem kapnak gumicukrot a kiintő motoros rendőröktől sem.

2011. augusztus 10. 14:00
Papp Tibor
Totalcar

„Már régebben sem értettem azokat, akik a traffipax előtt a megengedettnél hússzal lassabban mentek el. Ma viszont már traffpiax sem kell nekik. Szeretném rávenni őket, hogy győzzék le démonjaikat, és aknázzák ki a megengedett sebességben rejlő perspektívákat. Nem kell rettegve vánszorogni sehol. A sebességmérő amúgy is többet mutat, a rendőrök pedig mifelénk nem 51-től mérnek városban, 91-től országúton – satöbbi. A rettegett autópályás dobozok – ha jól tudom – 130-tól fotóznak, ahol 100 a határ. (De ne tessék rám hivatkozni, ha mégse, de amúgy nem győznék kiküldeni a büntetéseket.) Vagyis, semmiképp sem indokolt 90-nel menni itt. Külön felhívnám mindenki figyelmét arra, hogy az úgynevezett sebességjelző táblák (tudják: »Az Ön sebessége xx km/h« felirattal a villanyoszlopon) nem traffipaxok, nem kell cammogni előttük és semmi ok a vészfékezésre. Még akkor sem, ha masszív vörös fénnyel villog, hogy »lassítson«. Egyébként is, vegyük észre a stiláris finomságot: nem azt írják, hogy »taposd tökig a féket, te barom!« csak azt, hogy lassítsál. Elég lelépni a gázról.

Higgyék el, ha lassabban mennek, akkor sem kapnak piros pontot, nem javul a gyorshajtási bónusz-málusz besorolásuk és nem kapnak gumicukrot a kiintő motoros rendőröktől sem. Egyszerűen menjenek annyival, amennyivel szabad, és kész. Ja, hogy ehhez kicsit oda kéne figyelni, mit mutat a sebességmérő és milyen korlátozás volt kinn?

Hát igen.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 53 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Krupp Skya
2011. augusztus 11. 09:12
A piros pont az önkényuralmi jelkép be van titva.
Tündér_Lala
2011. augusztus 10. 19:28
Közlekedni a forgalom ritmusát felvéve, másokkal együttműködve kell. Ez jelenti a legkeveesebb veszélyforrás a saját és környezete számára. Lehet olyan aki pld. képességei kopása miatt nem szeret gyorsan menni, de ez együttműködő képességgel kompenzálható. Ahol nagy sebesség engedett meg, ott több sáv is van. Ha viszont csak nagyobb követési távolságot tart, akkor azt a környezet vegye tudomásul. Más kérdés, hogy olyan brutális büntetéseket helyeztek kilátásba (a havi több milliót kereső urak), ami egy átlag embert anyagilag teljesen hazavág. Nem kétséges, hogy egyesek ettől félnek túlzottan. 5-10 km/ó plusszét szinte soha nem kaszálnak el mint a cikk írja.
pascal
2011. augusztus 10. 15:22
Ezek az alva vezetők sokszor veszélyesebb helyzetet teremtenek mint a gyorshajtók. Aki nem tud vagy mer a megengedett sebességgel vezetni annak javaslom a tömegközlekedést. Aki meg tud is meg merne is csak pedagógus típusú sofőr (majd ő megtanítja a többieket, hogyan kell biztonságosan vezetni), annak meg egy pszichológust ajánlanék.
gentry
2011. augusztus 10. 14:46
Én vállalom, hogy az esetek 95%ában betartom a sebességkorlátozást, és nem érdekel, hogy mások esetleg tetűnek tartanak. Mert nem látom értelmét, hogy néhány perc miatt súlyos tízezreket fizessek ki. A másik meg, hogy mióta sárga lámpánál is bírságolnak a rendőrök, én bizony satuféket nyomok, ha sárgára vált a lámpa. Tudom, hogy balesetveszélyes, de emiatt szégyellje magát a rendőrség, hogy ilyenre kényszeríti az embereket. Egyébként 23 éve van jogosítványom és még soha semmilyen közlekedési bírságot nem fizettem.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!