„Legendás, ám napjainkban igencsak lepukkant lósportunk berkeiben 2007-ben váratlanul felbukkant egy nyeretlen kétéves, amelyet a tulajdonosa nevetségesen alacsony összegért vásárolt egy angol árverésen, majd két év elteltével a ló a várakozásokhoz képest fantasztikus eredményeket kezdett produkálni. Sorozatban nyert, igaz, kevésbé jegyzett versenyeken, ám első komoly győzelme után (Goldene Peitsche, 2008) a német sajtóban elnevezték csodalónak, s ettől kezdve Magyarországon is ezzel a jelzővel »futtatta« a média és a marketinggépezet. A lovat hungarikumként és celebként sztárolták, s mivel még két jelentős versenyen (Párizs, Róma) sikerült győznie, kikiáltották világklasszisnak, verhetetlennek.(...)
Magyarországon mindig is komoly igény volt a csodákra (Mária országa, Csaba királyfi országa). A józan ész szerepét – különösen válságos időszakokban – a kelleténél jóval nagyobb mértékben az irracionális gondolkodás, a hit, a csodavárás veszi át. Hinni akarunk a politikusokban, a magyarság kiválasztottságában, az ország nagyságában, kedvenc pártunkban, a megváltónak gondolt vezérekben, a szebb jövőben, de még akár egy lóban is. Szeretünk kilépni a sanyarú mából és a rózsaszínűre festett holnapba feledkezni, a rögvalóság megélése helyett illékony délibábot kergetni. Ezt a hitet, vágyat ma már a média és a marketing szakemberei, a pr-osok ki is elégítik, fel is használják.
A magyar népléleknek ezt a fajta vágyakozását, sóvárgását Overdose-zal kapcsolatosan is profi módon meglovagolták. A lovat és teljesítményét is éppúgy celebesítették, sztárolták, mitizálták, ahogy egyes médiasztárokat vagy politikusokat.”