„– Nem egyszerű feladatot vállalt: az ország talán legzűrösebb cégét, a Malévet illetően kell stratégiát alkotnia, mindezt ráadásul ingyen, hisz e tisztségéért nem jár külön díjazás. Hivatástudatból teszi?
– Valószínűleg sokan szívesen vállalnák a feladatot, akik hozzám hasonlóan közel állnak a repüléshez. De hadd pontosítsak: feladataim nem érnek véget a Malévnál, bár kétségkívül ez a legnagyobb falat. A hazai légiközlekedés stratégiáját kell kidolgoznom a csapatommal. Célunk, hogy a fejlesztésekhez megfelelő piaci környezetet teremtsünk. Ez nem politikai, hanem kifejezetten szakmai feladat. (...)
– A reptér legfontosabb, ám legingatagabb pillére a Malév. Tudják már, hogyan tovább?
– Egy dolog biztos: nemzeti légitársaságra szükség van, de csak akkor, ha az üzemi szinten önfenntartó tud lenni, azaz legalább nullszaldós eredményre képes. Nem nemzeti büszkeség vagy presztízs mondatja ezt, hanem az a tény, hogy Ferihegy, Budapest és az egész ország jelentősége csökken, ha nincs nemzeti légitársaság. Elérhetőségünk nemzetgazdasági szempontból igen fontos. Az is biztos, hogy a Malév működőképességének fenntartása érdekében mélyreható változásra van szükség. Tovább most nem mennék, mert július huszadikára készülünk el a cég múltját és jövőjét elemző munkával, s csak ez alapján tehetünk javaslatokat a kormánynak.
– Pedig már sokan találgatnak új cégről, szanálásról, új tulajdonosról….
– E találgatások sok kárt okoznak a jelenleg működő cégnek, mert aláássák az egyébként is törékeny bizalmat. Azon dolgozunk, hogy a magyar utasok biztonsággal vehessenek jegyet a Malév járataira, ezért biztosítottuk a működés finanszírozását, eközben pedig az a feladat, hogy ne az adófizetők tartsák életben a céget.
Meg kell vizsgálni, hogy az orosz és a magyar félnek milyen kötelezettségei vannak a szerződések szerint, milyen vállalásokat teljesítettek és milyet nem, ki mennyi pénzt rakott eddig bele a cégbe és mennyit vett ki, és azt is, hogy az orosz fél mire hajlandó és mire nem. Ha világosak tárgyalási pozícióink, akkor tudunk javaslatot tenni a kormánynak, például a tekintetben, hogy a jelenlegi Malévben érdemes-e gondolkodni.”