Csak önfenntartó Malévra van szükség

2010. július 07. 11:11

Tény, hogy Ferihegy, Budapest és az egész ország jelentősége csökken, ha nincs nemzeti légitársaság. Interjú.

2010. július 07. 11:11
„– Nem egyszerű feladatot vállalt: az ország talán legzűrösebb cégét, a Malévet illetően kell stratégiát alkotnia, mindezt ráadásul ingyen, hisz e tisztségéért nem jár külön díjazás. Hivatástudatból teszi?

– Valószínűleg sokan szívesen vállalnák a feladatot, akik hozzám hasonlóan közel állnak a repüléshez. De hadd pontosítsak: feladataim nem érnek véget a Malévnál, bár kétségkívül ez a legnagyobb falat. A hazai légiközlekedés stratégiáját kell kidolgoznom a csapatommal. Célunk, hogy a fejlesztésekhez megfelelő piaci környezetet teremtsünk. Ez nem politikai, hanem kifejezetten szakmai feladat. (...)

– A reptér legfontosabb, ám legingatagabb pillére a Malév. Tudják már, hogyan tovább?

– Egy dolog biztos: nemzeti légitársaságra szükség van, de csak akkor, ha az üzemi szinten önfenntartó tud lenni, azaz legalább nullszaldós eredményre képes. Nem nemzeti büszkeség vagy presztízs mondatja ezt, hanem az a tény, hogy Ferihegy, Budapest és az egész ország jelentősége csökken, ha nincs nemzeti légitársaság. Elérhetőségünk nemzetgazdasági szempontból igen fontos. Az is biztos, hogy a Malév működőképességének fenntartása érdekében mélyreható változásra van szükség. Tovább most nem mennék, mert július huszadikára készülünk el a cég múltját és jövőjét elemző munkával, s csak ez alapján tehetünk javaslatokat a kormánynak.

– Pedig már sokan találgatnak új cégről, szanálásról, új tulajdonosról….

– E találgatások sok kárt okoznak a jelenleg működő cégnek, mert aláássák az egyébként is törékeny bizalmat. Azon dolgozunk, hogy a magyar utasok biztonsággal vehessenek jegyet a Malév járataira, ezért biztosítottuk a működés finanszírozását, eközben pedig az a feladat, hogy ne az adófizetők tartsák életben a céget.

Meg kell vizsgálni, hogy az orosz és a magyar félnek milyen kötelezettségei vannak a szerződések szerint, milyen vállalásokat teljesítettek és milyet nem, ki mennyi pénzt rakott eddig bele a cégbe és mennyit vett ki, és azt is, hogy az orosz fél mire hajlandó és mire nem. Ha világosak tárgyalási pozícióink, akkor tudunk javaslatot tenni a kormánynak, például a tekintetben, hogy a jelenlegi Malévben érdemes-e gondolkodni.”
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
sky.net
2010. július 07. 14:30
fapadosítás vagy taigetosz ? majd mindjárt adok üzleti statégiát : lehetnénk az első sötét zöld körbe körbe repkedős drunk&fly légitársaság : 40 tonna kukorica pájinkával elröpülünk new york los angeles - meg még ami útbesik -vonalon oda vissza... extra : menet közben lehet színyi a tankból azon a kis gumicsövön ami az ülések felett van, egy kis oxigén egy kis pálinka ... aztán a nóóóta végül a kérdések a pilótához 5 percében fel lehet tenni a deee ferihegyen hun van a hegy? típusú kérdéseket is aztán... ha összes szép magyar stewardes toplessben lenne és le lehet tapizni, az máris micsoda versenyelőny ? behozhatatlan lehetnének füvezős amsterdami , ingyen kokós new yorki meg speed bulis emós járatok mallorcára stb fent úgyis izé ...ki látja ? rendőr sincs akár piros lámpás massage járat : szexmassázs 10 000 m en, felemelő érzés ...töltse kellemesen idejét ... vastag buxás tahókból sok van ám ... lenne kereslet szóval lehetne épp kreálni...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!