Véget ért a harmadik szabadedzés is – ez a csapat dominálja a Hungaroringet

Mutatjuk a sorrendet!

Hatalmas meglepetés.
Meglepetésre Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzője szerezte meg az első rajtkockát a 40. Formula–1-es Magyar Nagydíj szombati időmérő edzésén, így a vasárnapi futamon ő rajtolhat az élről. A 27 éves pilótának ez az idei első és pályafutása 27. időmérős sikere – írja a Magyar Távirati Iroda.
Leclerc mögött a szabadedzéseken nagy fölénnyel első és második McLarenek zártak Oscar Piastri, Lando Norris sorrendben: a világbajnoki pontversenyben éllovas ausztrál versenyző monacói riválisától mindössze 26 ezredmásodperccel maradt el, míg brit csapattársát 15 ezreddel előzte meg, de a negyedik helyezett, ugyancsak brit George Russell is csak 53 ezreddel maradt le a pole pozícióról a Mercedesszel.
Ezt is ajánljuk a témában
Mutatjuk a sorrendet!
Az edzés első szakaszában gyakran változott a sorrend, az idő előre haladtával ugyanis egyre kedvezőbbé váltak az időjárási körülmények és így a pálya állapota. A 18 perces nyitórész utolsó pillanataiban nagy volt a csata a továbbjutásért, végül az esélyesek közül minden versenyző gond nélkül tovább lépett, Cunoda Jukinak (Red Bull) viszont ismét nem sikerült bejutnia a következő etapba. A japán pilóta csak a 16. pozícióból vághat majd neki a mogyoródi futamnak.
Az időmérő második részét pályatakarítás miatt néhány perces csúszással kezdhette csak meg a mezőny, addigra felhők kúsztak az égre és eltakarták a napot, sőt, az első percekben cseperegni kezdett az eső. A versenyzők már a 15 perces etap elején a pályára hajtottak és egymás után igyekeztek egyre jobb köröket futni, miközben elállt az eső. A résztvevők többsége nagyjából félidőnél a boxba hajtott, majd újra a pályára gurult, hogy egy utolsó gyors kört teljesítsen. Az időmérő ezen szakaszának egyik nagy vesztese a Mansell-kanyarban hibázó és megcsúszó Lewis Hamilton volt, emiatt ugyanis a hétszeres világbajnok csak a 12. helyen zárt a Ferrarival. Pályaelhagyás miatt Andrea Kimi Antonelli (Mercedes) sem jutott be az utolsó részbe, s mivel a köridejét elvették, a 15. pozícióból kezdi majd a versenyt.
A harmadik szakaszban úgy tűnt, az lesz a legfőbb kérdés, hogy a McLaren pilótái közül Piastri, vagy Norris szerzi-e meg a pole pozíciót, de Leclerc teljesen váratlanul nagyszerű kört teljesített, azzal az idővel pedig a valamivel később záró mclarenesek nem tudtak mit kezdeni. A címvédő és négyszeres vb-győztes holland Max Verstappen (Red Bull) csak nyolcadik lett, miközben a két Aston Martin odaért az ötödik és hatodik rajtkockába Fernando Alonso, Lance Stroll sorrendben.
A Ferrarinak ez az idei első pole pozíciója.
Nem igazán gondoltam arra, hogy megszerezhetjük az első rajtkockát, mert idén az időmérő edzéseink nem sikerültek jól, ráadásul ez a pálya előzetesen úgy tűnt, nem is fekszik nekünk. Így aztán amellett, hogy nagyon boldog vagyok, ez pályafutásom egyik legszebb és legváratlanabb első rajthelye, mert erre számítottam a legkevésbé”
– értékelt Charles Leclerc.
A Ferrari versenyzője hozzátette, az első kanyar kulcsfontosságú lesz a vasárnapi futamon, mivel a Hungaroringen nehéz előzni, így azon lesz, hogy ha már megszerezte az első helyet, meg is tartsa azt.
Az utolsó körömig minden szörnyűnek tűnt ma, már az első szakaszból is nehéz volt a továbbjutás, de a végén a szerencse is mellénk állt”
– fogalmazott Leclerc, kiemelve, hogy úgy tűnik, a csapat múlt heti, Belgiumban már bevetett fejlesztései jók és előre tudtak lépni a korábbiakhoz képest.
Oscar Piastri arról beszélt, hogy az időmérő harmadik szakaszára megváltoztak a viszonyok – külön kiemelve a szelet –, amivel nem igazán tudtak megbirkózni.
„A harmadik szakaszban az első köröm szörnyű volt, a másodikra azt hittem, sokkal jobban sikerült, de aztán kiderült, hogy nem. A kanyarokban sokat jelentett a szél,
őszintén szólva kicsit meg is lepődtünk a történteken, nem számítottam arra, hogy úgy leszek második, hogy egy Ferrari lesz előttem”
– mondta a pontverseny éllovasa.
Lando Norris is a hátrányukra megváltozott szélviszonyokról beszélt, illetve arról, hogy kicsit csalódott a harmadik hellyel.
„Charles ugyanakkor nagyon jó munkát végzett egész hétvégén, gratulálok neki a pole pozícióhoz. Azt láttuk, hogy megvan a tempónk, így holnap természetesen a győzelem reményében rajtolok majd el” – mondta az izgalmas futamra számító brit versenyző.
A 70 körös, 40. Formula–1-es Magyar Nagydíj vasárnap 15 órakor kezdődik.
A teljes rajtsorrend
1. sor
Charles Leclerc (monacói, Ferrari)
Oscar Piastri (ausztrál, McLaren)
2. sor
Lando Norris (brit, McLaren)
George Russell (brit, Mercedes)
3. sor
Fernando Alonso (spanyol, Aston Martin)
Lance Stroll (kanadai, Aston Martin)
4. sor
Gabriel Bortoleto (brazil, Sauber)
Max Verstappen (holland, Red Bull)
5. sor
Liam Lawson (új-zélandi, RB)
Isack Hadjar (francia, RB)
6. sor
Oliver Bearman (brit, Haas)
Lewis Hamilton (brit, Ferrari)
7. sor
Carlos Sainz Jr. (spanyol, Williams)
Franco Colapinto (argentin, Alpine)
8. sor
Andrea Kimi Antonelli (olasz, Mercedes)
Cunoda Juki (japán, Red Bull)
9. sor
Pierre Gasly (francia, Alpine)
Esteban Ocon (francia, Haas)
10. sor
Nico Hülkenberg (német, Sauber)
Alexander Albon (thaiföldi, Williams)
Fotó: Czeglédi Zsolt/MTI/MTVA