„Bocs a tavalyiért!” – Herendi-mintás bukósisakban versenyez a Hungaroringen a „trófeatörő” Lando Norris
Reméljük, erre jobban vigyáz majd, mint Verstappen trófeájára a tavalyi díjátadón!
Mogyoródon, a 39. Forma–1-es Magyar Nagydíj előtt jelentették be, hogy az év végén Kevin Magnussen is távozik a Haas csapatától.
Nyitókép: Cristiano Barni
A hétvégi Forma–1-es Magyar Nagydíj nagy híre, hogy az év végén távozik Kevin Magnussen a Haas csapatától. Az amerikai istálló hivatalos közleményben tudatta, hogy a dán pilóta 2025-ben már nem náluk fog versenyezni. Magnussen összesen hét szezont húzott le Haasnál, először 2017 és 2020 között, aztán a 2022-es visszatérése óta három további éven keresztül dolgozott az amerikaiaknál.
„A Forma–1-től távol töltött időszak során megtanultam, hogy az F1-en kívül is van élet, ezért nem aggaszt túlzottan annak lehetősége, hogy végleg kikerülök a királykategóriából. Büszke vagyok rá, hogy egy ilyen nagyszerű emberekből álló csapatnál versenyezhettem az elmúlt években. Különösen köszönöm Gene Haasnak az irányomba mutatott elhivatottságát és hogy visszahozott engem 2022-ben, amikor már azt hittem, az F1-es korszakom lezárult. Megéltem pár nagyszerű pillanatot a csapattal, amiket sosem fogok elfelejteni. Miközben most már a versenyzői pályafutásom következő fejezetére készülök, továbbra is maximálisan mindent beleadok a szezon hátralévő részében. Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki eddig részese volt a Forma–1-es pályafutásomnak” – írta Magnussen a közösségi oldalán. A Haas mostani bejelentésével eldőlt, hogy a csapat teljesen új felállásban vág neki a jövő évnek. Az már korábban kiderült, hogy a német Nico Hülkenberg a Saubernél (amely 2026-tól Audi lesz) folytatja. A helyére a brit Oliver Bearmant szerződtették. A pletykák szerint Magnussen utódja az Alpine versenyzője, Esteban Ocon lesz.
A Haas-csapat másik nagy magyarországi bejelentése, hogy az istálló 2028 végéig szerződést hosszabbít motorszállítójával, a Ferrarival, így biztos, hogy 2026-tól nem vált Toyotára.
Az amerikaiak 2016 óta versenyeznek olasz motorral, s a mostani bejelentéssel hivatalossá vált, hogy legalább négy évig még biztosan folytatják az együttműködést.
Pánikhangulat nincs a Red Bull Racingnél, de tény, hogy az utóbbi hónapok dominanciája elillant. A vb-pontversenyben éllovas Max Verstappen előnye 84 pont Lando Norris előtt. Az osztrák csapat új fejlesztési csomagot vet be a Hungaroringen, amelytől a hollandok háromszoros világbajnoka is sokat vár. A cél ezzel megállítani a nyugtalanító tendenciát, ugyanis a Mercedes és a McLaren egyre jobban megközelítette a Red Bullt.
„Tény, az elmúlt pár futamon nem a miénk volt a leggyorsabb autó, az ellenfelek nagyobb előrelépéseket tettek, mint mi, ez egyértelmű, de ezen a hétvégén vannak fejlesztéseink, amik remélhetőleg lökést adnak.
Már vetettünk be újításokat a szezon során, ám a mostani csomag nagyobb, mint az eddigiek. Ha ez sem javít a köridőkön, akkor nem tudom, hogyan fog alakulni a szezon hátralévő része. Mindenesetre elég sok új elemünk van, és remélem, ezekkel beválnak, nyerünk némi köridőt az ellenfelekhez képest. Az utóbbi hétvégéken nehéz volt vezetni az autót, a csapat ezt persze tudja. Stabilabb egyensúlyra van szükség, ami az utóbbi hetekben hiányzott. Szeretnénk jobb tartományba hozni a kocsit, s remélem, a Hungaroringen ennek már látjuk az eredményét. Ha az autó gyorsabbá válik, akkor sokkal élvezetesebb is lesz vezetni, és onnantól nem kell minden alkalommal úgy feszegetned a határokat” – bizakodott Verstappen a vasárnapi futam előtt.
Gyulay Zsolt, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója nem szeret tippelgetni, s nem is nagyon szokott. De ha mindenképpen mondania kellene egy nevet arra, ki nyeri a 39. Magyar Nagydíjat vasárnap, akkor Lando Norris, a McLaren versenyzője mellett döntene. A legutóbbi futamon, az esős Brit Nagydíjon volt esélyük a győzelemre, de a pilóta és a csapat is több taktikai hibát is vétett. Mint azt Norris a Hungaroringen elárulta, szomorúak voltak, ám ezekből is tanultak.
Ezt is ajánljuk a témában
Reméljük, erre jobban vigyáz majd, mint Verstappen trófeájára a tavalyi díjátadón!
„Mindig többet tanulsz ilyen helyzetekben, mint amikor nem nyersz és nem tapasztalsz meg efféle dolgokat. Bizonyos szempontból örülök, hogy mi most megéltük ezeket. Fáj, de az ilyen pillanatokat is át kell élned valamikor, és jobb most, mint később. Persze megértem, hogy most erről beszélnek, mert a győzelem lett oda, nem a hetedik, nyolcadik, kilencedik hely, mint tavaly vagy az előző években. Jobban fáj, ha veszítesz, és jobban megünnepled, ha nyersz. Most már a legnagyobbakkal harcolunk, a mezőny elején, és itt jobban kiütközik, ha valami nem tökéletes” – véli Norris.
Mindenesetre a Hungaroring most egy újabb esélyt kínálhat a McLarennek. A brit versenyző szerint jó formában vannak, s itt jó az idő, az autó is jól teljesít, épp ezért izgatottan várja, mire lesznek képesek a magyar pályán.
„Mindig élveztem az ittlétet, már sokkal fiatalabb koromban is. Már tíz éve járok ide Magyarországra. Kedves emberek, általában jó idő, és igen, meleg van, de a nyár ilyen, és ez egy élvezetes pálya. Általában jól szoktam teljesíteni a Hungaroringen, és most is jó esélyünk van a remek eredményre” – óvatoskodott a McLaren versenyzője, mert azt azért nem merte kimondani, hogy győzni fog. Mindenesetre mi azt azért kijelenthetjük, hogy elég jó esélye van a végső sikerre.
A 39. Magyar Nagydíjat vasárnap 15 órakor rendezik Mogyoródon.
Ezt is ajánljuk a témában
A kínai Csou Kuan-jü a mogyoródi paddockban mérte össze tudását Jónyer Istvánnal és Klampár Tiborral.
Ezt is ajánljuk a témában
A szervezők már nagy erőkkel készülnek az idei Forma–1-es Magyar Nagydíjra.