Vár állott, most kőhalom – romokban a Hungaroring
Brutális képeket közöltek az átépítés alatt álló Forma–1-es magyar versenypályáról.
Kettős McLaren-siker a 39. Forma–1-es Magyar Nagydíjon, a második helyezett Lando Norris lett, aki az idén nem törte össze a Herendi porcelán díjat.
Nyitókép: MTI/Czeglédi Zsolt
A Forma–1-es világbajnokság tizenharmadik futama volt a naptárban a mogyoródi Grand Prix. Jó rég, 12 éve láthattunk olyat a Hungaroringen, mint az idén. A 39. Magyar Nagydíjon két McLaren indulhatott az első sorból. A pole pozícióból Lando Norris vágott neki a versenynek, mellőle pedig Oscar Piastri. A második sorból Max Verstappen (Red Bull) és Carlos Sainz (Ferrari) várta a rajtot,
amit Piastrinak sikerült a legjobban elkapni, megelőzte csapattársát, aki mellett az első kanyarban Verstappen is elment.
Felmerült, hogy a holland előzése nem volt szabályos, ezért a csapata arra kérte, hogy a vizsgálat elkerülése érdekében engedje el Norrist. A háromszoros világbajnok persze nem volt túl boldog, pufogott kicsit, s nem értett egyet ezzel, de végül eleget tett a kérésnek, így Norris feljött a második helyre.
A visszajátszások alapján mindenki ment a saját helyén, és a hollandnak igaza volt, de jobb a békesség, mint a büntetés jogosulatlan előny miatt, gondolhatták az osztrák csapatnál.
Az élen ezzel véget is értek az izgalmak egy időre. Az első kerékcseréknél azért lehetett reménykedni némi helycserében. A negyedik helyen vezető Lewis Hamilton és a Mercedes volt az úttörő ebben, majd jöttek a McLarenek is. És innentől kezdett érdekes lenni a futam, mert Verstappen hosszabb ideig kint maradt, elhúzta a csapat a kerékcseréjét, öt körrel később jött ki a boxutcába. Ám mint kiderült, nem vált be ez a taktika, mert Hamilton átvette a harmadik helyet tőle.
A futam felénél egyre jobban megközelítette Verstappen az előtte autózó britet, és aztán el is kezdte támadni. A holland űzte, hajtotta ellenfelét, de nem sikerült a pályán megelőznie.
A Red Bullnál abban reménykedtek, hogy a kerékcsere-taktikával legyőzhetik Hamiltont, ám közben a ferraris Charles Leclerc is megérkezett rájuk, s ő is beszállt a csatába a harmadik helyért.
Az élen közben unalmasan körözött a két McLaren-pilóta, egészen a második kerékcseréig, egy kör különbséggel hívták a két sofőrt a boxutcába. Érdekes módon nem az élen állót hívták előbb, hanem Norrist, így a 48. körben Piastri csak ő mögé érkezett vissza a csapat hibája miatt a pályára.
Ezt követően az osztrák istállónál megint elszámolták magukat a mérnökök, mert azzal, hogy az ellenfelekkel szemben sokáig kinntartották Verstappent, elvesztették még a negyedik helyet is. A második kerékcsere után az ötödik helyre jött vissza a vb-címvédő, és 5,7 másodperc volt a hátránya Leclerc mögött. Aztán azért felzárkózott a holland a monacóira, s az 57. körben meg is előzte. A hátra lévő tizenhárom körben annyi célja lehetett Verstappennek, hogy levadássza Hamiltont, amire volt is esélye. A 63. körben a célegyenes végén megelőzte a britet,
de megcsúszott és ütközött Hamiltonnal, kicsúszott a pályáról, és még Leclerc is elment a világbajnok mellett.
Három körrel a vége előtt, a McLaren hosszú győzködése után Norris visszaengedte maga elé Piastrit, aki így végül megnyerte a 39. Magyar Nagydíj, s ezzel élete első futamát. Ez azt is jelenti, hogy a McLaren 23 éves ausztrál sofőrje a Forma–1 történetének 115. győztese. A brit Lando Norris lett a második, így a McLaren a 2021-es Olasz Nagydíj óta most a Hungaroringen aratott kettős győzelmet az F1-ben. A harmadik helyen a hétszeres világbajnok Lewis Hamilton zárt a Mercedesszel, neki ez a 200. dobogós helyezése volt a F1-ben.
Max Verstappen végül csak az ötödik helyen ért célba a Red Bull-lal, s ezzel 76 pontra csökkent az előnye a vb-pontversenyben a második Norrisszal szemben.
A futamot követő díjátadón a tavalyi év után nem történt baleset, Lando Norris ezúttal nem törte össze senki Herendi porcelán serlegét. A Magyar Nagydíj hétvégéjén összesen 310 ezer néző látogatott ki a Hungaroringre. A vb a jövő hétvégén folytatódik a Belga Nagydíjjal Spa-Francorchamps-ban.