Nyitókép: Kym Illman/Getty Images
Május elején vált hivatalossá, hogy Adrian Newey tizenkilenc év után otthagyja a Red Bullt. A műszaki igazgató szerződése a jövő év végén lejár az osztrák csapatnál, ám azt nem tölti ki, s 2025 első negyedében távozik pozíciójából. Amúgy már most sem folyik bele annyira a napi munkába, s nem lesz ott minden hátralévő nagydíjon sem. A Red Bull Racing közleménye szerint Newey visszalép a Forma–1-es tervezési feladataitól, a továbbiakban az istálló 1000 lőerős hiperautója, az RB17 fejlesztésének utolsó simításaira összpontosít, és annak befejezéséig a projekten dolgozik majd. A szakember majdnem két évtizedet dolgozott a világbajnoki címvédőnél, és mostanra elfáradt, kicsit talán meg is csömörlött az évek során, s a Christian Horner csapatfőnök körüli zaklatási botrány is közrejátszhatott abban, hogy úgy döntött, nem marad a Red Bullnál.
„Eljött egy pont, amikor azt éreztem, mint ahogy Forrest Gump mondta: egy kicsit fáradt vagyok. Egy ideje gondolkoztam már ezen, hogy őszinte legyek.
Ahogy az események alakultak ebben az évben, erre döntésre jutottam.
Nagyon szerencsés helyzetben vagyok, mert nem kell dolgoznom ahhoz, hogy megéljek. Azért dolgozom, mert élvezem, és most jó alkalom nyílt arra, hogy visszalépjek és egy kis szünetet tartsak. Mandyvel, a feleségemmel és a kutyákkal valószínűleg utazni fogunk. Szerzünk egy lakóautót és elmegyünk Franciaországba vagy bejárjuk Európát. Élvezzük majd az életet” – árulta el a terveit Newey.
Remek mérnöki meglátásai vannak
Legalábbis ez a hivatalos verziója a jövőre nézve, mert azért több csapat is meg akarná szerezni a Forma–1-ben a brit tervezőmérnököt. Newey abban zseniális, hogy azonnal megtalálja a szabálymódosítások leglényegibb pontjait, így adott esetben elsőként és a legjobban tudnak reagálni az új autó építésekor.
A víziói, a meglátásai és a mérnöki megoldásainak köszönhetően a Red Bull 20 szezon alatt 13 bajnoki címet nyert vele.
Sajtóhírek szerint a Williams, az Aston Martin, a Ferrari és újabban a Mercedes is szívesen szerződtetné őt. A legvalószínűbb forgatókönyv az, hogy a Ferrarinál köt ki a 65 éves szakember. A RacingNews365.com szerint állítólag előrehaladott tárgyalásokat folytat egymással Newey és az olasz istálló, amely nagy erőkkel győzködi őt, hogy csatlakozzon hozzájuk. A megállapodás ellen igazából az szól, hogy a mérnök nem akarja elhagyni Angliát, a Ferrari központja azonban Maranellóban van. Persze a mai high-tech világban könnyen megoldható a távmunka, de az mégsem ugyanaz.