Gyulay Zsolt elárulta, hogy spóroltak 101 milliárdot!
A sportvezető szerint jövőre is telt ház lesz a Forma–1-es Magyar Nagydíjon.
Idén először nyert a Mercedes, és idén először nincs Red Bull-versenyző a dobogón.
Tajthi Andrea, a racingline.hu főszerkesztő-helyettese írása a Mandiner Sporton
A szombati sprint végeredményének értelmében a Sao Pauló-i Nagydíjon George Russell foglalhatta el az első rajtkockát. Mellőle azonban nem a tegnapi második helyezett Carlos Sainz várta a rajtot, mivel ő rajtbüntetést kapott, így a második rajtkockán Russell csapattársának, a hétszeres világbajnok Lewis Hamiltonnak drukkolhattak a szimpatizánsok. A második sor a két Red Bullé volt Verstappen-Pérez sorrendben.
A 71 körös verseny rajtját követően az élen nem történt változás, Norris viszont megelőzte Leclerc-et és átvette az ötödik helyet.
Azonban pár kanyar után Ricciardo lökte meg Magnussent, mire a Haas szembe fordult a mezőnnyel.
Az ausztrál próbálta kikerülni a forgó autót, de az eltalálta a McLaren hátulját. Az eset miatt kiesett a versenyből Ricciardo is, akinek a McLarenje a falba csúszott. A versenyzők szerencsére sértetlenek maradtak, nem úgy az autóik és a védőfal; biztonsági autós fázis lépett életbe.
A hatodik kör végén távozott a pályáról a safety car. Verstappen előzni próbálta Hamiltont, de összeértek, és mindkét autó megsérült. Majd szinte rögtön utána Norris akadt össze Leclerc-kel, mire a Ferrari a falba csúszott. Szerencséjére azonban vissza tudott térni a boxba és folytatta a versenyt. Ezt követően Norris a 4., Hamilton a 7. helyen haladt, míg Verstappen és Leclerc a mezőny legvégére esett vissza.
Az incidensek után Verstappen és Norris is 5-5 másodperces büntetést kaptak.
A 17. körben Vettel megelőzte Norrist és feljött az 5. helyre.
Az élmenők közül Sainz volt az első aki kiállt kerékcserére. Ezzel a második helyről a tizedikre került.
A 26. körben már csak Hamilton (1), Vettel (3) és Stroll (6) nem volt még kerékcserén. Ellenben Vetstappen a saját boxkiállása során az időbüntetését is letöltötte. A 17. helyen folytatta a versenyt, Latifi előtt és Leclerc mögött.
Végül Vettel a 27., Hamilton a 29., Stroll pedig a 30. körben cserélt kereket. Ezt követően a következőképp rendeződött a sorrend az élen: Russell, Pérez, Sainz, Hamilton, Alonso, Bottas.
Rajtszámával azonos körben, a 44. körben Hamilton támadni kezdte Pérezt a második helyért. Miután újabb kerékcsere miatt Sainz a negyedik helyre esett vissza. Egy körrel később aztán sikerült is a manőver.
Hamarosan azonban újabb kerékcserére hívták Hamiltont, lágy gumikért, pedig ő még ragaszkodott hozzá, hogy nincs még szükség a cserére. Végül rádión megmagyarázták neki, hogy azért volt erre szükség, hogy megakadályozzanak egy eléjükvágást.
Az 52. körben Norris McLarenje megadta magát a pálya szélén.
Virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe, melynek értelmében a versenyzők közti aktuális távolságoknak állandósulniuk kell. Ezt kihasználva Sainz kerékcserét eszközölt. Ez után azonban a VSC-t valós biztonsági autó váltotta, így összesűrűsödött a mezőny, eltűntek a kiautózott előnyök.
A Mercedes jelezte versenyzőinek, hogy engedik őket egymással versenyezni, de lehetőleg ne üssék ki egymást.
Az Alpine közben arról tájékoztatta Ocont, hogy mögötte a csapattárs Alonso gumielőnyben van és ne "akadékoskodjon" vele, mire a francia közölte, hogy de ő meg akarja előzni ez előtte lévő Vettelt.
A biztonsági autós fázis most is okozott némi galibát, mikor jelezték a lekörözötteknek, hogy vegyék vissza a körüket, Tsunoda kimaradt a szaknévsorból. Majd elkezdett előrébb lépni, mintegy azzal a céllal, hogy kielőzze a biztonsági autót is és visszaálljon a mezőny végére, de nem volt egyértelmű a helyzete, így végül a mezőny közepén maradt, mire a 60. kör végén a biztonsági autó távozott, így kénytelen volt mindenkit elengedni, hogy úgy kerüljön vissza valós pozíciójába.
Az indítás után Ocont megelőzte Alonso, majd Bottas is, Vettel pedig visszaesett a 10. helyre.
A negyedik helyen lévő Sainz megpróbálta megelőzni Pérezt, majd sikerült is neki. A Ferrari spanyolja így a két Mercedest vette üldözőbe, közben Pérezt Leclerc is megelőzte, mivel a monacói autóján lágy gumik voltak. Verstappen viszont már a 7. helyen haladt, Alonso mögött, míg nem a spanyol is megelőzte Pérezt. Majd így tett a csapattárs Verstappen is.
Russell végül a tegnapi első sprintgyőzelem után megszerezte élete első F1-es Nagydíj-győzelmét is, mely az idei első siker a Mercedes számára is.
A csillagos márka ráadásul kettős győzelmet aratott, mivel Hamilton a második helyen futott be, míg a harmadik helyet Sainz szerezte meg
George Russell ezzel a Forma-1 történetének 79. futamgyőztese.
Végeredmény:
Driver Csapat Lemaradás
1 George Russel Mercedes
2 Lewis Hamilton Mercedes 1.529
3 Carlos Sainz Jr. Ferrari 4.051
4.Charles Leclerc Ferrari 8.441
5 Fernando Alonso Alpine 9.561
6 Max Verstappen Red Bull 10.056
7 Sergio Perez Red Bull 14.080
8 Estebanb Ocon Alpine 18.690
9 Valtteri Bottas Alfa Romeo 22.552
10 Lance Stroll Aston Martin 23.552
11 Sebastian Vettel Aston Martin 26.183
12 Pierre Gasly Alpha Tauri 26.867
13 Zhou Guanyu Alpha Romeo 29.325
14 Mick Schumacher Haas 29.899
15 Alexander Albon Williams 36.016
16 Nicholas Latifi Williams 37.038
17 Yuki Tsunoda Alpha Tauri 1 kör
Lando Norris McLaren kiesett
Kevin Magnussen Haas kiesett
Daniel Ricciardo McLaren kiesett
Nyitókép George Russell megvédte a Mercedes becsületét: már nem nyeretlen idén sem a csapat (Fotó: LAT Images/Mercedes AMG Petronas)