Hatalmas kasza volt az Európa-bajnokság: háromezer forintból nyert a szerencsés 753 ezret
A legtöbben a Németország-Magyarország mérkőzésre fogadtak.
Gondolták volna, hogy a földkerekség 8 milliárd lakójából mintegy 5 milliárd van jelen mindennap az online térben, és közülük 3,1 milliárdan kipróbálták már a videójátékok valamilyen formáját, a rendszeres e-sport fogyasztók létszáma pedig mintegy 260 millióra tehető?
S ha ehhez hozzátesszük, hogy az e-sport szakág az elmúlt évben 1,3 milliárd dollár tiszta bevételt hozott világszerte, akkor egyáltalán nem meglepő, hogy a Szerencsejáték Zrt. illetékesei úgy döntöttek: cégük lesz a magyar e-sport-válogatott első számú támogatója, főszponzora.
Pláne, hogy az e-sport Magyarországon is az egyik legdinamikusabban fejlődő szakágak közé tartozik, hiszen első hallásra bármilyen hihetetlennek tűnik, hazánkban a magyar felnőtt lakosság körében mintegy 3,5 millióan játszanak rendszeresen valamilyen digitális platformon.
Az együttműködést bejelentő sajtóeseményen Bíró Balázs a Magyar E-sport Szövetség (HUNESZ) elnöke elmondta:
- Magyarországon folyamatosan növekszik az e-sport ismertsége és népszerűsége, legyenek akár alkalmi gamerek vagy komolyabb versenyzők.
A legtöbbet játszott játékok listáját pedig itthon a League of Legends és a Counter Strike vezeti. Folyamatosan és dinamikusan emelkedik az e-sportágakat versenyszerűen űzők száma is, és magyar e-sportolóink egyre kiemelkedőbb eredményeket érnek el a nemzetközi versenyeken. Ezért is külön öröm számunkra, hogy a Szerencsejáték Zrt. kiemelt hangsúlyt fektet az e-sportra, és stratégiai együttműködésünk keretében immár főszponzorként támogatja a magyar e-sport válogatottat.
A Szerencsejáték Zrt. marketing- és kommunikációs igazgatója, Bánhegyi Zsófia elnöke egy kis visszatekintéssel kezdte beszámolóját.
- A pandémia jelentős hatással volt az e-sport hazai elterjedésére,
legalábbis a szerencsejáték-piacon egészen biztosan. Hiszen a járványidőszakban a fogadható élősportesemények száma jelentősen lecsökkent. és ez azért is volt különösen érzékeny veszteség, hiszen korábban a fogadások 80-90 százalékát ezen események határozták meg. Cégünk – a pandémia okozta kihívásokra válaszolva – 2020. augusztus 11-én emelte be az e-sportot a fogadási kínálatába. Rendkívül gyors piacra viteli fejlesztéssel, 3 hónap alatt tette a vállalat elérhetővé az e-sportfogadást, megfelelve a legújabb globális trendeknek.Majd bő fél év múlva – tovább erősítve szerepét a dinamikusan fejlődő e-sport kedvelő célközönség körében – 2021 áprilisától egy minden szempontból egyedülálló weboldalt indított a tippmixpro.hu felületen a gamer társadalom és a téma iránt érdeklődő sportfogadók számára.
Bánhegyi Zsófiától azt is megtudhattuk, hogy az e-sportfogadás e rövid időszak alatt is rendkívüli népszerűségre tett szert a magyar fogadók körében is.
- Érdekes megfigyelni – tette hozzá a Szerencsejáték Zrt. kommunikációs igazgatója – hogy a nemzetközi trendekkel ellentétben a magyar játékosok elsősorban a szimulációs sportokat, a FIFA és NBA2K bajnokságokat, mérkőzéseket részesítik előnyben a stratégiai és akciójátékokkal szemben. Az e-sport dinamikus fejlődését a cég statisztikái is alátámasztják: 57 sportág fogadási játékai közül a 4. helyen áll az e-sport, a bevezetés óta eltelt két évben a heti bruttó árbevétel csaknem megháromszorozódott. Büszkék vagyunk arra, hogy részesei lehetünk a hagyományos sportágak mellett a fiatal e-sport szektor fejlődésének is Magyarországon. A 2021-ben a HUNESZ-szel kötött stratégiai megállapodásunkkal nem csupán az e-sport hazai népszerűsítését vállaltuk, hanem fontos célnak tekintettük a széleskörű edukációt is a felelős és tudatos játék érdekében. Büszkék vagyunk arra, hogy a mostani válogatott főszponzorációs megállapodással a magyar e-sport legjelentősebb pillanatainál is ott lehetünk.
Végül néhány beszédes adat: az e-sport-piac globálisan és Magyarországon is évről évre folyamatosan és megbízhatóan nő, ma már az Európai Unió polgárainak nagyjából fele játszik rendszeresen különböző digitális platformokon. A játékosok számának növekedésével pedig nő a játékokra fogadók száma is, 2021-ben már közel félmilliárdan követték a közvetítéseket.
Az e-sport fogadási piac dinamikusabban növekszik, mint maga az e-sport. 2020-ban globálisan 12,9 milliárd dollárra becsülték a nagyságát, a Szerencsejáték Zrt. hazai e-sport fogadási árbevétele 2021-ben 18,4 milliárd Ft volt és mára a sportfogadási árbevétele 5%-át teszi ki.
Magyarországon az e-sportra fogadók többsége nem kizárólag e-sportra fogad, hanem hagyományos sportfogadásban is aktív. Az e-sport fogadók többsége olyan fiatal felnőtt, aki erősen érdeklődik a technikai újdonságok, főleg a videójátékok iránt, követi az e-sport eseményeket és rendszeresen használja a közösségi médiát. A nemzeti lottótársaság adatai alapján a magyar fogadási piacon a sportszimulációk a népszerűbbek, míg világszinten egyértelműen a stratégiai és akciójátékok uralják az e-sport fogadási piacát.
Nyitókép Szintet lépett a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar E-sport Szövetség együttműködése Fotó: Szerencsejáték Zrt.