Most akár öné is lehet Michael Schumacher utolsó Ferrarija
A hétszeres világbajnok német autóversenyző ezzel a kocsival nyerte utolsó Forma–1-es futamát, amit most a Sotheby’s elárverez.
Max Verstappen rajt-cél győzelmet aratott vasárnap. Összefoglalónk!
Tajthi Andrea, a racingline.hu főszerkesztő-helyettesének írása a Mandiner Sporton
Mexikóváros 71 körös versenyét Max Verstappen kezdhette a pole pozícióból, mellette pedig George Russell foglalhatta el a második rajtkockát. Mögöttük Lewis Hamilton, Pérez, Sainz, Bottas, Leclerc, Norris, Alonso és Ocon foglalta el az első 10 helyet.
Verstappen Russell elé húzódott a rajt után, utóbbit pedig megelőzte csapattársa Hamilton, majd Pérez is, Stroll pedig (rajtbüntetés miatt) az utolsó helyről indulva javított öt helyet a rajt után. A 9. körben Gasly és Stroll csatázott egymással, előbbi azonban nemsokára 5 másodperces büntetést kapott, amiért leterelte Strollt a pályáról.
Pérez a 24. körben megkezdte az élmenők kerékcseréit, majd egy körrel később Verstappen is így tett. Hamilton közben - tőle szokatlan módon - nem panaszkodott a gumikra, sőt azt közölte a rádióján, hogy rendben vannak a Pirellik. Ez kecsegtetően hangzott a Mercedes-rajongóknak, mivel a holland kerékcseréje okán Hamilton örökölte meg az első helyet, őt pedig csapattársa, Russell követte, ekkor Verstappen a harmadik helyen állt.
Hamilton a 30. körben cserélt, Pérez elé tudott visszatérni a harmadik helyre, míg ideiglenesen Russell állt az élre, és 10 másodperc előnyt szerzett a második helyen haladó Verstappen előtt.
Russell a 35. körben „adta vissza” az első helyet Verstappennek, boxkiállásának köszönhetően. Ezzel a top 4 versenyző már túl volt egy kerékcserén, a mögöttük haladó Alonso és Bottas azonban még kitartott a közepes keverékeken.
Hamilton azonban ismét szóba hozta a gumikat. Jelezte, hogy a kemény keverékek nem működnek olyan jól az autóján, mint korábban a közepesek, később Russell ugyanerről számolt be.
Bottas a 39. körben cserélt kereket, majd egy kör múlva követte őt Alonso is. Így a top 10-ben már csak Ricciardo a 7. és Zhou a 9. helyen haladt azokon a Pirelliken, amelyeken elrajtoltak.
Mikor már épp kezdett volna a néző „bebólintani”, az 51. körben Tsunoda és Ricciardo keltette fel a figyelmet. Utóbbi előzni próbálta a japánt, de az úgymond rázárt, össze is értek, Tsunoda autóját kicsit felöklelte a McLaren. Az AlphaTauri ugyan még eljutott a boxba, de az autó sérülése miatt ott feladni kényszerült a versenyt.
Míg Alonso korábban meglehetősen lelkes volt a versenyen, a 60. kör után már küszködött a gumikkal, ahogy sokan mások is. Ezt Ricciardo használta ki jól, aki viszonylag könnyen előzte meg mindkét Alpine-t, és így a 7. helyen haladt tovább a két Ferrari mögött.
A 65. körben végül véget is ért Alonso versenye, miután az Alpine erőforrása megadta magát, így a spanyolnak le kellett parkolnia autóját.
A versenyt végül Verstappen nyerte, Hamilton és Pérez előtt.
Verstappen diadala idei 14. győzelme volt. Ezzel pedig megdöntötte Michael Schumacher (2004) és Sebastian Vettel (2013) egy szezon során szerzett győzelmeinek rekordját; a két német 13 győzelemmel tartotta ezt a rekordot eddig.
Végeredmény:
Versenyző Csapat Lemaradás
1. Max Verstappen Red Bull
2. Lewis Hamilton Mercedes 15.186
3. Sergio Perez Red Bull 18.097
4. George Russell Mercedes 49.431
5. Carlos Sainz Ferrari 58.123
6. Charles Leclerc Ferrari 1'08.774
7. Daniel Ricciardo McLaren 1 kör
8. Esteban Ocon Alpine 1 kör
9. Landro Norris McLaren 1 kör
10. Valtteri Bottas Alfa Romeo 1 kör
11. Pierre Gasly AlphaTauri 1 kör
12. Alex Albon Williams 1 kör
13. Zhou Guanyu Alfa Romeo 1 kör
14. Sebastian Vettel Aston Martin 1 kör
15. Lance Stroll Aston Martin 1 kör
16. Mick Schumacher Haas 1 kör
17. Kevin Magnussen Haas 1 kör
18. Nicholas Latifi Williams 2 kör
Fernando Alonso Alpine kiesett
Yuki Tsunoda AlphaTauri kiesett
Nyitókép Max Verstappen győzelmét senki sem veszélyeztette (Fotó: Chris Graythen / Getty Images / Red Bull Content Pool)