Nem vicc: afrikai közmunkára ítélték a Forma-1 világbajnokát
A Red Bull 27 éves holland sztárja a szeptemberi Szingapúri Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján használt nem odaillő nyelvezetet.
Ricciardo kiesése miatt biztonsági autó mögött ért véget az Olasz Nagydíj, ezért Leclerc már nem próbálkozhatott előzéssel, így újra a holland Verstappen nyert. Debütáló honfitársa is pontokat szerzett.
Az Olasz Nagydíj rajtsorrendjét alaposan megkavarták a rajthelybüntetések, ami azonban teljesen biztos volt, az Charles Leclerc pole pozíciója. Azonban az időmérőn hiába végzett mögötte Verstappen és Sainz, őket (és további hét versenyzőt) motorelemek cseréje miatt hátrébb soroltak.
Leclerc mellől a második helyről így Russell várta a rajtot, mögöttük pedig a két McLaren foglalt helyet. Verstappen a hetedik helyet kapta, mellőle a nyolcadik helyről pedig honfitársa, az újonc Nyck de Vries indulhatott, aki a vakbélműtéten áteső Alex Albon helyére ugrott be a Williamsbe. Mindeközben Sainz a 18., Hamilton pedig a 19. helyre sorakozhatott fel.
Az 53 körös verseny rajtját jól kapta el Russell, de nem sikerült elsőként elfordulnia, Leclerc megtartotta az első helyét. Norris hátrébb esett, Ricciardo pedig megörökölte tőle a harmadik helyet.
De Vries tartotta a nyolcadik helyet, a mezőny végén Bottas és Schumacher értek össze, egy törmelék pedig épp Hamilton mellett röppent el. Az Alfa Romeo és a Haas versenyzői az érintkezés következtében az utolsó két helyre estek vissza.
Az ötödik körben Verstappen átvette a második helyet Russelltől és célkeresztbe vette az első helyet. Sainz közben már a 10. helyen haladt, Hamilton azonban megrekedt a 18. pozícióban.
Az első kerékcsere Pérezé lett, a 13. helyről állt ki és az utolsóra esett vissza. Jobb első fékjéből füstöt lehetett látni, így nem tűnt túl fényesnek a mexikói helyzete.
A 12. körben Vettelnek kellett leparkolnia autóját a pálya szélén technikai okokból, így virtuális biztonsági autós (VSC) fázis lépett életbe. Ezt kihasználva Leclerc a boxba ment kerékcserére, de mire végzett, ismét zöld zászlós jelzést kaptak. A vezetést így Verstappen vette át.
Ezzel egyidőben Sainz már a negyedik helyen volt, csapattársa, Leclerc mögött. Magnussen 5 másodperces büntetést kapott, mert a rajtnál a pályát elhagyva jutott előnyhöz.
A Ferrari rádión arra kérte Leclerc-t, hogy rövideket váltson a kanyarkijáratoknál, mire a monacói közölte, hogy az nem fog menni, inkább a csapat győződjön meg róla, hogy a motor rendben van.
20. körben de Vries továbbra is a 8. helyen haladt; már Hamilton üldözte, mikor a holland kiment kereket cserélni és a 14. helyre tért vissza.
Russell kerékcsere után a negyedik helyen folytatta a körözést, Verstappen, Leclerc és Sainz mögé. Verstappen a 25. kör végén érkezett kereket cserélni és a második helyen folytatta a versenyt.
A 27. körben Hamilton egykori riválisát, Alonsót előzte meg és feljött a 6. helyre. Pár körrel később azonban műszaki okokból Alonso versenye is véget ért.
Hamarosan Sainz is túlesett egy kerékcserén, így a 8. helyre esett vissza. A 33. körben azonban viszonylag simán előzte meg a red bullos Pérezt.
A 34. körben Leclerc második kerékcseréjét töltötte és a második helyen folytatódott a versenye. Verstappen előnye ekkor 20 másodperc volt az élen.
Norris kerékcseréje után forgalomba érkezett, aminek Hamilton lett a győztese, aki feljött a 7. helyre. A mclarenes kerékcseréjét elrontották, sokat időzött a boxba, azért nem tudott a forgalom élére állni visszatéréskor.
A 41. körben Vettel után Stroll is feladni kényszerült a versenyt, tehát Olaszországban mindkét Aston Martin visszavonulót fújt.
A 48. körben Ricciardo állt félre a pálya szélén, ezért pályára küldték a biztonsági autót. Többen kihasználták ezt egy kerékcserére, így tett a két élmenő, Verstappen és Leclerc is. Mindketten megtartották pozíciójukat (1-2), a kettőjük közti különbség azonban elolvadt.
Ricciardo autójának eltávolítása nem ment gyorsan, azonban az 53 körös verseny vége rohamosan közeledett. Az 52. kör kezdetén még pályán volt a safety car, és ott is maradt a leintésig, így Leclercnek esélye sem volt rá, hogy megkísérelje megelőzni riválisát.
A verseny előtt még a Rocky Balboát alakító Silvester Stallonéval pózoló Verstappen végül megnyerte az Olasz Nagydíjat. Mögötte Leclerc és Russell zárt. Az újonc Nyck de Vries a két pontot érő 9. helyen végzett.
Végeredmény:
# |
Versenyző |
Csapat |
Lemaradás |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
|
2 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
2.446 |
3 |
George Russell |
Mercedes |
3.405 |
4 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
5.061 |
5 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
5.380 |
6 |
Sergio Perez |
Red Bull |
6.091 |
7 |
Lando Norris |
McLaren |
6.207 |
8 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
6.396 |
9 |
Nyck de Vries |
Williams |
7.122 |
10 |
Zhou Guanyu |
Alfa Romeo |
7.910 |
11 |
Esteban Ocon |
Alpine |
8.323 |
12 |
Mick Schumacher |
Haas |
8.549 |
13 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1 kör |
14 |
Yuki Tsunoda |
AlphaTauri |
1 kör |
15 |
Nicholas Latifi |
Williams |
1 kör |
16 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1 kör |
|
Daniel Ricciardo |
McLaren |
kiesett |
|
Lance Stroll |
Aston Martin |
kiesett |
|
Fernando Alonso |
Alpine |
kiesett |
|
Sebastian Vettel |
Aston Martin |
kiesett |
A pontverseny állása (top 5, akiknek matematikailag még van esélyük a bajnoki címre):
# |
Versenyző |
Pontok |
1. |
Max Verstappen |
335 |
2. |
Charles Leclerc |
219 |
3. |
Sergio Perez |
209 |
4. |
George Russell |
203 |
5. |
Carlos Sainz |
187 |
Nyitókép: Verstappen a hetedik helyről rajtolva nyert Monzában. (Fotó: Dan Mullan/ Getty Images / Red Bull Content Pool)