Verstappen nyert, miután Leclerc az élről esett ki, mindkét Mercedes dobogós lett
2022. július 24. 22:22
A Ferrari ismét hibák miatt került a középpontba, míg a Mercedesek „lesipuskásként” a dobogóra értek.
2022. július 24. 22:22
p
1
2
6
Mentés
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
30 fok fogadta a mezőnyt a Francia Nagydíj napján. A Forma-1 riporterei, versenyzői és csapatfőnökei nem győzték hangsúlyozni, mekkora a hőség.
A pole pozíciót Charles Leclerc foglalta el, mellőle Max Verstappen indulhatott. A második sort Sergio Pérez, és a 300. F1-es versenyét teljesítő Lewis Hamilton "bérelte" ki.
Őket Lando Norris és George Russell követte.
A mezőny legvégén Carlos Sainz Jr. és Kevin Magnussen foglalt helyet, miután rajtbüntetést kaptak, amelyért több motorelem is cserélve lett autójukban a hétvége során.
Sainz, Pierre Gasly és Valtteri Bottas kemény keverékű Pirelliken indult, míg mindenki más a közepes gumikat választotta kezdésnek.
Rajt
Leclerc jól jött el az 53 körös verseny rajtjánál, megtartotta az első helyet. Hamilton is jól rajtolt, feljött a harmadik helyre.
Hátrébb Esteban Ocon forgatta meg Cunoda Jukit, és a két Aston Martin haladt fej-fej mellett a 10-11. helyen. Ocon az esetért később 5 másodperces büntetést kapott, míg Tsunoda az utolsó helyre esett vissza.
Mick Schumacher is javított a rajtnál három helyet, és feljött a 14. helyre.
Még jobban kezdett a mezőny végéről Sainz és Magnussen, ők a második körben már a 16. és 12. helyen haladtak. Sainz folyamatosan menetelt előre és a 6. körben már Magnussen mögött volt a 13. helyen. Mindeközben az Alfa Romeo versenyzői a mezőny végére estek vissza: Bottas a 17., Csou Kuan-jü a 19. helyen haladt.
A hetedik körre Verstappen közeledni kezdett Leclerc-re, de nem került előzési pozícióba.
Sainz azonban megelőzte Magnussent, aki ezt követően, a 9. körben túl is esett első kerékcseréjén, így az utolsó helyre esett vissza. Majd cserélt Schumacher és Csou is.
Nem sokkal később, a két Aston Martin megelőzése után Sainz feljött a pontszerző 10. helyre.
A 16. körben Verstappen érkezett kerékcserére, elsőként az élmenők közül. A hetedik helyre tért vissza, de Norrist hamar meg is előzte.
Ezt követően Sainz Daniel Ricciardót is maga mögé utasította és a kilencedik helyen haladt tovább.
Ismét dráma a Ferrarinál
A 18. körben aztán bekövetkezett a dráma, és Leclerc az élről a falba tette a Ferrarit. Pályára lépett a biztonsági autó.
A rádión Leclerc komoly káromkodás és ordítás közepette ismét gázpedál problémáról számolt be, mint Ausztriában. Bár ezen állítását a kiesése után nyilatkozva megcáfolta.
A biztonsági autós fázis alatt aki csak tudta, megejtette kerékcseréjét. Sainzé elég lassúra sikerült, majd ráengedték a boxutcában érkező Alexander Albonra. Ezért később öt másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért.
A Safety car távozása és a kerékcserék után így Verstappen örökölte meg az első helyet. Őt Hamilton, Pérez és Leclerc követte. A másik Ferrarival Sainz a hatodik helyen haladt.
A 23. körben Schumacher forgott meg, miután Csou megcsúszott és megforgatta őt, ám folytatni tudta a versenyt. Csou a boxba hajtott, hogy lecseréljék az első szárnyát. A kínai az esetért öt másodperc büntetést kapott.
Verstappen kényelmes előnyt autózott ki Hamilton előtt, akit Pérez és Sainz követett.
A 39. körben Magnussen és Nicholas Latifi találkozott össze. Utóbbi megforgott, azonban folytatni tudta a versenyt, míg a dán a boxba hajtott, és feladni kényszerült a versenyt.
2. Pérezt Russell üldözi. Fotó: Dan Mullan / Getty Images / Red Bull Content Pool
Ne most!
Miután a csapat közölte Sainz-cal, hogy a D-terv lépett életbe, a 41. körben Sainz megkísérelte megelőzni Pérezt és néhány kanyar után sikerült is. A Ferrari rádión épp akkor szólt neki, hogy menjen ki a boxba, amikor a spanyol csatában volt, és csak annyit reagált, hogy
„Ne most, ne most!”
A csata következtében Russell is megérkezett Pérezre, utóbbi ennek következtében le is sodródott a pályáról, viszont a brit előtt maradt.
Russell szerint Pérez a levágással előnyhöz jutott, így el kellett volna, hogy engedje őt, de csapata pedig azt felelte neki, hogy nem volt még annyira a mexikói mellett, hogy ez az "igénye" jogos legyen.
Alighogy Sainz megelőzte Pérezt, a csapat tíz körrel a vége előtt mégis kihívta a boxba a spanyolt, aki így a nyolcadik helyre esett vissza.
Panasza után Russell próbálta újra támadni, netán hibára kényszeríteni Pérezt, ám a mexikói közismerten jól tud védekezni.
3. A futamgyőztes: Max Verstappen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool
A 49. körben a hatos kanyarnál Csou autója állt meg, és virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.
Az 50. körben jött az "újraindítás", amelyre Russell jobban reagált, és azzal a lendülettel megelőzte Pérezt. Ezzel feljött a harmadik helyre, csapattársa, Hamilton mögé.
Az utolsó körben még megpróbált Pérez csatázni egyet Russellel, de már nem volt ideje érdemi lépésre.
A versenyt végül Max Verstappen nyerte, a két Mercedes, vagyis Hamilton és Russell előtt.
Hamilton a futam után azt is elárulta, hogy különösen nehéz volt számára a verseny, mert nem működött az innivalós rendszer az autójában, így nem tudott inni.
A verseny végeredménye:
#
Versenyző
Csapat
Lemaradás
1
Max Verstappen
Red Bull
-
2
Lewis Hamilton
Mercedes
10.587
3
George Russell
Mercedes
16.495
4
Sergio Perez
Red Bull
17.310
5
Carlos Sainz
Ferrari
28.872
6
Fernando Alonso
Alpine
42.879
7
Lando Norris
McLaren
52.026
8
Esteban Ocon
Alpine
56.959
9
Daniel Ricciardo
McLaren
1:00.372
10
Lance Stroll
Aston Martin
1:02.549
11
Sebastian Vettel
Aston Martin
1:04.494
12
Pierre Gasly
AlphaTauri
1:05.448
13
Alex Albon
Williams
1:08.565
14
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
1:16.666
15
Mick Schumacher
Haas
1:20.394
Csou Kuan-jü
Alfa Romeo
Nicholas Latifi
Williams
Kevin Magnussen
Haas
Charles Leclerc
Ferrari
Cunoda Juki
AlphaTauri
A pontverseny állása (top 10):
Versenyző
Pontok
1.
Max Verstappen
233
2.
Charles Leclerc
170
3.
Sergio Perez
163
4.
Carlos Sainz
144
5.
George Russell
143
6.
Lewis Hamilton
127
7.
Lando Norris
70
8.
Esteban Ocon
56
9.
Valtteri Bottas
46
10.
Fernando Alonso
37
Nyitókép: A rajtot követően még Leclerc volt az élen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool
Nagyszabású show kerekedett a történelmi bemutatóból. Az F1-autók idei dizájnját egyszerre mutatták be a csapatok Londonban, a világbajnokot kifütyülte a 25 ezres közönség.
Bejárták a „török utcákat”, az eredmény megdöbbentő.
p
0
0
8
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 6 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Dr. Greta Grünberg
2022. július 31. 22:48
Még mindig inkább a brutális benzinégetés, és a szinte fájdalmat okozó emisszió, mint a mocskos lókínzó militarista öttusa, amihez olyan perverz és érthetetlen módon ragaszkodnak egyesek, a holmi avittas és letűnt ún. lovasnemzetieskedésre hivatkozva.
Hajrá Hamilton!
Uncsi az egész, safety carral meg kerékcserével próbálják feldobni.
A motorverseny jobb, ott lehet előzni.
Autóban csakis az oválpálya, annak van valamiféle meditatív hozzáadott értéke.