Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
30 fok fogadta a mezőnyt a Francia Nagydíj napján. A Forma-1 riporterei, versenyzői és csapatfőnökei nem győzték hangsúlyozni, mekkora a hőség.
A pole pozíciót Charles Leclerc foglalta el, mellőle Max Verstappen indulhatott. A második sort Sergio Pérez, és a 300. F1-es versenyét teljesítő Lewis Hamilton "bérelte" ki.
Őket Lando Norris és George Russell követte.
A mezőny legvégén Carlos Sainz Jr. és Kevin Magnussen foglalt helyet, miután rajtbüntetést kaptak, amelyért több motorelem is cserélve lett autójukban a hétvége során.
Sainz, Pierre Gasly és Valtteri Bottas kemény keverékű Pirelliken indult, míg mindenki más a közepes gumikat választotta kezdésnek.
Rajt
Leclerc jól jött el az 53 körös verseny rajtjánál, megtartotta az első helyet. Hamilton is jól rajtolt, feljött a harmadik helyre.
Hátrébb Esteban Ocon forgatta meg Cunoda Jukit, és a két Aston Martin haladt fej-fej mellett a 10-11. helyen. Ocon az esetért később 5 másodperces büntetést kapott, míg Tsunoda az utolsó helyre esett vissza.
Mick Schumacher is javított a rajtnál három helyet, és feljött a 14. helyre.
Még jobban kezdett a mezőny végéről Sainz és Magnussen, ők a második körben már a 16. és 12. helyen haladtak. Sainz folyamatosan menetelt előre és a 6. körben már Magnussen mögött volt a 13. helyen. Mindeközben az Alfa Romeo versenyzői a mezőny végére estek vissza: Bottas a 17., Csou Kuan-jü a 19. helyen haladt.
A hetedik körre Verstappen közeledni kezdett Leclerc-re, de nem került előzési pozícióba.
Sainz azonban megelőzte Magnussent, aki ezt követően, a 9. körben túl is esett első kerékcseréjén, így az utolsó helyre esett vissza. Majd cserélt Schumacher és Csou is.
Nem sokkal később, a két Aston Martin megelőzése után Sainz feljött a pontszerző 10. helyre.
A 16. körben Verstappen érkezett kerékcserére, elsőként az élmenők közül. A hetedik helyre tért vissza, de Norrist hamar meg is előzte.
Ezt követően Sainz Daniel Ricciardót is maga mögé utasította és a kilencedik helyen haladt tovább.
Ismét dráma a Ferrarinál
A 18. körben aztán bekövetkezett a dráma, és Leclerc az élről a falba tette a Ferrarit. Pályára lépett a biztonsági autó.
A rádión Leclerc komoly káromkodás és ordítás közepette ismét gázpedál problémáról számolt be, mint Ausztriában. Bár ezen állítását a kiesése után nyilatkozva megcáfolta.
A biztonsági autós fázis alatt aki csak tudta, megejtette kerékcseréjét. Sainzé elég lassúra sikerült, majd ráengedték a boxutcában érkező Alexander Albonra. Ezért később öt másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért.
A Safety car távozása és a kerékcserék után így Verstappen örökölte meg az első helyet. Őt Hamilton, Pérez és Leclerc követte. A másik Ferrarival Sainz a hatodik helyen haladt.