Nem vicc: afrikai közmunkára ítélték a Forma-1 világbajnokát
A Red Bull 27 éves holland sztárja a szeptemberi Szingapúri Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján használt nem odaillő nyelvezetet.
A Ferrari ismét hibák miatt került a középpontba, míg a Mercedesek „lesipuskásként” a dobogóra értek.
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
30 fok fogadta a mezőnyt a Francia Nagydíj napján. A Forma-1 riporterei, versenyzői és csapatfőnökei nem győzték hangsúlyozni, mekkora a hőség.
Őket Lando Norris és George Russell követte.
A mezőny legvégén Carlos Sainz Jr. és Kevin Magnussen foglalt helyet, miután rajtbüntetést kaptak, amelyért több motorelem is cserélve lett autójukban a hétvége során.
Sainz, Pierre Gasly és Valtteri Bottas kemény keverékű Pirelliken indult, míg mindenki más a közepes gumikat választotta kezdésnek.
Rajt
Hátrébb Esteban Ocon forgatta meg Cunoda Jukit, és a két Aston Martin haladt fej-fej mellett a 10-11. helyen. Ocon az esetért később 5 másodperces büntetést kapott, míg Tsunoda az utolsó helyre esett vissza.
Mick Schumacher is javított a rajtnál három helyet, és feljött a 14. helyre.
Még jobban kezdett a mezőny végéről Sainz és Magnussen, ők a második körben már a 16. és 12. helyen haladtak. Sainz folyamatosan menetelt előre és a 6. körben már Magnussen mögött volt a 13. helyen. Mindeközben az Alfa Romeo versenyzői a mezőny végére estek vissza: Bottas a 17., Csou Kuan-jü a 19. helyen haladt.
Sainz azonban megelőzte Magnussent, aki ezt követően, a 9. körben túl is esett első kerékcseréjén, így az utolsó helyre esett vissza. Majd cserélt Schumacher és Csou is.
Nem sokkal később, a két Aston Martin megelőzése után Sainz feljött a pontszerző 10. helyre.
A 16. körben Verstappen érkezett kerékcserére, elsőként az élmenők közül. A hetedik helyre tért vissza, de Norrist hamar meg is előzte.
Ezt követően Sainz Daniel Ricciardót is maga mögé utasította és a kilencedik helyen haladt tovább.
Ismét dráma a Ferrarinál
A rádión Leclerc komoly káromkodás és ordítás közepette ismét gázpedál problémáról számolt be, mint Ausztriában. Bár ezen állítását a kiesése után nyilatkozva megcáfolta.
A biztonsági autós fázis alatt aki csak tudta, megejtette kerékcseréjét. Sainzé elég lassúra sikerült, majd ráengedték a boxutcában érkező Alexander Albonra. Ezért később öt másodperces büntetést kapott veszélyes kiengedésért.
A 23. körben Schumacher forgott meg, miután Csou megcsúszott és megforgatta őt, ám folytatni tudta a versenyt. Csou a boxba hajtott, hogy lecseréljék az első szárnyát. A kínai az esetért öt másodperc büntetést kapott.
Verstappen kényelmes előnyt autózott ki Hamilton előtt, akit Pérez és Sainz követett.
A 39. körben Magnussen és Nicholas Latifi találkozott össze. Utóbbi megforgott, azonban folytatni tudta a versenyt, míg a dán a boxba hajtott, és feladni kényszerült a versenyt.
Ne most!
Miután a csapat közölte Sainz-cal, hogy a D-terv lépett életbe, a 41. körben Sainz megkísérelte megelőzni Pérezt és néhány kanyar után sikerült is. A Ferrari rádión épp akkor szólt neki, hogy menjen ki a boxba, amikor a spanyol csatában volt, és csak annyit reagált, hogy
„Ne most, ne most!”
Russell szerint Pérez a levágással előnyhöz jutott, így el kellett volna, hogy engedje őt, de csapata pedig azt felelte neki, hogy nem volt még annyira a mexikói mellett, hogy ez az "igénye" jogos legyen.
Alighogy Sainz megelőzte Pérezt, a csapat tíz körrel a vége előtt mégis kihívta a boxba a spanyolt, aki így a nyolcadik helyre esett vissza.
Panasza után Russell próbálta újra támadni, netán hibára kényszeríteni Pérezt, ám a mexikói közismerten jól tud védekezni.
A 49. körben a hatos kanyarnál Csou autója állt meg, és virtuális biztonsági autós fázis lépett életbe.
Az utolsó körben még megpróbált Pérez csatázni egyet Russellel, de már nem volt ideje érdemi lépésre.
Hamilton a futam után azt is elárulta, hogy különösen nehéz volt számára a verseny, mert nem működött az innivalós rendszer az autójában, így nem tudott inni.
A verseny végeredménye:
# |
Versenyző |
Csapat |
Lemaradás |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
- |
2 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
10.587 |
3 |
George Russell |
Mercedes |
16.495 |
4 |
Sergio Perez |
Red Bull |
17.310 |
5 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
28.872 |
6 |
Fernando Alonso |
Alpine |
42.879 |
7 |
Lando Norris |
McLaren |
52.026 |
8 |
Esteban Ocon |
Alpine |
56.959 |
9 |
Daniel Ricciardo |
McLaren |
1:00.372 |
10 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1:02.549 |
11 |
Sebastian Vettel |
Aston Martin |
1:04.494 |
12 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
1:05.448 |
13 |
Alex Albon |
Williams |
1:08.565 |
14 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
1:16.666 |
15 |
Mick Schumacher |
Haas |
1:20.394 |
Csou Kuan-jü |
Alfa Romeo |
||
Nicholas Latifi |
Williams |
||
Kevin Magnussen |
Haas |
||
Charles Leclerc |
Ferrari |
||
Cunoda Juki |
AlphaTauri |
A pontverseny állása (top 10):
Versenyző |
Pontok |
|
1. |
Max Verstappen |
233 |
2. |
Charles Leclerc |
170 |
3. |
Sergio Perez |
163 |
4. |
Carlos Sainz |
144 |
5. |
George Russell |
143 |
6. |
Lewis Hamilton |
127 |
7. |
Lando Norris |
70 |
8. |
Esteban Ocon |
56 |
9. |
Valtteri Bottas |
46 |
10. |
Fernando Alonso |
37 |
Nyitókép: A rajtot követően még Leclerc volt az élen. Fotó: Mark Thompson / Getty Images / Red Bull Content Pool