Nem vicc: afrikai közmunkára ítélték a Forma-1 világbajnokát
A Red Bull 27 éves holland sztárja a szeptemberi Szingapúri Nagydíj egyik sajtótájékoztatóján használt nem odaillő nyelvezetet.
Az Osztrák Nagydíjon kettős Ferrari-győzelem lógott a levegőben, végül majdnem bukták a sima győzelmet is.
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Enyhén felhős, de száraz idő, és az elmúlt napokhoz képest enyhébb szél fogadta a Red Bull Ringen a Forma-1-es mezőnyt a 71 körös Osztrák Nagydíj vasárnapi napján.
őket pedig Sergio Pérez és Esteban Ocon követte.
A mezőny legvégén Sebastian Vettel és Fernando Alonso foglalt helyet, míg Valtteri Bottas a boxutcából indulhatott a mezőny után. A finn autójában turbófeltöltőt és MGU-H-t cseréltek, ezért tíz rajthelyes büntetést kapott, majd a hátsó szárny és a felfüggesztés beállítását is megváltoztatták.
Pérez hamar a mezőny végére került
Verstappen jól rajtolt, elsőnek fordult el, ám Russellnek sikerült megelőznie Sainzot. A spanyol azonban visszavette a pozíciót, sőt Pérez támadta Russellt. Utóbbi kettő össze is ért, Pérez kicsúszott a kavicságyba. Russell az esetért később öt másodperces büntetést kapott. A mexikói vissza tudott térni a boxutcába, kereket cserélt, majd a mezőny legvégéről folytatta a versenyt.
A harmadik körben ismét egymásra talált Lewis Hamilton és Mick Schumacher, most azonban utóbbi volt az üldöző szerepében. A németnek sikerült is megelőznie a hétszeres világbajnokot, átvette tőle a hetedik helyet és üldözőbe vette csapattársát, Kevin Magnussent.
Leclerc az élre állt
A 10. körben a monacói beszúrt Verstappen mellé, de nem sikerült befejeznie az előzést. A 12. körben azonban sikerült kiviteleznie a manővert, így Leclerc átvette a vezetést.
Ezalatt Russell a boxban járt kerékcserén, és a büntetését is letöltötte, így a 19. helyre esett vissza, ismét Pérez elé.
Verstappen is a boxban járt, és a Red Bulltól szokatlanul lassúra sikerült a kerékcseréje.
A 15. körben Hamilton visszaszerezte pozícióját Schumachertől, majd maga mögé utasította Magnussent is, így a negyedik helyen haladt tovább.
Verstappen a kerékcsere után Schumacher mögé került, ám gond nélkül meg tudta előzni, és Hamilton nyomába eredt.
A 23. körre Alonso a 19. pozícióból indulva már a kilencedik helyen haladt. Előtte Csou és Cunoda volt látható. Alonso Csouval küzdött, mire lesipuskásként Magnussen mindkettőjüket megelőzte, majd a nagy helyezkedés közepette Lando Norris is szemfüles volt, és szinte a semmiből előkerülve megelőzte még Magnussent is. A dán azonban hamar visszavette pozícióját. Magnussen tehát a nyolcadik helyen haladt, őt pedig Norris és Schumacher követte, miután Csou kerékcsere miatt visszaesett a 19. helyre.
Újra Verstappen került az első helyre, de nem sokáig
Leclerc az élről állt ki kerékcserére és a harmadik helyre tért vissza Sainz és Verstappen mögé, de Sainz is cserélt a következő körben, így az élre ismét Verstappen került. Mögötte Leclec, a monacói mögött pedig Hamilton haladt, utána érkezett Sainz.
A 29. körben Hamilton is lecserélte a Pirelliket, ezután Ocon mögött, az ötödik helyen folytatta a versenyt.
A 33. körben aztán Leclerc viszonylag könnyedén előzte meg ismét Verstappent az első helyért.
Mindeközben Schumacher megelőzte csapattársát és feljött a hatodik helyre.
Pierre Gasly és Norris pedig öt másodperces büntetést kapott túl sok pályaelhagyásért.
A 36. körben Verstappent Sainz is megelőzte, így a holland a harmadik helyre esett vissza.
A 41. körben Gasly akadt össze Vettellel, mire a német a kavicságyba csúszott. Folytatni tudta a versenyt, de a 16. helyre esett vissza. Az esetért Gasly újabb öt másodperces büntetést kapott.
Leclerc harmadjára is megelőzte Verstappent
A 49. körben Leclerc újabb kerékcserére érkezett az élről, majd a következő körben Sainz is így tett. Az állás módosult: Verstappen, Leclerc, Sainz sorrend volt ekkor az élen. Leclerc azonban hamarosan ismét megelőzte a hollandot.
Kigyulladt egy Ferrari
Az 55. körben Verstappent már Sainz is támadta, azonban a Ferrarija megadta magát.
Végül megérkezett a segítség, ám Sainz érthető módon rendkívül csalódott volt.
Virtuális biztonsági autós (VSC) fázis lépett életbe, amelyet Alonso ki is használt egy kerékcserére. Ő volt az egyetlen, aki másodjára még cserélt. Azonban a szerencséje pechbe fordult, ugyanis rögtön utána ismét a boxba kellett hívni, mert az egyik kerék nem megfelelően került az Alpine-ra.
A 61. körben taposhattak ismét a gázra a versenyzők. Sainz kiesésével a harmadik helyre Hamilton jött fel, miközben Leclerc a gázpedálra panaszkodott.
A csapat azt közölte Leclerc-rel, hogy nincs semmi gond a gázpedállal, viszont a monacói később ismét panaszkodott, egyre nehezebb volt vezetni a Ferrarit.
Végeredmény (pontszerzők):
A pontverseny állása (top 10):
1. |
Max Verstappen |
208 |
2. |
Charles Leclerc |
170 |
3. |
Sergio Perez |
151 |
4. |
Carlos Sainz |
133 |
5. |
George Russell |
128 |
6. |
Lewis Hamilton |
109 |
7. |
Lando Norris |
64 |
8. |
Esteban Ocon |
52 |
9. |
Valtteri Bottas |
46 |
10. |
Fernando Alonso |
29 |
Nyitókép: Charles Leclerc utolsó körei küzdelmesek voltak. Fotó: Scuderia Ferrari Press Office