Sainz mindent megtett, de nem tudott mit kezdeni Verstappennel Kanadában
2022. június 20. 12:27
Max Verstappen újabb győzelmet aratott, ezúttal Montreálban. Carlos Sainz Jr.-nak tovább kell várnia első Forma-1-es győzelmére.
2022. június 20. 12:27
p
1
1
2
Mentés
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Az esős szombat után vasárnap napsütés és 20 fok várta a Forma-1-es mezőnyt a kanadai Montréalban.
Az első rajtkockát Max Verstappen foglalta el, mellőle pedig a rangidős Fernando Alonso várhatta a rajtot. A spanyol versenyző 2012-ben indult utoljára az első sorból. Mögöttük Carlos Sainz Jr. és Lewis Hamilton foglalt helyet, őket pedig a két Haas követte Kevin Magnussen, Mick Schumacher sorrendben.
Verstappen fő riválisa, Charles Leclerc csak a 19. helyről indulhatott,
miután számos motorelemet kicseréltek az autóján, amelyek darabszáma már meghaladta az egy szezon során felhasználható elemek számát, ezért rajtbüntetést kapott.
A Ferrari versenyzői, Leclerc és Sainz rajtkockáját a kezdés előtt pirosra festették és az "On se souviendra (emlékezünk), Gilles Villeneuve 1950-1982" szöveget fújták rajtkockájuk elé az aszfaltra. A néhai kanadai versenyző előtt tisztelegnek ezzel, aki 40 éve vesztette életét.
Még el sem kezdődött a verseny, Cunoda Juki máris begyűjtött egy büntetést. A japán Leclerc-rel azonos okokból a mezőny végén foglalhatott helyet, és a rajtrácsra kivezető körén túl gyorsan hajtott a boxutcában. Ezért 300 eurós büntetést kapott.
Valtteri Bottas, Sergio Pérez, Lando Norris, Lance Stroll és Leclerc kemény, míg mindenki más közepes keverékű gumikon indult el a 70 körös versenyre.
Gond nélküli volt a rajt
Verstappen elsőként jött el a rajtnál, és Alonso is megtartotta második helyét.
Hamilton és Magnussen összeért kicsit, de baleset nem lett belőle. Ellenben a dán autójának első szárnya megsérült, noha a csapat szerint ez nem okozott problémát.
Leclerc hátul két helyet javított, míg Schumacher viszonylag elöl két helyet veszített.
A harmadik körig tudta Alonso tartani pozícióját, akkor aztán honfitársa, Sainz megelőzte őt. Hamarosan pedig Russell zárkózott fel csapattársa, Hamilton mögé, az ötödik helyre.
A hatodik körben Pierre Gasly és Sebastian Vettel máris kereket cserélt, így a mezőny legvégére esett vissza.
Magnussen pedig fekete-narancssárga zászlós figyelmeztetést kapott a szárnysérülése miatt. Ennek értelmében ki kellett mennie a boxba orrkúpcserére.
Meghibásodott egy Red Bull
A 8. körben Pérez autója megadta magát. A mexikói lehúzódott a pályáról és virtuális biztonsági autós (VSC) fázis lépett életbe. Ez idő alatt Verstappen és Hamilton is megejtett egy kerékcserét.
Később Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke arról számolt be, hogy Péreznek minden bizonnyal váltó gondja akadt.
A 11. körben folytatódhatott a valós verseny, az élen Sainz, Alonso, Verstappen, Russell, Ocon, Hamilton, Schumacher sorrenddel.
Hamilton Ocon támadásába kezdett és a 12. körben sikeresen meg is előzte a franciát.
Három körrel később Verstappen a harmadik helyre utasította vissza Alonsót, és Sainz nyomába eredt. Bottas pedig a pontszerző 10. helyért támadta Albont. A 18. körben sikerrel is járt. Albon ezután ki is állt kerékcserére, Bottas nyakában pedig már Leclerc lihegett.
Újabb VSC és kerékcserék
Újabb VSC fázis következett a 20. körben: Mick Schumacher autója hibásodott meg és állt vele félre a német. Sokan, köztük Sainz és Russell is kihasználta az alkalmat kerékcserére.
A következő körben folytatódott is a csata, a sorrend pedig a következőképp alakult: Verstappen, Alonso, Sainz, Hamilton, Russell, Ocon, Leclerc. Alonsót azonban hamarosan ismét megelőzte Sainz, majd később Hamilton is.
Lando Norris kerékcseréje nagyon hosszúra nyúlt, miután a csapat nem készítette ki időben a megfelelő Pirelliket. A brit emiatt a 17. helyre esett vissza.
27 kör után Alonso is kereket cserélt, illetve a már a hatodik helyen haladó Leclerc is azt jelezte rádión, hogy időszerű lenne a csere.
„*****, nem tudok semmit sem csinálni” – mondta rádión, frusztráltan, Gasly, a 14. helyen. Valamilyen technikai problémával küzdött, és nem tudott előre lépni. Ezt követően kereket cserélt, és a 17. helyen folytatta a versenyt.
Leclerc végül a 42. körben érkezett kerékcserére, ami ráadásul lassú is lett, forgalomba érkezett vissza és a 12. helyen kellett folytatnia a versenyt.
A 43. kör végén Verstappen is érkezett vadiúj kemény keverékű, fehér oldalfalú Pirellikért.
A harmadik helyen folytatta, Sainz és Hamilton mögött. A következő körben azonban a brit is így tett, majd az azt követőben a csapattársa, Russell is.
Sainz állt az élen 26 körös gumikon, mögötte Verstappen, Hamilton és Russell.
Cunoda a falban végezte
A 49. körben, a boxutcából kifelé jövet Cunoda falba tette az AlphaTaurit, érkezett a biztonsági autó.
Többek között Sainz is kihasználta a lehetőséget egy kerékcserére. Verstappen, Sainz, Hamilton, Russell vonat alakult a safety car mögött, a különbségek pedig értelemszerűen elolvadtak.
Az 54. kör végén távozott a biztonsági autó és újra versenytempóra kapcsolhatott a mezőny. Az élen a sorrend változatlan maradt, Leclerc azonban célba vette a hatodik helyen haladó Alonsót, Sainz pedig nem hagyta meglógni Verstappent.
Leclerc maga mögé utasította Alonsót és Ocont is, Sainz pedig komoly nyomást helyezett Verstappen vállára. A Ferrari spanyolja pályafutása első F1-es győzelmét tervezte megszerezni.
A 63. körre Sainz kissé leszakadt a hollandról, majd visszaküzdötte magát DRS távolságon belülre.
Alonsónak rádión jelezték, hogy nem fognak helyet cserélni csapattársával, az előtte haladó Oconnal, amit a spanyol némileg kifogásolt.
Verstappen és Sainz csatája az utolsó körig kitartott, ám előzésre nem került sor. A versenyt Verstappen nyerte Sainz és Hamilton előtt.
A versenybírák azonban a futam leintése után szabálytalannak minősítették Fernando Alonso védekezési manőverét Valtteri Bottasszal szemben, ami miatt a spanyol egy 5 másodperces büntetést kapott.
Így a hivatalos végeredmény:
#
Versenyző
Csapat
Lemaradás
1
Max Verstappen
RED BULL RACING
2
Carlos Sainz
FERRARI
0.993
3
Lewis Hamilton
MERCEDES
7.006
4
George Russell
MERCEDES
12.313
5
Charles Leclerc
FERRARI
15.168
6
Esteban Ocon
ALPINE
23.890
7
Valtteri Bottas
ALFA ROMEO
25.247
8
Csou Kuan-jü
ALFA ROMEO
26.952
9
Fernando Alonso
ALPINE
29.945
10
Lance Stroll
ASTON MARTIN
38.222
11
Daniel Ricciardo
MCLAREN
43.047
12
Sebastian Vettel
ASTON MARTIN
44.245
13
Alexander Albon
WILLIAMS
44.893
14
Pierre Gasly
ALPHATAURI
45.183
15
Lando Norris
MCLAREN
52.145
16
Nicholas Latifi
WILLIAMS
59.978
17
Kevin Magnussen
HAAS
68.180
Cunoda Juki
ALPHATAURI
kiesett
Mick Schumacher
HAAS
kiesett
Sergio Perez
RED BULL RACING
kiesett
Az egyéni pontverseny állása (top 10):
#
Versenyző
Pontok
1.
Max Verstappen
175
2.
Sergio Perez
129
3.
Charles Leclerc
126
4.
George Russell
111
5.
Carlos Sainz
102
6.
Lewis Hamilton
77
7.
Lando Norris
50
8.
Valtteri Bottas
46
9.
Esteban Ocon
39
10.
Fernando Alonso
18
Nyitókép: A verseny végén Verstappent Sainz próbálta megelőzni. Fotó: Peter Fox/Getty Images/Red Bull Content Pool
Az üléspróba és a szimulátorteszt már megvolt, szerdán pedig vezetni is fogja Fioranóban az egyik Ferrarit a britek hétszeres Forma–1-es világbajnoka, Lewis Hamilton.
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 2 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Madasa Hatter
2022. június 21. 10:24
Sainz soha nem lesz világbajnok, de versenyeket se fog említésre méltó számban nyerni.
Nem egy bajnok alapanyag. Elég ránézni a fejére. Buta segg, a felfogóképességeivel is gond van.
Papa kedvence mint a Stroll gyerek még ha kicsit ügyesebb is.