Már csak azért is, mert jelenleg a Ferrari elégedett mindkét pilótájával, mind Carlos Sainzt, mind Charles Leclerct legalább 2024-ig szerződés köti a tűzpirosakhoz. Így nem biztos, hogy az olaszok kötelékében lenne lehetősége Mick Schumachernek az előrelépésre.
Német Nagydíj - német pilóta nélkül?
Az utánpótlás sem szól kifejezetten a német pilóták mellett, Schumacheren kívül nincs olyan fiatal versenyző, aki bármelyik F1-es csapathoz köthető lenne.
Amennyiben a Porsche feláldozza a Formula E csapatát a motorprogramért, akadna még egy versenyző, aki a kötelékükben van, munka nélkül állna, így a német autóipar visszatérésének arca lehetne. Nem másról van szó, mint Pascal Wehrleinról, aki csak kis híján maradt alul Esteban Oconnal szemben, és maradt királykategóriás ülés nélkül 2017 végén.
Azóta a DTM-bajnok a Mercedes után a Ferrarinál is gyűjtött tapasztalatot, mielőtt elkötelezte magát a Porsche Formula E programja iránt. Amennyiben jól teljesít a sorozatban, újra megszerezheti az F1-es induláshoz szükséges licenszpontokat is, így elméletileg nem lenne akadálya az indulásának.