Káosz a Forma-1-ben: Verstappen egy kérdéssel porrá zúzta a kritikusait
A világbajnok óriási felzárkózást mutatott be a hétvégi Brazil Nagydíjon, majd beolvasott…
Verstappen DRS-e nem működött, mégis nyert a Spanyol Nagydíjon. Hamilton fel akarta adni a versenyt, végül ötödik lett, George Russell pedig dobogós helyet szerzett a Mercedesnek.
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Elképesztő hőségben indult a Spanyol Nagydíj, 37 fokos volt a levegő hűmérséklete, az aszfalt pedig 49 fokos volt. A hőség ráadásul pollent is hozott, amitől Lando Norris szenvedett nagyon.
A második sort Sainz és Russell foglalta el. Bár Fernando Alonso a 17. helyre kvalifikálta magát, az utolsó helyről rajtolhatott, mert erőforrásának több elemét is cserélni kellett az autójában.
Mindenki lágy keverékű Pirelliken várta a 66 körös verseny rajtját, kivéve Lewis Hamilton, aki a 6. helyről közepes keverékeken indult.
Rajt
Verstappen jól rajtolt, de Leclerc remekül védekezett és megtartotta az első helyet. A hazai pályán versenyző Sainz azonban visszaesett az ötödik helyre. Közben Magnussen és Hamilton összeakadt, mire a dán kiszánkázott a kavicságyba. Mindketten eljutottak a boxutcába, így folytatni tudták a versenyt, de az utolsó helyre estek vissza.
Mindezek következtében Mick Schumacher lesipuskásként a hatodik helyre jött fel.
Sóder Klub
A 7. körben Sainz hibázott és kicsúszott a kavicságyba. A 11. helyre esett vissza. Két kör múlva Verstappen másolta le Sainz sóderes mutatványát, és a negyedik helyre csúszott ezzel vissza.
A holland azonban a csapattársa, Pérez mögé került, aki hamarosan maga elé engedte. Így Verstappen üldözőbe vette a második helyen haladó Russellt. A 15. körben már csak az élen álló Leclerc, az őt követő Pérez, és a hatodik helyen álló Vettel nem cserélt még gumit.
Technikai hibák, Ferrari dráma
Közben Verstappen Red Bullján meglehetősen impulzív, kiszámíthatatlan módon működött a DRS, nem mindig akart működni. A 19. körben sikerült kinyitnia, nem volt elég lendülete Russell megelőzéséhez. Később azonban ismét nem működött. Meglehetősen ingerült is lett a holland a probléma miatt.
Miután mindenki túlesett egy kerékcserén (22. kör), az élen Leclerc állt, őt Russell, Verstappen, Pérez, Bottas, Ocon, Sainz, Norris, Tsunoda és Alonso követte a pontszerző helyeken.
Hamilton ekkorra a 15. helyig tudott előrébb lépni, de akkor újra kiállt a boxba.
A 24. körben Verstappen autóján kinyílt a DRS, sikerült megelőznie Russellt, ám a brit visszatámadott és visszaszerezte a pozíciót.
Közben hátrébb Gasly megforgatta Strollt. Később ezért a francia 5 másodperces büntetést kapott.
Leclerc fel is adta a versenyt, Verstappen pedig kereket cserélt. Russell mögött így Pérez haladt, őt pedig Bottas követte. Verstappen a negedik volt, őt Sainz követte.
A 31. körben Pérez átvette a vezetést Russeltől, Zhou pedig műszaki okokból feladni kényszerült a versenyt. A következő körben Verstappen megelőzte Bottast, így már a harmadik helyen haladt, Russell mögött.
Verstappen átvette a vezetést
Később Russell, majd Pérez is cserélt kereket, így Verstappen került az élre, Pérez és Russell előtt.
A 45. körben Verstappen ismét kereket cserélt, és a második helyre tért vissza, Pérez mögé.
Közben Hamilton figyelmeztetést kapott pályaelhagyások miatt. Verstappen kerékcseréje után, 20 körrel a vége előtt, Péreznek szólt a csapata, hogy a holland gyorsabb nála, és ha utoléri, engedje el.
„Ez nagyon nem fair, de oké” – felelte Pérez.
A 49. körben meg is történt ez az elengedés
Az 51. körben Hamiltoné volt a leggyorsabb kör, és Ocon megelőzésével feljött a hatodik helyre. Öt körrel később azonban a versenyben futott leggyorsabb kör Pérezé lett.
Nyolc körrel a vége előtt Sainz és Hamilton is megelőzte a negyedik helyen haladó Bottast. A 60. körben Hamilton Sainzot is megelőzte és a negyedik helyen haladt tovább.
Az utolsó előtti körben Hamiltonnak vissza kellett fognia magát, mert túlmelegedéssel küzdött a Mercedes. Sainz könnyedén meg is előzte.
Végül a három kerékcsere lett a kifizetődő.
A további pontszerzők: Sainz, Hamilton, Bottas, Ocon, Norris, Alonso, Tsunoda.
Végeredmény:
# |
Versenyző |
Csapat |
Diff. |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
- |
2 |
Sergio Perez |
Red Bull |
13.072 |
3 |
George Russell |
Mercedes |
32.927 |
4 |
Carlos Sainz |
Ferrari |
45.208 |
5 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
54.534 |
6 |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
59.976 |
7 |
Esteban Ocon |
Alpine |
1:15.397 |
8 |
Lando Norris |
McLaren |
1:23.235 |
9 |
Fernando Alonso |
Alpine |
1 kör |
10 |
Yuki Tsunoda |
AlphaTauri |
1 kör |
11 |
Sebastian Vettel |
Aston Martin |
1 kör |
12 |
Daniel Ricciardo |
McLaren |
1 kör |
13 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
1 kör |
14 |
Mick Schumacher |
Haas |
1 kör |
15 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1 kör |
16 |
Nicholas Latifi |
Williams |
2 kör |
17 |
Kevin Magnussen |
Haas |
2 kör |
18 |
Alex Albon |
Williams |
2 kör |
Zhou Guanyu |
Alfa Romeo |
kiesett |
|
Charles Leclerc |
Ferrari |
kiesett |
A pontverseny állása (top 10):
# |
Versenző |
Pontok |
1. |
Max Verstappen |
110 |
2. |
Charles Leclerc |
104 |
3. |
Sergio Pérez |
85 |
4. |
George Russell |
74 |
5. |
Carlos Sainz |
65 |
6. |
Lewis Hamilton |
46 |
7. |
Lando Norris |
39 |
8. |
Valtteri Bottas |
38 |
9. |
Esteban Ocon |
30 |
10. |
Kevin Magnussen |
15 |
Nyitókép: Rajt utáni pillanatok. Fotó: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Content Pool