A versenyen ismét fordult a kocka: Hamilton a rajt után visszaesett, majd sokáig az ötödik helyet tartotta, egy biztonsági autós fázis viszont kedvezett a felzárkózó és a kemény keverékű gumikkal jól sáfárkodó Russellnek. A fiatal tehetség mérsékelt időveszteséggel váltott új abroncsokra, míg csapattársának azt javasolták, hogy maradjon a pályán, ezzel a mérnökei a tavalyi szezonzáróhoz hasonlóan vert helyzetbe hozták őt.
Russell kétszer is megelőzte a csapattársát, megszerezte az ötödik helyet, így már 23 ponttal jár Hamilton előtt, ami öt futam után számottevő különbség,
ráadásul a Mercedes jelenlegi versenyképességét elnézve nem is könnyen ledolgozható.
Nem véletlen, hogy Hamilton már a rádión kifogásolta a versenytaktikát, és a futam után is jobb szerencsében bízott.
„Erre várok – felelte Hamilton, amikor arról kérdezték, mikor jön ki neki jobban a lépés. – Addig olyan keményen dolgozok a csapattal, ahogy csak tudok. Sok pontot szereztünk” – tette hozzá a hétszeres világbajnok, akivel az első öt nagydíjon háromszor szúrt ki a biztonsági autó. Ennek ellenére azt mondta, nem neheztel a csapatra azért, mert ismét pórul járt.
„Amikor az ember kint van a pályán, nem rendelkezik minden információval, nem tudja, hol vannak a többiek, hogy hova jönnénk ki, nem látjuk a közvetítést. Ilyenkor a döntés felelőssége inkább szerencsejátéknak tűnik, és nem szeretem az ilyet, ezért ruháztam át a (mérnök) srácokra. Akárhogy is volt, nem jött ki a lépés a biztonsági autóval” – fejtette ki Hamilton.
Aggasztóbb lehet Hamilton számára, hogy úgy érezte, a Mercedes nem sokat lépett előre az első öt versenyhétvége során, és bár továbbra is a harmadik erő a mezőnyben, nem tud versenyre kelni a Ferrari és a Red Bull autóival. „Sajnos nem, a tempónk ugyanolyan, mint az első versenyen volt. Próbálkoznunk kell, mert az első öt versenyen sajnos nem javultunk. Bízom benne, hogy valamikor majd fogunk, próbálkoznunk kell és keményen kell dolgoznunk” – árulta el Hamilton.
Nyitókép: Red Bull