Forma-1: a szezonnyitós nullázás után, Verstappen ismét a dobogó legfelső fokára állt a drámai hajrá után
2022. március 28. 00:31
Végsőkig tartó izgalmas csatában a a Red Bull világbajnoki címvédője, a holland Max Verstappen győzött a Szaúdi Nagydíjon a monacói Charles Leclerc előtt, utóbbi a futam nagy részében az első helyen haladt a Ferrarival. Pedig feszült napok vezettek a vasárnapi dzsiddai versenyig.
2022. március 28. 00:31
p
5
2
2
Mentés
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Nyugtalan napok előzték meg a Szaúdi Nagydíj vasárnapi versenyét.
Pénteken a pályától nem messze rakétatámadás érte az Aramco olajipari vállalat – a Forma-1 egyik legjelentősebb szponzora – létesítményét.
Aznap éjjel a versenyzők, csapatfőnökök és az F1 illetékesei másnap hajnalig tanácskoztak arról, hogy folytassák-e a versenyhétvégét. Végül arra jutottak, hogy a show-nak folytatódnia kell, és folytatódott is, miután a helyi hatóságok biztosították a résztvevőket arról, hogy biztonságban lesznek. Ez persze nem aratott osztatlan sikert, a nemzetközi sajtó jobbára felelőtlennek ítélte a döntést. Ralf Schumacher, aki tévésként jelen volt Dzsiddában, haza is utazott, és a szombati harmadik szabadedzést már otthonról figyelte.
Szombaton aztán az időmérő okozott izgalmakat, mindenki megijedt, amikor a Q2-ben Mick Schumacher nagy tempóval a közeli falba csapódott a Haasszal. Egy ideig nem lehetett tudni a versenyző hogylétéről, majd kivizsgálásra kórházba szállították, de végül szerencsére mindenki fellélegezhetett. Schumacher sérülés nélkül megúszta, vasárnap már újra a pályán volt, autója azonban annyira összetört, hogy a versenyen nem tudott rajthoz állni.
20-ból 18-an vettek részt a versenyen
A futamon végül 18 versenyző indult el, miután Schumacheren kívül Yuki Tsunoda sem tudott rajthoz állni, mert a rajtrácsra kivezető körön probléma akadt az autójával.
A pole-t némileg meglepetésre Sergio Pérez szerezte meg, ő indulhatott az első rajtkockából, mellőle pedig a szezonnyitó győztese, Charles Leclerc.
Mögöttük Carlos Sainz és Max Verstappen sorakozott fel, majd Esteban Ocon és George Russell következett. Mindeközben Lewis Hamilton csak a 15. rajthelyet foglalhatta el.
Hamilton, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg kemény gumikeverékekkel várta a rajtot, míg mindenki más közepessel kezdett.
Péreznek sikerült elsőként fordulnia az első kanyarban, míg Verstappen megelőzte Sainzot. A kínai Csou Kuan-jü a mezőny legvégére esett vissza, míg a kilencedik helyről induló Gaslyt előbb Magnussen, majd Lando Norris is megelőzte. Néhány kör múlva pedig Russell lépett előre az ötödik helyre, Oconnal szemben.
A hatodik és hetedik helyen a két rózsaszín Alpine ütközött össze hajszál híján,
amikor Fernando Alonso lassan előzni készült, Ocon azonban az utolsó pillanatban elé mozdult. Nem sokkal később újra próbálkozott a csapattárs megelőzésével, ám nem járt sikerrel, így viszont fokozatosan elszakadtak az előttük haladó Russelltől, és lassan Valtteri Bottas kezdett közeledni mögöttük. A hetedik körben végül sikerült Alonso manővere, bár Ocon nem könnyítette meg a helyzetét.
A következő körben Ocon visszavette a pozíciót, azonban ezt a pályán kívül sikerült neki, ezért hamarosan visszaengedte maga elé a spanyolt. Így pedig lesipuskásként tényleg megérkezett Bottas, sőt lassan Magnussen is Ocon mögé.
A tizenegyedik körben Magnussen kísérelt meg egy Bottas előzést, de nem járt sikerrel.
Ocon továbbra is Alonso támadásával volt elfoglalva, ám ismét kívül csúszott a pálya határain. Ennek az lett a vége, hogy a 14. körben Bottas előzte meg Ocont.
Lance Stroll és Alexander Albon kezdte meg a kerékcserék sorát a 14. kör végén, eközben
Gasly megelőzésével Hamilton feljött a tizedik helyre.
Csou pályaelhagyással szerzett előny miatt öt másodperces büntetést kapott.
A Ferrari elhintette a 15 kör végén, hogy kerékcsere következik, amire a Red Bull is reagált, és Pérez érkezett kerékcserére, Charles Leclerc azonban kint maradt a pályán.
Nicholas Latifi falnak csapódott
A 16. körben virtuális biztonsági autó (VSC) lépett életbe, mert Latifi összetörte a Williamsét.
Ez a Ferrarinak kedvezett, mert kevesebb időveszteséget jelentett a VSC alatti kerékcsere. Főleg, hogy közben ezt valós biztonsági autós fázisra váltották. Szépen sorban érkeztek is a versenyzők kerékcserére.
Sainz arra panaszkodott rádión, hogy amikor jött ki a boxutcából, Pérez felpréselte őt a falra.
Így az élen Leclerc, Verstappen, Pérez, Sainz sorrend alakult ki.
A 20. kör végén távozott a safety car. Leclerc jól indított, megtartotta az első helyet, Sainz azonban elment Pérez mellett, miután szóltak a mexikóinak, hogy az imént a boxkijáratnál jogtalanul vágódott be a spanyol elé.
Aztán
a 24. körben Magnussen megelőzte Hamiltont, a következő körben viszont a hétszeres világbajnok visszavette tőle a hatodik helyet.
Csou eközben boxutca áthajtásos büntetést kapott, mert a korábbi öt másodperces büntetését nem töltötte le időben.
Megadta magát egy Alpine, egy McLaren és egy Alfa Romeo
A 34. körben Alonso megelőzte Magnussent a hetedik helyért vívott csatában, ám két körrel később Magnussen visszaszerezte a pozícót. Hamar kiderült, hogy valójában megadta magát a spanyol autója.
Szinte rögtön utána
Daniel Ricciardo alatt állt meg a McLaren, majd Bottas autóját tolták be a boxba, és a finn pilóta feladni kényszerült a versenyt.
Megint VSC lépett életbe. Alonso azonban idegesen nyugtázta, hogy nem tud kimenni kerékcserére, mert addigra bezárt a boxutca, de Magnussennek és Hülkenbergnek még sikerült időben a boxkiállás.
A 41. körben folytatódott a verseny, Hamilton gyorsan ki is ment a boxba, lecserélni a Pirelliket. Magnussen mögé tért vissza a 12. helyre.
Ismét Verstappen-Leclerc adok-kapok
Verstappen Leclerc-t üldözte, és ahogy a szezonnyitón, ismét adok-kapokba kezdtek. A 42. körben a DRS segítségével sikerült az előzés, ám a célegyenesben Leclerc visszavette a vezetést.
Egy körrel később Verstappen az utolsó kanyarhoz közeledve ismét Leclerc nyakában volt, mellé ért, de fékezett, és a monacói maradt az élen.
A 46. körben a holland megint megérkezett a Ferrari mögé, úgy intézte, hogy nyithassa a DRS-t, és megelőzte Leclerc-t.
Mindeközben Albon és Stroll akadt össze, viszont "csak" sárga zászlóra volt szükség.
A végsőkig tartott Verstappen és Leclerc csatája, de már nem történt változás. A versenyt végül Verstappen nyerte Leclerc és Sainz előtt.
A pontverseny állása (Top 5):
Charles Leclerc 45 pont
Carlos Sainz 33 pont
Max Verstappen 25 pont
George Russell 22 pont
Lewis Hamilton 16 pont
A verseny végeredménye:
#
Versenyző
Csapat
Lemaradás
1
Max Verstappen
Red Bull
2
Charles Leclerc
Ferrari
0.549
3
Carlos Sainz Jr.
Ferrari
8.097
4
Sergio Perez
Red Bull
10.800
5
George Russell
Mercedes
32.732
6
Esteban Ocon
Alpine
56.017
7
Lando Norris
McLaren
56.124
8
Pierre Gasly
AlphaTauri
1:02.946
9
Kevin Magnussen
Haas
1:04.308
10
Lewis Hamilton
Mercedes
1:13.948
11
Zhou Guanyu
Alfa Romeo
1:22.215
12
Nico Hulkenberg
Aston Martin
1:31.742
13
Lance Stroll
Aston Martin
1 kör
14
Alex Albon
Williams
kiesett
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
kiesett
Fernando Alonso
Alpine
kiesett
Daniel Ricciardo
McLaren
kiesett
Nicholas Latifi
Williams
kiesett
Yuki Tsunoda
AlphaTauri
nem indult
Nyitókép: Charles Leclerc (balra) és Max Verstappen (jobbra) a Szaúdi Nagydíjon. Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Az üléspróba és a szimulátorteszt már megvolt, szerdán pedig vezetni is fogja Fioranóban az egyik Ferrarit a britek hétszeres Forma–1-es világbajnoka, Lewis Hamilton.