Elképesztő stadionokkal, autómentes várossal készül a foci vb-re Szaúd-Arábia
Amióta a FIFA hivatalosan is bejelentette, hogy a 10 év múlva sorra kerülő világbajnokságra a közel-keleti országban kerül sor, máris grandiózus tervekről hallani.
Végsőkig tartó izgalmas csatában a a Red Bull világbajnoki címvédője, a holland Max Verstappen győzött a Szaúdi Nagydíjon a monacói Charles Leclerc előtt, utóbbi a futam nagy részében az első helyen haladt a Ferrarival. Pedig feszült napok vezettek a vasárnapi dzsiddai versenyig.
Tajthi Andrea – a Racingline.hu szerzőjének írása a Mandiner Sporton
Nyugtalan napok előzték meg a Szaúdi Nagydíj vasárnapi versenyét.
Aznap éjjel a versenyzők, csapatfőnökök és az F1 illetékesei másnap hajnalig tanácskoztak arról, hogy folytassák-e a versenyhétvégét. Végül arra jutottak, hogy a show-nak folytatódnia kell, és folytatódott is, miután a helyi hatóságok biztosították a résztvevőket arról, hogy biztonságban lesznek. Ez persze nem aratott osztatlan sikert, a nemzetközi sajtó jobbára felelőtlennek ítélte a döntést. Ralf Schumacher, aki tévésként jelen volt Dzsiddában, haza is utazott, és a szombati harmadik szabadedzést már otthonról figyelte.
Szombaton aztán az időmérő okozott izgalmakat, mindenki megijedt, amikor a Q2-ben Mick Schumacher nagy tempóval a közeli falba csapódott a Haasszal. Egy ideig nem lehetett tudni a versenyző hogylétéről, majd kivizsgálásra kórházba szállították, de végül szerencsére mindenki fellélegezhetett. Schumacher sérülés nélkül megúszta, vasárnap már újra a pályán volt, autója azonban annyira összetört, hogy a versenyen nem tudott rajthoz állni.
20-ból 18-an vettek részt a versenyen
A futamon végül 18 versenyző indult el, miután Schumacheren kívül Yuki Tsunoda sem tudott rajthoz állni, mert a rajtrácsra kivezető körön probléma akadt az autójával.
Mögöttük Carlos Sainz és Max Verstappen sorakozott fel, majd Esteban Ocon és George Russell következett. Mindeközben Lewis Hamilton csak a 15. rajthelyet foglalhatta el.
Hamilton, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg kemény gumikeverékekkel várta a rajtot, míg mindenki más közepessel kezdett.
Péreznek sikerült elsőként fordulnia az első kanyarban, míg Verstappen megelőzte Sainzot. A kínai Csou Kuan-jü a mezőny legvégére esett vissza, míg a kilencedik helyről induló Gaslyt előbb Magnussen, majd Lando Norris is megelőzte. Néhány kör múlva pedig Russell lépett előre az ötödik helyre, Oconnal szemben.
amikor Fernando Alonso lassan előzni készült, Ocon azonban az utolsó pillanatban elé mozdult. Nem sokkal később újra próbálkozott a csapattárs megelőzésével, ám nem járt sikerrel, így viszont fokozatosan elszakadtak az előttük haladó Russelltől, és lassan Valtteri Bottas kezdett közeledni mögöttük. A hetedik körben végül sikerült Alonso manővere, bár Ocon nem könnyítette meg a helyzetét.
A következő körben Ocon visszavette a pozíciót, azonban ezt a pályán kívül sikerült neki, ezért hamarosan visszaengedte maga elé a spanyolt. Így pedig lesipuskásként tényleg megérkezett Bottas, sőt lassan Magnussen is Ocon mögé.
A tizenegyedik körben Magnussen kísérelt meg egy Bottas előzést, de nem járt sikerrel.
Ocon továbbra is Alonso támadásával volt elfoglalva, ám ismét kívül csúszott a pálya határain. Ennek az lett a vége, hogy a 14. körben Bottas előzte meg Ocont.
Lance Stroll és Alexander Albon kezdte meg a kerékcserék sorát a 14. kör végén, eközben
Csou pályaelhagyással szerzett előny miatt öt másodperces büntetést kapott.
A Ferrari elhintette a 15 kör végén, hogy kerékcsere következik, amire a Red Bull is reagált, és Pérez érkezett kerékcserére, Charles Leclerc azonban kint maradt a pályán.
Nicholas Latifi falnak csapódott
Ez a Ferrarinak kedvezett, mert kevesebb időveszteséget jelentett a VSC alatti kerékcsere. Főleg, hogy közben ezt valós biztonsági autós fázisra váltották. Szépen sorban érkeztek is a versenyzők kerékcserére.
Sainz arra panaszkodott rádión, hogy amikor jött ki a boxutcából, Pérez felpréselte őt a falra.
Így az élen Leclerc, Verstappen, Pérez, Sainz sorrend alakult ki.
A 20. kör végén távozott a safety car. Leclerc jól indított, megtartotta az első helyet, Sainz azonban elment Pérez mellett, miután szóltak a mexikóinak, hogy az imént a boxkijáratnál jogtalanul vágódott be a spanyol elé.
Aztán
Csou eközben boxutca áthajtásos büntetést kapott, mert a korábbi öt másodperces büntetését nem töltötte le időben.
Megadta magát egy Alpine, egy McLaren és egy Alfa Romeo
A 34. körben Alonso megelőzte Magnussent a hetedik helyért vívott csatában, ám két körrel később Magnussen visszaszerezte a pozícót. Hamar kiderült, hogy valójában megadta magát a spanyol autója.
Szinte rögtön utána
Megint VSC lépett életbe. Alonso azonban idegesen nyugtázta, hogy nem tud kimenni kerékcserére, mert addigra bezárt a boxutca, de Magnussennek és Hülkenbergnek még sikerült időben a boxkiállás.
A 41. körben folytatódott a verseny, Hamilton gyorsan ki is ment a boxba, lecserélni a Pirelliket. Magnussen mögé tért vissza a 12. helyre.
Ismét Verstappen-Leclerc adok-kapok
Verstappen Leclerc-t üldözte, és ahogy a szezonnyitón, ismét adok-kapokba kezdtek. A 42. körben a DRS segítségével sikerült az előzés, ám a célegyenesben Leclerc visszavette a vezetést.
Egy körrel később Verstappen az utolsó kanyarhoz közeledve ismét Leclerc nyakában volt, mellé ért, de fékezett, és a monacói maradt az élen.
Mindeközben Albon és Stroll akadt össze, viszont "csak" sárga zászlóra volt szükség.
A végsőkig tartott Verstappen és Leclerc csatája, de már nem történt változás. A versenyt végül Verstappen nyerte Leclerc és Sainz előtt.
A pontverseny állása (Top 5):
A verseny végeredménye:
# |
Versenyző |
Csapat |
Lemaradás |
1 |
Max Verstappen |
Red Bull |
|
2 |
Charles Leclerc |
Ferrari |
0.549 |
3 |
Carlos Sainz Jr. |
Ferrari |
8.097 |
4 |
Sergio Perez |
Red Bull |
10.800 |
5 |
George Russell |
Mercedes |
32.732 |
6 |
Esteban Ocon |
Alpine |
56.017 |
7 |
Lando Norris |
McLaren |
56.124 |
8 |
Pierre Gasly |
AlphaTauri |
1:02.946 |
9 |
Kevin Magnussen |
Haas |
1:04.308 |
10 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:13.948 |
11 |
Zhou Guanyu |
Alfa Romeo |
1:22.215 |
12 |
Nico Hulkenberg |
Aston Martin |
1:31.742 |
13 |
Lance Stroll |
Aston Martin |
1 kör |
14 |
Alex Albon |
Williams |
kiesett |
Valtteri Bottas |
Alfa Romeo |
kiesett |
|
Fernando Alonso |
Alpine |
kiesett |
|
Daniel Ricciardo |
McLaren |
kiesett |
|
Nicholas Latifi |
Williams |
kiesett |
|
Yuki Tsunoda |
AlphaTauri |
nem indult |
Nyitókép: Charles Leclerc (balra) és Max Verstappen (jobbra) a Szaúdi Nagydíjon. Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool