Nagy meglepetéssel szolgált ma reggel a Hungaroring vezetése: szinte egyik pillanatról a másikra sikerült megállapodni Stefano Domenicalivel, a Forma-1 új vezérigazgatójával, így összességében 2037-ig Mogyoródon lesz majd a Magyar Nagydíj. Kivételesen ez végre egy olyan hír, amelyről a magyarok számolhatnak be elsőnek, mert alapvetően a nemzetközi sajtó tud meg ilyen horderejű információkat elsőként. Sport és politikai siker is ez egyszerre, utóbbi pedig nagyon is jelen van ezen a hétvégén, a száguldó cirkusz mogyoródi állomásán.
Vámosi Péter írása a Racingline.hu és a Mandiner Sport számára
melyet később szintén az átlagosnál színesebb bukósisakra cserélt. A hétszeres világbajnok ismert tavaly óta arról, hogy olykor politikai témákba is aktívan beleáll, és pólóján, vagy egyéb módon üzen talán azon kereteken túl is, amelyeket pont a kedvéért állított fel 2020-ban az FIA, és lett az F1 rajt előtti protokolljának része - gondolunk itt a #weraceasone kampányra, a szivárványos sokszínűség megjelenítésére a sportágban.
Egyes szervezetek állitólag odáig merészkednek, hogy megpróbálják a brit pilótát rávenni arra, hogy politikai ellenállása jeleként maradjon távol a szaudi futamtól. (Finoman megjegyeznénk, hogy ezt valószínűleg az altuális pontállás befolyásolja majd a leginkább.)
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettelnek is nem csak az idei autója zöld, hanem a német pilóta is egyre inkább kiáll a zöld értékek mellett.
Különös pikantériája a dolognak, hogy pont ezen párt tevékenysége okán sikerült megcsonkítani évekkel ezelőtt a legendás Hockenheimringet, eltüntetve a nagysebességű, és közkedvelt erdős részt a pálya vonalából. Vettel amúgy tavaly már Törökörszágban is határozottan kiállt a sokszínűség mellett, majd később az azon a futamon viselt sisakját is elárvereztette és jótékony célokra fordította.
Nem egyedi Lewis Hamilton és Sebastian Vettel politikai megnyilvánulása, sőt még csak nem is újkori hobbi a Forma-1-es pilóták részéről. A hónap elején elhunyt egykori Brabham, Ferrari, Team Lotus végül Williams pilóta Carlos Reutemann is aktívan politizált. Sőt, egy ideig Santa Fe kormányzója is volt hazájában, Argentínában.
még a legnagyobb gazdasági válságuk közepette is.
A mai nap fénypontja azonban már egyértelműen a királykategória időmérő edzése volt, ahol az élmenők ott folytatták egymás cibálását, ahol a Brit Nagydíjon két hete azt abbahagyták.
Sir Hamilton bevetett egy olyan klasszikus trükköt az edzés végén, amit pont a saját kárán tanult meg még ugyanitt 2007-ben akkori csapattársától, Fernando Alonsótól: pont annyira próbálta lassítani ellenfelét, hogy az érdemben ne tudja megkezdeni az utolsó gyors körét. Akkor a spanyolnak sikerült ez a manőver, és
Max Verstappen most azonban pont még felért a piros lámpák előtt, de csapattársa, a mexikói Sergio Perez már nem.
Az energiaitalosok persze nyilvánosan nem, csak magukban forrongtak, de még Christina Horner, a csapatfőnökük is elismerte, hogy erről is szól ez a játék.
Előbbi pont az Alesi-kanyarban csapta a szalagkorlátba a Ferrari-motoros Haas-ját, ahol a névadó is egykoron falazott a vörös versenyautójával. Nem is sikerült összerakni az ifjú német pilóta versenyautóját az időmérőre. Amikor pedig már minden tizedmásodperc számított, az ifjabb Sainz hibázott, pont a rajt-cél egyenesre vezető kanyarban, a legnagyobb tömeg előtt.
de őt ez már nem zökkenti ki, sőt elmondása szerint csak erősebbé teszi.
A nyitóképen: Lewis Hamilton öröme a 101. pole pozíciója után. Fotó: Fotó: Makai Gergely / MGR Images / Hungaroring