Elképesztő: józan résztvevőkre költene milliókat a hetente csőddel riogató budapesti városvezetés
A terv totálisan ellentmond a Magyarországon hatályos törvényeknek.
A több hétig tartó próbaüzem után hétfőn tényleg elindul élesben a BuBi, Budapest közbringarendszere.
Több hétig tesztelték a nyáron a BuBi-t, végül hétfőn tényleg elindult a fővárosi közbringarendszer. A BuBi rendszere 76 állomásból áll, ahonnan összesen 1100 biciklit lehet kikölcsönözni.
Az állomások egymástól 300-500 méterre vannak: Pesten a Nagykörúton belül és a Városligetben, Budán pedig a Vízivárosban, a lágymányosi egyetemi negyedben, valamint a Margitszigeten.
A rendszer célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a kerékpározás kényelmét és biztonságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre, vagy akiknek nincs biciklijük.
Az alkalmi felhasználók a BuBi-t próbajeggyel próbálhatják ki, amelyet 24, 72, vagy 168 órára lehet kiváltani.
A BuBi kiépítése több mint egymilliárd forintba került: ebből 900 milliót EU-s pénzből finanszíroztak, az önrészt pedig a Fővárosi Önkormányzat nyújtotta.
Az üzemeltetést a Mol szponzorálja, valamint a jegyek és bérletek bevételei mellett a Fővárosi Önkormányzat is költ a fenntartásra –