Gázolt a villamos, mentőket kellett hívni
Embert gázolt a villamos Budapest II. kerületében.
A napokban zajló kiemelt rendőrségi ellenőrzés ellenére a kerékpárosok háromnegyede nem állt meg a Károly körúti zebrák pirosainál.
A keddtől csütörtökig tartó rendőrségi Nagy Kerékpáros-ellenőrzés Napjai minket is megihlettek. Kíváncsiak voltunk, hogy egy ilyen időszakban a kerékpárosok mekkora része áll meg a piros jelzésnél. Mivel az autós kereszteződések esetében a pirosozás a komoly egészségügyi kockázatok miatt kevésbé jellemző a biciklisek részéről, villanyrendőrrel védett gyalogátkelőket választottunk, ahol sokszor tapasztaltuk, hogy hiába állunk meg a tilos jelzésnél, sorra húznak el mellettünk mások.
A Károly körút két jelzőlámpájánál, az Astoria villamosmegállóhoz vezető zebránál, valamint a Madách teret a Városháza térrel összekötő zebránál videóztunk tizenöt-tizenöt percig szerda délután és csütörtök reggel. Az eredmény minden, csak nem örömteli: a véletlenszerűen kiválasztott, nem reprezentatív mintaidőszakban 25-en hajtottak át a piroson, és csak kilencen várták meg, hogy zöldre váltson a lámpa (a felvételen nem látszanak mind a kilencen, mivel kilógtak a képből, amikor öten várakoztak egymás mögött a Városháza téri zebránál).
A pirosozásnak vannak fokozatai: valaki előbb körülnéz, majd ha nem jönnek gyalogosok, óvatosan átcsorog a tilos jelzésen. Mások lassítás nélkül vágnak át a gyalogosok között (a videón 1:30-nál látható egy ilyen versenyző). De ha belegondolunk, hogy az autósok közül a esetek legalább 99 százalékában mindenki megáll a pirosnál, ha van keresztforgalom vagy gyalogos, ha nincs, mindjárt nem tűnik elfogadhatónak az óvatos pirosozás sem.