Budapestnek újra választania kell: egymilliárd forint és a 20 milliós barátkozópad sorsa a tét
Már a Fővárosi Önkormányzat új ciklusának első közgyűlésén is szóba került a közösségi költségvetés sikertelensége.
A Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom, és a VEKE támogatja ugyan a Ferenciek tere átalakítását, de további forgalomcsökkentő lépéseket és kerékpársávok kialakítását javasolja.
A Levegő Munkacsoport, a Magyar Közlekedési Klub, a Szeretem Budapestet Mozgalom, valamint a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt közölte: támogatják az élhető városközpont megteremtését, de aggályosnak tartják az átalakításról szóló terveket. Mint írták, az eddigi egyeztetéseken mindig szempont volt a kerékpáros közlekedés javítása a Kossuth Lajos utca tengelyében, és cél volt a villamos visszaépítésének előkészítése, ezek azonban a bemutatott anyagban nem szerepeltek.
A civil szervezetek szerint továbbra is megmaradna a „durva zaj- és levegőszennyezés, az autópályaérzés”, amely zavarja a lakókat és a turistákat. Arra kérték a belvárosi önkormányzatot és a Budapesti Közlekedési Központot, hogy az építkezés után ne állítsák vissza a kétszer kétsávos autóforgalmat a Ferenciek tere és a Kossuth Lajos utca teljes hosszában, vigyék középre mindkét buszsávot, és legyen mindkét oldalon kerékpársáv. Feleslegesnek tartják a tér északi oldalára tervezett járdaszigetet, és nagyobb teret adnának a gyalogos-kerékpáros forgalomnak. Hozzátették: a többi csak a sávok felfestésének kérdése.
Ezek az átalakítások elengedhetetlenek ahhoz, hogy a későbbiekben megvalósuljon a Kossuth Lajos utcai forgalomcsillapítás is, ha azonban a tervek nem változnak, akkor az az ötéves változtatási tilalom miatt hosszú időre lekerülne a napirendről – írták a civil szervezetek.