Bonyolult, de eléggé arányos: így választ Németország

A német szellemiség jó és rossz oldala egyaránt tükröződik a németországi választási rendszerben: túlbonyolított, mégis megközelíti a valós választói akaratot.

Tizenöt kelet-párizsi kereszteződésben a kerékpárosok egyenesen, illetve jobbra fordulva áthajthatnak a piroson, ha ezzel nem zavarják az autósok és a gyalogosok közlekedését. Ha beválik az új rendszer, további kereszteződésekre terjeszthetik ki.
Az új szabályozást azzal indokolták a döntéshozók, hogy biztonságosabbá teheti a közlekedést. Úgy látják, az veszélyesebb helyzetet szülhet, ha túl sok kerékpáros gyűlik össze a pirosnál, majd indul egyszerre, amikor zöldre vált a lámpa. Szerintük a tapasztalatok alapján nem vezet veszélyes helyzetekhez, ha a kerékpárosokra bízzák a veszély felmérését, ráadásul ez lerövidíti a biciklisek menetidejét. Vannak ellenzői is az intézkedésnek, Laurence Douvin párizsi tanácstag szerint az növelheti a közlekedésben rejlő veszélyeket.
Párizson kívül Nantes-ban, Bordeaux-ban és Strasbourgban is tesztelik a módszert, eddig mindenütt probléma nélkül. Belgiumban, Németországban és a skandináv országokban már sikerrel alkalmazzák az újfajta közlekedési szabályt.