A magyar termékek mellett tették le a voksukat a multi élelmiszerláncok (X)

2023. október 20. 12:09

2023. október 20. 12:09
null

Kiemelten fontosak a hazai beszállítók a Magyarországon jelen lévő nemzetközi élelmiszer-kiskereskedők számára. Az áruházláncok több olyan termékkörben is kizárólag magyar forrásból töltik fel az árukészletet, melyeket a vásárlók a leggyakrabban keresnek, beleértve például a főbb tejtermékeket, a tojást vagy a különféle hús- és pékárukat. A gyártókkal közös fejlesztések, illetve a magyar kistermelőket támogató programok pedig biztosítják, hogy a vásárlókhoz minél kedvezőbb áron jussanak el a minőségi hazai termékek.

Jelenleg körülbelül 75 százalék a magyar szállítóktól érkező termékek aránya az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) hat nemzetközi élelmiszer-kiskereskedőjénél (az Aldinál, az Auchannál, a Lidlnél, a Penny-nél, a SPAR-nál és a Tescónál), a választék pedig folyamatosan bővül. A hazai szállítók iránti elkötelezettségüket jól mutatja, hogy a leggyakrabban vásárolt árucsoportok egy jelentős részét kizárólag hazai forrásból szerzik be, akár önkéntes vállalást is téve erre. Az adott lánctól és időszaktól függően ezek közé tartozik a liszt, a tojás, a különböző húsféleségek, a friss pékáru és tejtermékek vagy az idényzöldségek és -gyümölcsök.

Felkarolják a legkisebbeket

A multi élelmiszerláncok évek óta különféle programokkal is segítik a hazai vállalkozások piacra jutását, ezzel pedig olyan minőségi kínálatot jelentetnek meg a polcokon, melyet a vásárlók máskülönben nem érnének el. Van, aki versenyen ad lehetőséget a bemutatkozásra a kistermelőknek, vagy új értékesítési csatornát épít ki számukra. Más a természetvédelmet és az élelmiszerek életútjának nyomon követhetőségét szem előtt tartó környékbeli gazdák termékeit kínálja a vásárlóinak, hogy ezzel is segítse az egészséges életmódot támogató alapanyagok beszerzését. Emellett a kisüzemi, illetve manufakturálisan készült helyi élelmiszerek keresletének élénkítése is a jó gyakorlatok közé tartozik, akárcsak a képzések, mentorálások és az információs anyagok megosztása a szállítókkal annak érdekében, hogy megfeleljenek a vásárlói igényeknek, és így minél nagyobb üzleti sikereket érjenek el.

Nyitottak az újra

A belföldi értékesítés növelése mellett a multi kiskereskedők gyakran biztosítanak exportlehetőséget szállítóiknak, különösen a hungarikumnak számító termékek esetében. A közös fejlesztésű sajátmárkás termékek további esélyt jelentenek a magyar cégeknek arra, hogy bekerüljenek a nemzetközi áruházláncok választékába. Ezeket a magas minőséget képviselő termékeket a kiskereskedők a saját márkanevük alatt tüntetik fel, ezért szigorú kritériumoknak kell megfelelniük. Marketing- és innovációs költségük ugyanakkor jóval alacsonyabb, ami az árazásban is megjelenik, ezért egyre kedveltebbek a vásárlók körében.

Választék

A fogyasztói igények kielégítésére, illetve az olyan termékek esetében, ahol egyáltalán nem vagy nem elegendő mennyiségben áll magyar áru rendelkezésre, szükség van import termékekre is. Ezek nem csupán a választékot bővítik, de a piaci versenyt is élénkítik, így a fogyasztók jobb áron juthatnak hozzá a magyar árucikkekhez is. A magyar vásárlók részére a multi kiskereskedők európai színvonalú választékot biztosítanak, az igények alapján súlypontot helyezve a magyar termékekre.

Fotó: Tesco Magyarország

Garancia a minőségre

A nemzetközi élelmiszerláncok rendszeresen szerveznek kampányokat és promóciókat a hazai termékek népszerűsítésére. Ezenkívül védjegyekkel és jelölésekkel is felhívják a vásárlók figyelmét a magyar eredetre és az ellenőrzött minőségre az üzleteikben, a csomagolásokon és az akciós újságokban, hogy segítsék őket a választásban. Amellett, hogy ösztönzik beszállítóikat a fenntartható gyakorlatokra, a multi áruházláncok szorosan együttműködnek olyan szakmai szervezetekkel, mint a Magyar Termék Nonprofit Kft., a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara vagy a Nemzeti Befektetési Ügynökség. Emellett aktív szerepet vállalnak az ágazati érdekképviseletekben, így biztosítani tudják a közös célok érvényesülését.


A felületen elhelyezett tartalom az Országos Kereskedelmi Szövetség nemzetközi élelmiszer-kiskereskedő tagvállalkozásainak megbízásából jött létre, előállításában és szerkesztésében a Mandiner szerkesztősége nem vett részt.

 

(X)

Fotók: Tesco Magyarország
 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!