A cafetéria a legszélesebb munkavállalói réteget érintő juttatási forma, a cégek 80 százaléka biztosítja a munkavállalói részére. Töretlenül a SZÉP-kártya a legszélesebb körben elterjedt elem, a cafetériarendszert működtető vállalatok 96 százalékánál választható ez a kategória. A Korn Ferry felmérése szerint egyre fontosabb szerepet tölt be a home office, azaz az otthoni munkavégzés, már ha erre az adott munkakör lehetőséget ad. Ahol igen, ott mind gyakrabban kérik ezt, és leginkább a fiatalabb korosztályok. A cégek többsége jellemzően három napot ad hetente, vagy egyedi megállapodást köt a munkavállalóval.
A korábbi időszak nagyobb elvándorlási hullámát követően a fluktuációs szint 17 százalékra csökkent, egyes ágazatokban pedig továbbra is jelentős eltérések figyelhetők meg; a kiskereskedelemben és a szolgáltató központokban a fluktuáció mértéke 25–30, míg a termelés területén 20 százalék körül mozog.
Munkaerőpiaci kihívások és bérnövekedési tervek
A hazai munkaerőpiac még mindig számos kihívással szembesül, amelyet dr. Czomba Sándor, az NGM foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára részletezett előadásában. A jelenlegi munkaerőpiaci helyzet továbbra is kihívásokkal terhelt: bár mintegy 300 ezer fő számít inaktívnak, az államtitkár szerint közülük mintegy 50 ezer lehet rövid távon mozgósítható. Ezenkívül további 120 ezer a nem regisztrált álláskereső, amely megszólítható állásajánlatokkal, különösen a 25 év alattiak és az 55 év felettiek körében.
Annak ellenére, hogy a gazdaság jelenleg inkább stagnál,